מערכת COL | יום י"ט אדר א ה׳תשס״ח 25.02.2008

השר כהן קבע מזוזות במרכז החסד היהודי במוסקבה

במרכז החסד היהודי במוסקבה "שערי צדק", זכו השבוע לארח את הנגיד החסידי ר' לוי לבייב, נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים ואת השר לענייני דתות הרב יצחק כהן ■ השניים הגיעו למוסקבה, בכדי להשתתף בכינוס השלוחים-הרבנים וראשי הקהילות היהודיות ברוסיה, ובין שאר פעולותיהם במוסקבה במהלך ימי הכינוס, הוזמנו לבקר במרכז החסד, ולראות מקרוב את הפעילות הברוכה הפועלת ■ בפתח אולם המפואר של בית התמחוי, בו סועדים מדי יום כשש מאות יהודים ומשם גם יוצאות מדי יום לחלוקה כאלף מנות בצי רכבים מפואר - כובד השר הרב כהן לקבוע מזוזה לסיפור המלא
השר כהן קבע מזוזות במרכז החסד היהודי במוסקבה
במרכז החסד היהודי במוסקבה "שערי צדק", זכו השבוע לארח את הנגיד החסידי ר' לוי לבייב, נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים ואת השר לענייני דתות הרב יצחק כהן.

השניים הגיעו למוסקבה, בכדי להשתתף בכינוס השלוחים-הרבנים וראשי הקהילות היהודיות ברוסיה, ובין שאר פעולותיהם במוסקבה במהלך ימי הכינוס, הוזמנו לבקר במרכז החסד, ולראות מקרוב את הפעילות הברוכה הפועלת בהנחיית רבה הראשי של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר.

בראשית השבוע הגיע השר כהן, שהתקבל ע"י הנהלת המקום לסיור מפורט בכל קומות ומבואות הבניין רחב המדים, תוך קבלת סקירה על המגוון הרחב של פעולות החסד, המתבצעת מדי יום ביומו, במשך כל ימות השנה, לכחמש-עשרה אלף יהודים נזקקים, גלמודים וחולים אשר במוסקבה.

הבניין שנחנך זה לא מכבר, מאכלס כבר הרבה מפעילות המוסד, שהועתקו מהבניין הישן-הקודם, לבניין רחב ידיים זה, הכולל למעלה מ6 אלף מטר מרובע, שכולו קודש לעזרה וסיוע ליהודים נזקקים!

בפתח אולם המפואר של בית התמחוי, בו סועדים מדי יום כשש מאות יהודים ומשם גם יוצאות מדי יום לחלוקה כאלף מנות בצי רכבים מפואר - כובד השר הרב כהן לקבוע מזוזה.

לאחר קביעת המזוזה, איחל השר בהתרגשות להנהלת המקום, להרבות פעלים לתורה ולחסד ולזכות להרבות קידוש שם שמים.

הנגיד ר' לוי לבייב הגיע לביקור ביום רביעי האחרון, ואף הוא סקר בהרחבה את הבניין כולו, תוך קבלת נתונים על היקף הפעילות הרבה, המקיפה כיום את כל שכבות הגיל, החל מילדים קטנים, למשפחות מעוטי יכולת, המקבלים סיוע רב ועד ארגון 'חברה קדישא' של מוסקבה, הפועל אף הוא בתוככי מוסד חשוב זה.

מרכז החסד נותן שירות סיעודי למאות נזקקים, חלוקת תרופות, מוצרי ספיגה, השאלת ציוד רפואי, 30 כיתות לימוד ו'ריפוי ועיסוק', מספרה, ספרייה רחבה, חלוקה קבועה של סלי מזון, לעיוורים, חרשים ואילמים, חלוקה קבועה של סל מזון רחב לפני כל חג, מכירה במחיר הקרן של מאות מוצרים כשרים למהדרין, מטבח אוכל עם מיטב הציוד עם אפשרות בישול של עשרת אלפים מנות מדי יום, מרכז רפואי משוכלל ביותר, עם צוות נרחב ומומחה של כמאה וחמישים איש!

במוסד פועל גם קופת גמילות חסדים המרכזית בחבר העמים "קרן חי' מושקא", העומד לשירות כל הרבנים הפועלים בחמש עשרה המדינות בחבר העמים.

בפתח משרדי הנהלת המרכז, כובד השר בקביעת המזוזה, תוך איחולי ברכות להמשך שגשוג ועשייה לרווחת הציבור היהודי כולו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.