מערכת COL | יום ט"ו אדר א ה׳תשס״ח 21.02.2008

סובארו לכל אברך

את הכינוי 'סובארו אברכית' נהוג להצמיד לרכב הסובארו המפורסם המשרת בנאמנות אברכי כוללים בהסעת ילדיהם למוסדות חינוך. אם התמזל מזלם ועוד מספר אברכים מצטרפים אליהם בנסיעה לכולל, הם מצליחים לכסות חלק מהוצאות הדלק ■ לפי החוק, אברך שברשותו רכב מאבד באופן אוטומטי את זכותו לקבלת הבטחת הכנסה. בהצעת חוק חדשה של חברי הכנסת חיים אמסלם ויעקב מרגי מש"ס, הם מבקשים לשנות את החוק הנוכחי   לסיפור המלא
סובארו לכל אברך
מימין: אברכים בכולל בכפר-חב"ד
את הכינוי 'סובארו אברכית' נהוג להצמיד לרכב הסובארו המפורסם המשרת בנאמנות אברכי כוללים בהסעת ילדיהם למוסדות חינוך. אם התמזל מזלם ועוד מספר אברכים מצטרפים אליהם בנסיעה לכולל, הם מצליחים לכסות חלק מהוצאות הדלק.

לפי החוק, אברך שברשותו רכב מאבד באופן אוטומטי את זכותו לקבלת הבטחת הכנסה. בהצעת חוק חדשה של חברי הכנסת חיים אמסלם ויעקב מרגי מש"ס, הם מבקשים לשנות את החוק הנוכחי.

בדברי ההסבר לחוק הם מציינים: "כיום בחוק הבטחת הכנסה נשללת הזכות לגמלה מהורים בעלי רכב. מצב זה מביא להכבדה גדולה ביותר על יכולת התפקוד של משפחות בעלות ילדים קטנים. במקרים רבים החזקת רכב מקילה במידה משמעותית על יכולת ההתניידות של המשפחה ואף תחסוך את הצורך לשלם עבור הסעת הילדים למקומות הלימוד".

אי לזאת מבקשים חברי הכנסת לאשר למשפחה בעלת שני ילדים להחזיק ברשותה רכב שנפח מנועו אינו עולה על 1,300 סמ"ק ובנוסף על הרכב להיות לאחר חמש שנים או יותר מתום שנת הייצור שלו. הגבלת נפח המנוע תוסר כאשר מדובר במשפחה בעלת ארבעה ילדים קטנים ומעלה.

בהסבר לחוק הם מנמקים: "רכב שעברו חמש שנים משנת ייצורו אינו נכס שבגינו יש למנוע ולהכביד בצורה משמעותית על גידול הילדים במשפחה, שמצבה הכלכלי הקשה ממילא הביא אותה להזדקק לגמלת הבטחת הכנסה". אם הצעת החוק תעבור, עשוי הדבר להקל משמעותית על אלפי אברכים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.