מערכת COL | יום ט"ו אדר א ה׳תשס״ח 21.02.2008

החשש: עוד חצי מיליון אזרחים בטווח הרקטות

מצוקתם של תושבי שדרות עלולה להתפשט הרבה מעבר לגבולות הנגב המערבי ■ במערכת הביטחון חוששים: ארגוני הטרור בעזה מנסים לפתח רקטות ארוכות טווח, שיכולות להגיע אפילו עד לבאר־שבע ■ מנהל בית חב"ד המרכזי בבאר שבע הרב זלמן גורליק ל-COL: "מומחי ביטחון הזהירו לפני ההתנתקות שיפלו טילים על אשקלון וזה לצערנו קורה, בקרוב נהיה גם אנחנו בבאר שבע חשופים" לסיפור המלא
החשש: עוד חצי מיליון אזרחים בטווח הרקטות

עמיר רפפורט

אשדוד, קריית־גת, קריית־מלאכי, רהט ואפילו באר־שבע. על פי חששות כבדים שהביעו לאחרונה במערכת הביטחון, כל היישובים האלה עלולים להיכלל בקרוב בטווח הרקטות של החמאס. מדובר ברקטות חדישות המסוגלות להגיע לטווח גדול בהרבה מהקסאמים, שהחמאס עלול לפתח. 

במערכת הביטחון ערים לכך שהחמאס עושה כל שביכולתו כדי לחקות את דפוס הפעולה של החיזבאללה בצפון. החמאס וארגונים נוספים ברצועת עזה כבר ניצלו את הפלת הגדר בציר פילדלפי בחודש שעבר כדי להכניס לרצועה אמצעי לחימה רבים, שהיו מוסתרים עד אז במקומות מחבוא בסיני. 

ראש השב"כ יובל דיסקין אף הביע את החשש הזה כאשר דיבר בממשלה על הברחות של טילים מתקדמים נגד מטוסים וכן של טילים חדישים נגד טנקים (טילי נ"ט‭.(‬

כעת מתעורר חשש כי החמאס לא יסתפק בכך אלא יהיה מעוניין להגדיל את טווח הרקטות באופן חסר תקדים, שייצור איום חדש על יישובי הדרום. 

לרקטות כאלה, אם יהיו בידי חמאס בעזה, עלול להיות טווח גדול באופן ניכר ביחס לקסאמים המיוצרים בעזה וביחס לרקטות הגראד, מעין קטיושות שקיימות בידי החמאס והג'יהאד האיסלא־מי כמה שנים, בעלות טווח של כ־18 קילומטר. 

באמצעות השימוש ברקטות אלה, חלקן תוצרת איראן, עשה החמאס מאמץ להכניס את 120 אלף תושבי אשקלון למעגל האימה, מעבר לתושבי שד־רות והיישובים הסמוכים לה בנגב המערבי. 

אלא שהתפתחות נוספת ודרמטית בטווח הר־קטות של החמאס עלולה להיות חמורה פי כמה. רקטה שמגיעה לטווחים גדולים בהרבה ביחס לא־לה שיש בידי החמאס היום יכולה לכסות בקלות לא רק את אשקלון, אלא גם את שכנתה הצפו־נית אשדוד. 

כמו כן, ניתן יהיה לפגוע באמצעותה בעיר קריית־גת, המרוחקת פחות מ־30 קילומטר ממרכז רצועת עזה. באמצעות ירי מדרום רצועת עזה לכיוון צפון הנגב, רקטות ארוכות טווח עלולות לפגוע באופקים ובמקרה קיצוני אף להגיע עד לבאר־שבע. 

התחמשות של החמאס ברקטות בעלות טווח גדול באופן משמעותי עלולה להיות שלב נוסף במסגרת המאמץ המתמשך של הארגון ליצור מאזן אימה מול האוכלוסייה בדרום הארץ, בדומה לאופן שבו החיז־באללה כבר יצר איום על היישובים בצפון. 

ראוי לציין, כי ההחלטה שהתקבלה השבוע בממשלה להקצות כ־350 מיליון שקל למיגון מאות מבנים בנגב המערבי לא תיתן מענה נגד איום של רקטות עם טווח גדול בהרבה, כמו אלה שעלולות להגיע לידי החמאס.

מנהל בית חב"ד המרכזי בבאר שבע הרב זלמן גורליק ל-COL: "מומחי ביטחון הזהירו לפני ההתנתקות שיפלו טילים על אשקלון וזה לצערנו קורה, בקרוב נהיה גם אנחנו בבאר שבע חשופים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.