מערכת COL | יום י"ח אדר א ה׳תשס״ח 24.02.2008

מחבר רב-המכר במאמר רגשני במיוחד ● מיוחד

מיכאל גרבר, איש תקשורת בכיר בקליפורניה היה הנואם המרכזי ב'בנקעט' בחוף המערבי בקליפורניה ■ בבלוג אישי ומרגש, הוא מספר על רשמיו מה'בנקעט' ■ "הייתה לי הארה מדהימה שעה שנשאתי את הנאום המרכזי בועידה הרבנית השנתית של חב"ד קליפורניה. ההארה הייתה, והיא, שאני פה בעולם עבור מטרה. מטרה שמעולם לא הבנתי. אבל מטרה שעבורה, כפי שאמרתי לשלוחי חב"ד, נעשתה ברורה עבורי כפי שמעולם לא הרגשתי או חוויתי" ■ COL מגיש תרגום מלא מהבלוג המרגש לסיפור המלא
מחבר רב-המכר במאמר רגשני במיוחד ● מיוחד
"אני פה עבור זה!". מיכאל גרבר בנאומו ב'בנקעט' ● צילום: ישראל ברדוגו

מאת מיכאל גרבר

הייתה לי הארה מדהימה שעה שנשאתי את הנאום המרכזי בועידה הרבנית השנתית של חב"ד קליפורניה. ההארה הייתה, והיא, שאני פה בעולם עבור מטרה. מטרה שמעולם לא הבנתי. אבל מטרה שעבורה, כפי שאמרתי לשלוחי חב"ד, נעשתה ברורה עבורי כפי שמעולם לא הרגשתי או חוויתי.

ההארה הייתה, ועודנה, שאני יהודי. נולדתי כיהודי. אבל, מלבד הבר-מצווה שלי בגיל 13, מעולם לא חייתי כיהודי.

מאז הפגישה עם הרבנים השמחים של חב"ד לא מזמן, הגעתי להארה המדהימה שהכשרתי את עצמי במשך כל חיי להיות יהודי רציני ומסור.

אדם שחייו הובאו לעולם רק למטרה של עזרה לרבני החסידיים של חב"ד במשימה העמוקה בידם להביא את אורו של הרבי שלהם ליהדות העולם.

אני כאן עבור זה. זה לא יוצא מן הכלל? להבין את הדבר כזה כעובדה ללא שאלה שאני בעצם כאן, הייתי כאן ותמיד אהיה כאן עבור זה ושום דבר אחר מלבד זה?

לא הייתי אומר דבר כזה לפני שבוע. לא הייתי יכול להגיד לכם את זה שני דקות לפני שעמדתי שם לדבר. מעולם לא יכלתי להבין את זה עד אותה רגע כזה הגיע אלי באותו דרך שברק ורעם מגיעים אלינו - שאני פה עבור זה.

וכשאני חווה את זה - הסתערות של אנרגיה יוצאת מן הכלל שוטפת אותי. אנרגיה שממנה משתפכת זרם ללא גבול של חידוש, של תובנה, של יצירתיות, של דימיון, של השראה, של מטרה, של אור שמימי. של המצאה. אני פה עבור זה!

עם כל מה שעשיתי בחיי, הספרים שכתבתי, החברות שיצרתי, ואת היזמים ובעלי העסקים הקטנים שחייהם נקרו בדרכי והושפעו, ועם כל זה, שום דבר לא התקרב אפילו לחוויה שיש לי עכשיו כשאני כותב את זה לכם..

אני פה עבור זה! אני פה עבור זה!

כשאני חווה את את המחשבה הזו, וכשהאנרגיה מגביהה אותי גבוה יותר משהייתי שנים, אני יודע שההארה הזו תיגע בכל דבר שאעשה מהרגע הזה והלאה. זה ייגע בכך כשם שזה נגע בי. כי אני יודע שהחוייה הזו.. אני פה עבורה!.. היא חוייה שכל אחד ואחד מאיתנו משתוקק, חי ומת עבורה.

ועדיין, לרוב אנחנו לא מבחינים בה.

למה? אני לא יודע להגיד. אבל אני סובר שאם תישאר בדרך, אם אתה מתמיד לקראת שאלה הוא משמעות, אם אתה קובע לעצמך שאתה לעולם לא תתפשר עבור משהו פחות מזה... אני פה עבור זה!... זה יופיע יום אחד עבורך, כפי שזה הופיע ביום הזה עבורי.

אני פה עבור זה... וכתוצאה מכך, אני מבין, אני פה עבורך.

(תרגום: בנימין וייס, כתב COL בניו-יורק)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.