מערכת COL | יום ז' אדר א ה׳תשס״ח 13.02.2008

"לכשיפוצו" ילווה פעילות "מעייני ישראל" ● להורדה

השבוע יצא לאור הגיליון הראשון של "לכשיפוצו", שילווה בדיווחים ותמונות את פעילות המרכז להנחלת החסידות "מעייני ישראל" להפצת המעיינות בקרב בני תורה וקהילות חסידיות מכל החצרות ■ "מעייני ישראל" אינו "רק" רשת כוללים ללימוד החסידות, אלא גם ארגון שפועל בדרכים רבות להחדרת לימוד החסידות בקרב קהילות חסידיות מכל חצרות תלמידי הבעש"ט. בין הדרכים שעליהן ניתן לספר: קיום שיעורי תניא ב"חבורות" של אברכים, עריכת התוועדויות המוניות ומכירת ספרי חסידות  לידיעה בהרחבה
להורדה: לחצו כאן

הגיליון הראשון של "לכשיפוצו" שיצא לאור השבוע, מבטא היטב את המהפכה החסידותית העצומה שמחולל המרכז להנחלת החסידות "מעייני ישראל" בקרב בני תורה ואברכים חסידיים מחצרות שונות. העיתון החדש שייצא לאור בתדירות גבוהה, ילווה בדיווחים ותמונות את פעילות "מעייני ישראל" להפצת המעיינות.

מאמר המערכת של "לכשיפוצו" מבהיר את יסודותיה של המהפכה המתחוללת: "בשנים האחרונות ניכרת תופעה מיוחדת במינה של צימאון ענק בקרב חסידי פולין וקהל מבקשי ה' לתוכן נשמתי חסידותי פנימי ואמיתי. האברכים הרציניים, תלמידי-החכמים, שהם משתוקקים למשנה רוחנית סדורה שתדבר למוחם, לליבם ולנשמתם.
"רבים מהם, באמת החלו ללמוד חסידות אצל משפיעים ולהשתתף בכינוסים. אבל כל אלו הם ביקורים ו'גיחות' חד-פעמיים, שאינם דברים הקונים אחיזה משמעותית בלב ואינם מאפשרים קביעות והתקדמות. המענה היחיד שיכול לרוות את הצימאון ולהעניק תוכן לנפשות האברכים, הוא לימוד תורת החסידות בקביעות, בהתבוננות ובעומק, תוך יצירת מסגרת אמיתית שרוח החסידות מנשבת בה בעוז ובעוצמה.

"ואכן, מתרחשת בשנה האחרונה מהפכה היסטורית בתחום הפצת המעיינות, לימוד החסידות וקיום הנהגותיה. חלוץ המהפכה הוא המרכז להנחלת והאדרת החסידות "מעייני ישראל", שמרכזו בירושלים ובשנה האחרונה הוא מרחיב את פעילותו לערים ויישובים נוספים בכל רחבי הארץ.


ספק רוחניות מרכזי

"כאמור, כדי למלא את הצרכים האמיתיים של האברכים, לא די בשיעור של פעם בשבוע. "מעיני ישראל" היא מסגרת יומיומית רצינית, המאפשרת לאברכים לימוד בעיון וקניית ידע מקיף הן בנגלה והן בחסידות מאת גאוני תורה וגדולי המשפיעים ומשמשת עבורם ספק רוחניות מרכזי. "מעיני ישראל" מאגד סביבו חבורות אברכים חסידיים ללימוד חסידות, התוועדויות ובנייה והדרכה רוחנית. בבסיסו של כל ריכוז עומד כולל אברכים ללימוד הלכה וחסידות, אליו מתקבלים אברכים מצוינים בלבד, הנהנים ממלגה גבוהה ותנאים טובים. "מעייני ישראל" מנצל את הביקוש הרב הקיים בציבור התורני לכוללים איכותיים, להגברת חיילים ללימוד החסידות.

"מאות אברכים חסידיים בכל רחבי הארץ נהנים משיעוריהם המעמיקים בנגלה ובחסידות של המשפיע הראשי של "מעייני ישראל" הרב זלמן גופין, ראש הכוללים הדיין הרב ליווי מבכירי חסידי בויאן ועוד שורה של רבנים ומשפיעים, תלמידי חכמים בעלי שיעור קומה תורני וחסידי".


פועלים בתוך הקהילות


"מעייני ישראל" אינו "רק" רשת כוללים ללימוד החסידות, אלא גם ארגון שפועל בדרכים רבות להחדרת לימוד החסידות בקרב קהילות חסידיות מכל חצרות תלמידי הבעש"ט. בין הדרכים שעליהן ניתן לספר: קיום שיעורי תניא ב"חבורות" של אברכים, עריכת התוועדויות המוניות ומכירת ספרי חסידות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.