מערכת COL | יום י"א אדר א ה׳תשס״ח 17.02.2008

כנר על ההר ● וידאו ● דיווח ● תמונות

באוהל ענק למרגלות ההרים המושלגים של קליפורניה עשרות מקורבים פצחו בריקוד סוער לצלילי 'הופ-קאזק' שניגן הכנר הישראלי ליאור קמינצקי ■ השליח הראשי לקליפורניה הרב שלמה קונין רקד עם נינתו על ידיו והשליח הרב ברוך הכט תופף ברצף עד שידיו האדימו ■ וגם: איך מפיק הטלוויזיה היהודי אייב רפאל קיבל לידו דולרים של הרבי ■ שליחי COL לקליפורניה יהודה צייטלין ומנחם כהן בדיווח מיוחד מהשבתון ברונינג ספרינגס, קליפ וידאו ותמונות של הצלם ישראל ברדוגו לסיפור המלא  
כנר על ההר ● וידאו ● דיווח ● תמונות
השלוחים והמקורבים בריקוד חסידי בצאת השבת ● צילום: ישראל ברדוגו
מאת יהודה צייטלין ומנחם כהן, שליחי COL לקליפורניה
צילומים: ישראל ברדוגו

דקות אחדות לאחר צאת השבת, עשרות אנשים ונשים וילדים עמדו סביב אח בוער שהפיץ חום וריח נעים של עץ חרוך. הם סיימו זה עתה תפילת מעריב ושבת מהנה שכללה הרצאות, שיחות אישיות וארוחות עמוסות וטובות.

השליח הרב ברוך הכט נעמד באמצע, לידו חיכה כוס יין, ואמר: "יש עניין לא להיפרד מיד מהשבת. במיוחד שבת כזאת". הציע הרב העכט לסובבים – משפחות אנ"ש ומקורבים שהגיעו לשבתון באתר הנופש של חב"ד ברונינג ספרינגס בהרי קליפורניה – להתרכז דקה בשבת הרוחנית שעברה עליהם.

"תחשבו על החברים החדשים שהכרתם, תחשבו על מה שלמדתם כאן, תחשבו על ה'שבת אחים' שהיה לנו, ואולי על הצדדים החדשים שגיליתם ברב שלכם". היו לא מעט רבנים-שלוחים בין 150 המשתתפים של השבתון. בלטו בנוכחותם השליח הראשי הרב שלמה קונין ורעייתו. הוא עצמו נשא דרשה נלהבת בדרכו אחרי קריאת התורה ביום שבת.

הוא סיפר איך האמריקאים קיבלו בפנים חמוצות את האדמו"ר הריי"צ בבואו לאמריקה ואיך המהפיכה של הרבי ממשיכה עד עצם היום הזה. "מבחינתי", הרב קונין רעם בקולו, "יש שני סוגי אנשים בעולם. אלה שמאמינים ואלה שלא. לאנשים המאמינים אין שאלות, ולאנשים שלא מאמינים אין תשובות. ככה אני רואה את פני הדברים".

באתר הנופש – המשמש כקעמפ קיץ וחורף לילדי בתי-חב"ד ואתר לשבתונים – המשתתפים נהנו מנוף עוצר נשימה של הרים מושלגים בקצתם ומבנה עץ חמימים. אנשים הקשיבו בקשב להסבריו של הרב ראובן וולף, מחנך בלוס-אנג'לס, על הפרשה ולסיפור חייה המרתקים של הגב' מאלי רזניק, שנולדה בבולגריה, גדלה בישראל, הפכה למפיקת טלוויזיה בניו-יורק ומצאה את אלוקים בברזיל – בהשפעתה הלא-מודעת של בחורה חב"דית צעירה.

רוחניות ואיכות

אייב רפאל, מפיק ועורך תוכניות טלוויזיה בלוס-אנג'לס, נהנה במיוחד מהגישה שהייתה לו לרב קונין ולחתנו הרב העכט. "האוכל היה מצויין, האווירה הייתה מושלמת, המקום יוצא מן הכלל", הוא אומר ל-COL בשיחה לפני מלווה-מלכה חגיגי באוהל ענק עם סושי, טוסט "פאניני" ישראלי וריקודים חסידיים. "היו פה אנשים יוקרתיים, הרבנים מעוררי השראה ויכלתי לנהל שיחה אישית עם הרבנים קונין והעכט", אומר רפאל.

"האנשים האלה", סיפר ל-COL השליח הרב מוטי זייאץ', הפועל בברנטווד והגיע עם מקורבים לשבתון, "אם הם יהיו במסעדה והסטייק לא יהיה טוב – הם יתלוננו וידברו על-כך במשך שבוע שלם. הם אמריקאים והם רוצים את מה שהם רוצים בדיוק כפי שהם רוצים. הענקנו להם ארוחות ברמה עם רוחניות באיכות". רפאל עצמו הכיר את חב"ד הרבה לפני השבתון הזה. הוריו התגוררו בסיאטל והיו קרובים לשליח הרב קורנפלד.

"יש לנו דולרים שנשלחו מהרבי כשנולדתי. למדתי בגן חב"ד בסיטאל ובהמשך בבית-ספר חב"ד בהנטיגנטון-ביטש בקליפורניה של הרבנים ענגל וניומן". כשהשליח הרב חיים-נחום קונין טלפן אליו לפני 6 שנים לבקשת עזרה בהפקת תוכנית ה'טלטון' השנתית של חב"ד בטלוויזיה, הוא נענה בשמחה. "קיבלתי את הטלפון של אייב מידיד משותף והוא מיד הסכים לעזור", מספר הרב קונין.

"נהנתי מחב"ד", מתרץ רפאל את עבודתו בהתנדבות בימים ההם. "היה לי כסף מעיסוקי ואין סיבה שלא אשתמש בכישרונותי לעזור. הקיץ הקרוב אני כבר אעבוד עבור חב"ד פול טיים כשאפיק קליפים מיוחדים עבור הטלטון. אנחנו בעיצומו של תהליך: יהודים חסידים הם כבר לא עוף מוזר. אנו מגיעים לשלב שכולם מכירים, גם באיידהו. כבר לא שוברים קרח, אלא קופצים ישר למים".

שעה קלה לאחר-מכן, רפאל ועוד עשרות משתתפים נראו רוקדים "הופ קאזאק" לצלילי הכנר הישראלי-קליפורני ליאור קמינצקי ותזמורת הכליזמר שלו. הנשים מחאו כפיים, הילדים התקשו להחליט מה יותר מעניין: עוגות השוקולד בירכתי האוהל או הריקודים בקידמתו. הרב העכט משך במהרה את תשומת ליבם כמילא את מקומו של מתופף הלהקה והאדים את ידיו בתיפוף על קופסת עץ חלולה.

"אני חושב שאני יותר מתאים לשליחות..." הוא הודה בסוף.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.