מערכת COL | יום ו' אדר א ה׳תשס״ח 12.02.2008

השקה יוקרתית בירושלים

אמש (שני) נערך בירושלים מעמד ייחודי – השקת שלושה ספרים חדשים שיצאו לאור על ידי מכון "היכל מנחם" בירושלים, בראשות הרב יוסף יצחק הבלין. הספרים החדשים שהושקו אמש והיום הגיעו אל חנויות הספרים, הם שני כרכי "שערי גאולה" במהדורה מחודשת, וכן הספר "שערי אמונה" במהדורה מחודשת ■ אירוע ההשקה, שנערכה בהיכלי "בית ישראל" שבירושלים, שולבה בשמחת משפחתית של הנדיב הנכבד – שמחת בר מצווה לנכדו של מר דרור, התלמיד איתמר קדם. שני השמחות של המצווה שולבו איפוא זה בזה, וכל הנואמים באירוע עמדו על הקשר המיוחד שבין שמחת קבלת עול מצוות לשמחת הספרים החדשים  לסיפור המלא
השקה יוקרתית בירושלים
(צילום: COL)
אמש (שני) נערך בירושלים מעמד ייחודי – השקת שלושה ספרים חדשים שיצאו לאור על ידי מכון "היכל מנחם" בירושלים, בראשות הרב יוסף יצחק הבלין. הספרים החדשים שהושקו אמש והיום הגיעו אל חנויות הספרים, הם שני כרכי "שערי גאולה" במהדורה מחודשת, וכן הספר "שערי אמונה" במהדורה מחודשת.

ספרים אלו יצאו לאור לפני קרוב לעשרים שנה, ומאז נתווספו ונערכו שיחות רבות מהרבי העוסקים בנושאים אלו. הספרים "שערי גאולה" הופיעו בראשית שנת תש"נ, ומאז, במשך יותר משנתיים, נאמרו שיחות רבות ויסודיות בענייני משיח וגאולה. בחודשים האחרונים עמל צוות מורחב של מערכת "היכל מנחם" על ההדרתם ועריכתם מחדש של ספרים אלו, ואמש הם הושקו במעמד חגיגי וייחודי.

הערב נערך לכבודו של הנדיב הנכבד ר' שמואל דרור, איש נכבד ורב פעלים מהיושבים ראשונה בבית הכנסת "דה שול" במיאמי שבפלורידה, וידיד וותיק למפעלי "היכל מנחם". בשנה שעברה היה זה הר"ר שמואל דרור שעמד מאחורי ומימן את הוצאת הספר "שערי חינוך", שבמשך פחות משנה נדפסו ממנו שלושה מהדורות. בהמשך להצלחת הספר "שערי חינוך", החליט הנדיב הר"ר דרור להמשיך ולסייע למפעלי "היכל מנחם", ואמש נערך לכבודו אירוע ההשקה המכובד.

באירוע נטלו חלק רבנים חשובים וגדולי תורה – הגאון הנודע חבר ביה"ד הרבני הגדול הרב זלמן נחמיה גולדברג, הדיין הנודע הרב יעקב אליעזרוב, ראשי "היכל מנחם" הרב יוסף יצחק הבלין והרב בנימין זילברשטרום, הנדיב מר דרור ובני משפחתו, הנדיב הנגיד הרב הלל דוד קרינסקי, חברי מערכת ההוצאה של הספרים החדשים, הרב זאב קפלן והרב שמואל אופן, הרב יעקב גולדשמיד מראשי ישיבת תות"ל המרכזית, ושורה של אישים נכבדים מעסקני ונכבדי אנ"ש בירושלים.

אירוע ההשקה, שנערכה בהיכלי "בית ישראל" שבירושלים, שולבה בשמחת משפחתית של הנדיב הנכבד – שמחת בר מצווה לנכדו של מר דרור, התלמיד איתמר קדם. שני השמחות של המצווה שולבו איפוא זה בזה, וכל הנואמים באירוע עמדו על הקשר המיוחד שבין שמחת קבלת עול מצוות לשמחת הספרים החדשים.

הרב יעקב גולדשמיד, שהנחה בטוב טעם ובהצלחה רבה את כל מהלך הערב, עמד על כך ש"בנוהג שבעולם בשמחת בר מצווה מעניקים דורונות של ספרי קודש לחתן השמחה, ואילו כאן החתן ובני משפחתו העניקו לציבור ספרי קודש".

גילויים מרתקים היו בדבריו של הרב יוסף יצחק הבלין, יו"ר מערכת ההוצאה לאור של הספרים החדשים, שעמד על החביבות הרבה שהייתה לרבי לספרים "שערי גאולה" ו"שערי אמונה", שבמענות קודש ציין הרבי שהופעת הספרים גרמו לו נחת רוח רבה. הרב הבלין הוסיף מדברי המזכירים, אשר הספר "שערי אמונה" היה נמצא זמן ארוך בחדרו של הרבי, כאשר נייר מטפחת מונח בתוך דפי הספר, והמזכירים הבחינו כי מקומו של נייר הסימן מתחלף תדיר בתוך הספר, עובדה שהוכיחה כי הרבי עיין בספר במשך תקופה.

דברי תורה וברכה לרגל המעמד הגדול נשאו הדיין הגאון הרב גולדברג שעמד על הקשר בין שמחת בר המצווה לשמחת הספרים החדשים, ובירך ארוכות את חתן הבר המצווה שיזכה להצלחה בלימוד התורה. כמו כן נשאו דברי ברכה הרב יעקב אליעזרוב, הרב בנימין זילברשטרום מראשי "היכל מנחם", וכן הרב זאב קפלן, עורך "שערי אמונה" ומי שעומד בקשר קרוב עם משפחת הנדיב הר"ר דרור.

בשיאו של מעמד ההשקה, נשא דברים חתן השמחה עצמו הנדיב הר"ר שמואל דרור, שבדברים נרגשים עמד על הזכות הגדולה שהוא רואה לעצמו בסיוע הרב שהוא מעניק להפצת תורת הרבי בספרים העוסקים בנושאים יסודיים אלה. מר דרור הודה לרב הבלין ולצוות "היכל מנחם" על שמזכים אותו בהבאת דברי הרבי לציבור הרחב, ובאופן של "מוסיף והולך", הבטיח להמשיך ולעמוד לימין מפעלי "היכל מנחם", תוך שהוא מפתיע את כל הקהל ומצהיר על הבטחתו לשותפות נוספת בספר נוסף שיצא לאור בקרוב על ידי מכון "היכל מנחם".

הערב הסתיים בריקודי שמחה ששילבה את השמחה המשותפת – שמחת בר המצווה ושמחת השקת הספרים החדשים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.