מערכת COL | יום ז' אדר א ה׳תשס״ח 13.02.2008

חדש: תורת הרוגוצ'ובי עם ביאורי הרבי

לקראת יום היארצייט-הילולא ה-72 של הגאון הרוגוצ'ובי, רבי יוסף ראזין זצ"ל, אשר כונה "שר התורה" ע"י אדמו"ר הריי"צ, יצא-לאור הספר "רזין דאורייתא" המכיל 200 ערכים מתורתו עם ביאורי הרבי ■ את הספר חיברו הרב מנחם-מענדל טננבוים, מומחה וידען בתורת הרוגוצ'ובי והרב שגיב עמית, אשר העמיק וביאר כל ערך וערך ע"מ שהספר יותאם לכל השכבות בציבור ■ "מטרת הספר היא לפתוח את הרוגוצ'ובר לעולם הרחב ולהראות את המיזוג המופלא שיש לרבי בתורתו", אומר הרב עמית לסיפור המלא
חדש: תורת הרוגוצ'ובי עם ביאורי הרבי
לקראת יום היארצייט-הילולא ה-72 של הגאון הרוגוצ'ובי, רבי יוסף ראזין זצ"ל, אשר כונה "שר התורה" ע"י אדמו"ר הריי"צ, יצא-לאור הספר "רזין דאורייתא" המכיל 200 ערכים מתורת הגאון הרוגוצ'ובי, עם ביאורי הרבי. הספר מסודר כספר ערכים, לפי סדר ה-א'-ב'. הערכים מקיפים את כל חלקי התורה בנושאים מגוונים.

את הספר חיברו הרב מנחם-מענדל טננבוים, מומחה וידען בתורת הגאון הרוגוצ'ובי, אשר עוסק שנים רבות בתורת הגאון בהוראה ישירה מהרבי, ואשר הוציא עשרות ספרים בתורתו; יחד עם הרב שגיב עמית, תלמיד חכם ומחבר ספרים, אשר העמיק וביאר כל ערך וערך ע"מ שהספר יותאם לכל השכבות בציבור.

בסוף הספר מופיע מפתח לפי סדר הש"ס, וכמו-כן מפתח נוסף לפי נושאים והגדרות שנידונים בספר. הספר יצא-לאור ע"י המכון להוראה ודיינות והכשרת מחנכים שהוקם ע"י הרב דניאל גולדברג. בראש המכון עומד הרב ישראל שוורץ, אב"ד תל-ציון.

הרב שוורץ אומר כי: "הספר 'רזין דאורייתא' הוא מהפכה של ממש בלימוד תורת הרוגוצ'ובר. כל אחד שקצת יודע ספר יכול היום ללמוד את הספר ולהבין 'א שטיקל רוגוצ'ובר'. מה שנקרא: 'ללמוד רוגוצ'ובר מיט א גישמאק, כלומר, עם חיות. הספר מסודר לפי סדר האלף-בית, דבר המאפשר לכל אחד לחפש את העניין המועדף עליו ולהבין את ההגדרה והבסיס שנותן הגאון בסוגיה זו.

"נוסף לכך, הספר מראה את גודל הגאונות המדהימה של הרבי ושליטתו בכל הנושאים הקשים ביותר תוך גאונות מדהימה ביותר. ולכן הספר 'רזין דאורייתא' מהווה מהפכה עצומה גם בכיוון זה, היינו שכל אחד שלומד את הרוגוצ'ובר יחד עם ביאוריו של הרבי, מיד מתווסף לו נופך רב בהבנת הגאון".

הרב טננבוים אומר: "הספר הזה מסביר ומפענח את תורת הרוגוצ'ובר, בצורה מדהימה שלא הייתה מעולם, ובפרט שזה מתובל בדבריו של הרבי, רעיונותיו ותורותיו של הרוגוצ'ובר מקבלים מימד חדש לגמרי. הסגנון של הספר הוא בצורת ספר ערכים, והביאורים של הרבי מובאים בספר בצורה די קלה, בבחינת 'יין ישן הקנקן חדש! השילוב המהפכני הזה הוא חידוש של ממש בתורת הגאון והפצתו לכלל ישראל".

הרב עמית מציין כי: "מטרת הספר היא לפתוח את הרוגוצ'ובר לעולם הרחב ולהראות את המיזוג המופלא שיש לרבי בתורתו. הרבי לא רק מצטט את הרוגוצ'ובר וזהו. הרבי עושה תבשילים ומעדנים מכל דבר של הגאון. ועל השילוב הזה אפשר לומר שזהו 'תורה חדשה מאתי תצא'. ואין ספק שזה המהפכה הגדולה של הספר".

"הספר עצמו הוא כולו תענוג אמיתי. בפרט הוא מאד חיוני הן לתמימים הן לאברכים, שהם יכולים ללמוד נושא ברוגוצ'ובר עם ביאוריו של הרבי ולחזור אותו בישיבות ובכוללים, בהתוועדויות, ובמקומות שבהם מבקרים. אמר לי אברך ליטאי בבית שמש שמאז יצא לאור ה'מפענח צפונות', לא יצא כבושם הזה בתורת הגאון הרוגוצ'ובי. ואנו, כחסידי חב"ד, חייבים להבין עד כמה זה חשוב לקחת את תורתו של הרבי, בפרט בנגלה, ולהפיצה, במיוחד היום, כאשר זה מגיע ממש עם כפית לפה. מה שנותר זה רק ללמוד ולהתענג", אומר הרב עמית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.