מערכת COL | יום י"ג אדר א ה׳תשס״ח 19.02.2008

טסים הרבה לחו”ל? פשיטת מס הכנסה בדרך

עורכי הדין ורואי החשבון מדווחים על תופעה חדשה: לקוחות מודאגים שזכו לביקור פתע של אנשי רשות המסים בעסקיהם. המכנה המשותף לכולם: הם נוהגים לצאת מישראל פעמים רבות בחודש ■ הנחת העבודה ברשות היא שחלק מהעובדים מקבלים חלק משכרם בחו”ל - ואינם מדווחים עליו בישראל, בניגוד לחוק ■ ברשות מקבלים דיווחים ישירים מביקורת הגבולות לגבי כניסתם של אזרחים לישראל ויציאתם ממנה. למעשה, כל מפקח במס הכנסה מחובר ישירות למאגר המידע של ביקורת הגבולות. וכך זוכים “הנוסעים המתמידים” לביקורת פתע לסיפור המלא
טסים הרבה לחו”ל? פשיטת מס הכנסה בדרך

ענת שיחור־אהרונסון, 'מעריב' 

עורכי הדין ורואי החשבון מדווחים על תופעה חדשה: לקוחות מודאגים שזכו לביקור פתע של אנשי רשות המסים בעסקיהם. המכנה המשותף לכולם: הם נוהגים לצאת מישראל לפחות 4 פעמים בחודש, בעיקר למזרח אירופה.
 
לדברי עו”ד ורו”ח רמי אריה, עשרות אלפי ישראלים טסים מדי שבוע למקום עבודתם בחו”ל. הם יוצאים ביום שני וחוזרים ביום חמישי. לא מדובר רק באנשי עסקים, אלא גם בשכירים כמו מנהלי עבודה בפרויקטים של בנייה, עורכי דין וארכיטקטים. 

ברשות המסים חושדים כי הפעילות העסקית הענפה של הישראלים בחו”ל טומנת בחובה גם לא מעט העלמות מס. הנחת העבודה ברשות היא שחלק מהעובדים מקבלים חלק משכרם בחו”ל - ואינם מדווחים עליו בישראל, בניגוד לחוק. 

איך עובדת השיטה?   

ברשות מקבלים דיווחים ישירים מביקורת הגבולות לגבי כניסתם של אזרחים לישראל ויציאתם ממנה. למעשה, כל מפקח במס הכנסה מחובר ישירות למאגר המידע של ביקורת הגבולות. וכך זוכים “הנוסעים המתמידים” לביקורת פתע. 
 
על-פי העדויות שהגיעו לעסקים, מגיע עם אנשי מס הכנסה לבדוק את ספרי החשבונות בעסקיהם, לא תמיד בנוכחות בעלי הבית, ומתשאלים את העובדים על עיסקאות בינלאומיות. 

אריה מציין, עם זאת, כי אם אנשי רשות המסים מגיעים למשרד במסגרת חקירה אזרחית (כלומר, לגבי הטלת שומה‭,(‬ אסור להם לתחקר את העובדים ללא אישור בעל העסק. אך אם הם מגיעים במסגרת חקירה פלילית, מותר להם לתחקר כל אדם ואף לתפוס מסמכים. 

איך יודעים באיזה סוג חקירה מדובר? לפי התעודה. אם בידי איש המס תעודת מפקח של מס הכנסה, מדובר בביקורת שומה אזרחית. אם התעודה היא תעודת חוקר, מדובר בהליך פלילי. 
 
ברשות המסים אישרו בתגובה את חקירת הנושא, אולם סירבו להגיב בקשר לשיטות העבודה ורק ביקשו לציין, כי “הרשות משתמשת בשיע טות מתוחכמות יותר‭.” ‬

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.