מערכת COL | יום י"ב אדר א ה׳תשס״ח 18.02.2008

בכינוס שלוחי קליפורניה יש מקום לכולם: אודיו ● גלריה

הרמוניה משמחת נראתה בפתיחת הכינוס השנתי של שלוחי חב"ד בחוף המערבי הבוקר (ראשון) בהרי רונינג-ספרינגס בקליפורניה ■ השליח הרב נפתלי אסטולין עלה לדוכן הנואמים ודיבר על העניינים האהובים עליו וסיים את דבריו בשני מילים "יחי אדונינו". את שאר הסיסמא הוא הותיר לשיפוט הנוכחים ■ 200 שלוחים מרחבי המדינה ונבדה הסמוכה משתתפים בכינוס ונחשפו לעמיתים חדשים שהגיעו לפעול בשנה האחרונה ■ וגם: מיהו השליח המבוגר ביותר בעולם שמונה לתפקיד ■ שליחי COL לקליפורניה יהודה צייטלין ומנחם כהן בדיווח מלא וגלריית תמונות מאת הצלם ישראל ברדוגו לסיפור המלא  ● רק ב-COL: נאומיהם של 3 שלוחים המספרים על יוזמות חדשניות
בכינוס שלוחי קליפורניה יש מקום לכולם: אודיו ● גלריה
בתווך: הרב נפתלי אסטולין בכינוס השלוחים בקליפורניה, היום ● צילום: ישראל ברדוגו

מאת יהודה צייטלין ומנחם כהן, שליחי COL לקליפורניה

הכינוס השנתי של שלוחי חב"ד בחוף המערבי נפתח הבוקר (ראשון) באתר הנופש של חב"ד ברונינג ספרינגס. מאתיים שלוחים, צעירים ומבוגרים, עושים את דרכם בדרכים התלולות במעלה הרי קליפורניה כשהמוטיב המרכזי של הכינוס הוא "ארים ניסי על ההרים".

"בשנה האחרונה יצאו הרבה שלוחים חדשים", אומר ל-COL הרב ישראל לוין, השליח באוק-פארק, קליפורניה. "כך שיהיו הרבה פנים חדשות וזו תהיה הזדמנות לפגוש אותם. הגעתי גם כדי לקבל חיזוק ולשמוע על יוזמות חדשות במטרה לעשות את העבודה של הרבי באחדות".

האחדות הייתה ניכרת במושב הפתיחה של הכינוס שנערך בצריף העץ המשקיף אל ההרים. הרב נפתלי אסטולין, השליח הפועל עם יוצאי רוסיה בלוס-אנג'לס ואישיות המזוהה עם הפלג המשיחי בחב"ד, עלה לדוכן הנואמים ונשא דברים קצרים לאחר אמירת 'לחיים'.

במילים מתונות, הרב אסטולין דיבר על ענייני גאולה ומשיח וסיפר: "בבורו-פארק שאלו פעם את השד"ר הרב יוסף ויינברג מדוע הרבי כל-כך מיוחד. הוא ענה שאין לו מספיק מילים אבל ייתן דוגמא.

"השעה עכשיו היא רבע לאחת, הרב ויינברג אמר להם. דמיינו שאליהו הנביא מגיע ומודיע כי בעוד 10 שעות משיח מגיע. מה יעשו האנשים? החסידים ירקדו והליטאים ימהרו לכתוב חידושי תורה. ומי היחיד שלא ישמח? הרבי. כי הוא יצטער שעם ישראל צריך לסבול בגלות עוד 10 שעות".

את נאומו הוא סיים בשני המילים "יחי אדונינו". שאר השורה נותרה בלתי-נאמרת. הוא לשלוחים נותר להחליט אם לומר זאת בעצמם.

השליח הכי מבוגר בעולם?

המושב שהונחה על-ידי השליח הרב שמואל מרקוס מסייפרוס, נפתח בדברי ברכה מאת השליח הראשי לחוף המערבי הרב שלמה קונין. הוא סיפר על הניסים שהובילו לרכישת אתר הנופש המפעים המשמש כמרכז נופש יהודי ומחנה קיץ וחורף למקורבי חב"ד.

הרב דן ברהם, לו זקן לבן בעל מידות, הוא אחד משני השלוחים לרונינג-ספרינגס, העיירה בו האתר שוכן. "אני חושב שאני השליח היחיד שמונה בגיל כל-כך מבוגר". הוא לא סיפר בן כמה הוא. הוא הודה בחום לאחים השלוחים ארי, יענקי ואלי בייטלמאן העוסקים במסירות בארגון הכינוס.

השליח הצעיר החדש לעיר העתיקה בלוס-אנג'לס הרב משה גרינוולד החל בדבר תורה על מחצית השקל. "יש עניין שהשליחות שלנו תהיה על רמה ועם קלאס, אבל מהפרשה לומדים שהפוקוס צריך להיות על האש במקום על המטבע", הוא הדגיש.

ארגון חדש שהוצג לשלוחים היה "ג'נריישונס קונקט" המתאם בין ניצולי שואה ואנשים צעירים. השליח הרב מענדל כהן החל את דבריו בקריאת פזמון בכותרת "פשוט א ייד" שנכתב על-ידי אחד מהניצולים הנהנה מביקורים של מתנדבים וצעירים. "הביקור והשיחות עם האנשים הגיבורים האלה עוזרים לכל הצדדים", הרב כהן אמר.

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.