מערכת COL | יום כ' אדר א ה׳תשס״ח 26.02.2008

'משקה' לרוב בכינוס התלמידים השלוחים בצפת

שלוחי הרבי לארץ-הקודש ואורח מיוחד מאנגליה הרב יעקב וואלברג התוועדו עם התלמידים השלוחים הפועלים בישיבות חב"ד בישראל ■ 45 התמימים התכנסו בשבת האחרונה ב"צעירי השלוחים" בצפת, ביקרו בעיר העתיקה והתפללו על קברו של אח הרבי ■ "אתם תלמידים כמו שאתם שלוחים", הדגיש הרב וואלברג בהתוועדות שנמשכה עד אור הבוקר, לאחר דבריהם של התמימים משה גוראריה, מענדל ברונשטיין ובנצי שם-טוב ■ באירוע סיום חגיגי בבית התבשיל "כולל חב"ד" נשאו דברים הרב יוסף חיטריק, הרב אהרן-אליעזר צייטלין והרב חיים קפלן ■ COL מגיש: דיווח מיוחד מצפת וגלריית תמונות לסיפור המלא
'משקה' לרוב בכינוס התלמידים השלוחים בצפת
התמונה הקבוצתית, התוועדות ובקבוקי ה'משקה' ● צילומים: יוסי הלמן עבור COL
מאת כתב COL בצפת

מה מתרחש כש-45 תלמידים מובחרים מתכנסים יחד בעיר הקודש צפת? מתוועדים יחדיו, שעות ארוכות, מתוך אחדות רעים ותחושה משותפת של חיזוק התקשרות אמיתית לרבי.

זה מה שקרה בשבת האחרונה כשהתלמידים השלוחים, אותם בחורים בוגרים הנשלחים מארה"ב וקנדה לשנת לימוד וחיזוק נוספת בישיבות חב"ד בעולם, התכנסו לכנס השנתי המסורתי בצפת. כינוסים מקבילים ייערכו עבור התלמידים השלוחים בצפון אמריקה (בדיטרויט), באירופה ובאוסטרליה.

הם עלו לצפת בערב שבת פרשת כי תשא ונעמדו מיד לתמונה קבוצתית. בחורים אלה שרובם למדו יחד בישיבות בארה"ב שמחו להיפגש שוב ולשתף את חבריהם בחיי השליחות שלהם בישיבה, כשהם לומדים עם בחורים צעירים יותר ומכניסים אווירה חסידית נחוצה בין כותלי הישיבה.

ב'ועד תלמידים התמימים העולמי', המארגנים את הכינוס, מזכירים כי היה זה הרבי שהעלה את הרעיון לערוך מפגש שנתי לתלמידים השלוחים.

אורח הכינוס היה הרב יעקב-משה וואלברג, מראשי ישיבת חב"ד במנצ'סטר, אנגליה. הבחורים זוכרים אותו בגעגועים משנותיו בישיבת "אהלי תורה" בניו-יורק ונהנו שוב לשבת בהתוועדויותיו. "הרבי קבע את המושג 'התלמידים השלוחים' כשהדגש הוא על ה'תלמידים'. כלומר, אתם לפני הכל תמימים בישיבה. ובדרך כך תביאו ליתגדל ויתקדש שמיה רבה", הוא הטעים.

בין התפילות ושיעורי החסידות בבוקרו של יום השבת, התלמידים השלוחים שוחחו עם תלמידי ישיבת "צעירי השלוחים" - במשכנתה הם התארחו באדיבות ההנהלה. בסעודת ליל שבת נשאו דברים התמימים משה גוראריה, מענדל ברונשטיין (שיחד עם שימי סילבר ארגנו את הכינוס) ובנצי שם-טוב. במוצאי-שבת הם האזינו לדבריהם של השליח ורבה של יסוד המעלה הרב יעקב רייצס והמארח הרב חיים קפלן, מנהל הישיבה.

ביום ראשון הם סיירו בעיר העתיקה בצפת (כפי שדווח ב-COL) והמשיכו משם לקברו של ר' ישראל אריה-לייב שניאורסון ע"ה, אחיו של הרבי שהתגורר בלונדון ונקבר בצפת.

מה שסיים את הכינוס היה אירוע חגיגי מסתכם באולם בית התבשיל של 'כולל חב"ד'. שולחנות ערוכים חיכו להם, וידאו של הרבי הוקרן ושלוחי הרבי שנשלחו לארץ הקודש בין השנים תשל"ו-ל"ח נשאו דברים בפניהם. הרב יוסף חיטריק אמר שבתקופה זו הם מגלים כוחות נעלמים והרב אהרן-אליעזר צייטלין עמד על נושא הדוגמא חיה המצופה מהם.

למשמע דברים אלו, התמימים פרצו בריקוד חסידי לקראת יציאתם לישיבות "שלהם" - כך הם באמת מרגישים - בחולון, תל אביב, כפר חב"ד, מעיינות בירושלים, ערד-רוסטוב, מגדל העמק, קריית גת ואור שמחה. לעבט אליין און מאכט לעבן אנדערע, הייתה הרי ההוראה של הרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.