מערכת COL | יום ו' אדר א ה׳תשס״ח 12.02.2008

המאבק להשבת ספרי חב"ד מרוסיה איבד לוחם

חסידי חב"ד איבדו ידיד יקר בוושינגטון: טום לנטוס, יו"ר ועדת החוץ בקונגרס האמריקאי שלחם להחזרת ספריית שניאורסון לידי חב"ד, נפטר אתמול (שני) בגיל 80. ניצול שואה היחיד בקונגרס, הוא תואר כאחד מגדולי תומכי ישראל. חבר המפלגה הדמורקטית ונציג מקליפורניה, הוא שמר על קשרי ידידות חמים עם השליח הראשי לחוף המערבי הרב שלמה קונין ובהשפעתו תקף את ממשל פוטין בנושאי זכויות אדם. בדיוק לפני שנה הוא ביקר במרכז היהודי מרינה רושצ'ה במוסקבה והיה על סף דמעות. "זהו נס אמיתי", אמר למראה עשרות הצעירים היהודים. יהי זכרו ברוך.
המאבק להשבת ספרי חב
טום לנטוס ז"ל על רקע אחד מחילופי המכתבים בינו לבין אגו"ח בחבר-העמים

כך עיתון "הארץ" הטיב להספיד אותו:

"אין דרך לאמוד במספרים מדויקים את תרומתו של חבר הקונגרס היהודי תום לנטוס לביטחונה ולשגשוגה של מדינת ישראל. בן 16 היה כשכבשו הנאצים את הונגריה, ושלחו אותו למחנה כפייה. אחר כך ברח ומצא מחסה תחת חסותו של חסיד אומות העולם השוודי, ראול ואלנברג. ב-1947 בא לאמריקה ללמוד, ונשאר בה.

"ב-1980 נבחר לנטוס, פרופסור לכלכלה, כנציג המחוז שבו התגורר באזור סן פרנסיסקו, לבית הנבחרים ומאז הוא שם. ניצול השואה היחיד בקונגרס, חכם, סמכותי, ידען. הגיע עד לראשות הוועדה ליחסי חוץ. על קיר משרדו תלויות ליטורגפיות ירושלמיות. בכל השנים הללו, היה מגדולי התומכים בישראל ומראשי הדוחפים לקידום זכויות אדם ברחבי העולם.

"אתמול מת בגיל שמונים. אבידה מן הסוג שאין לה תחליף. הנשיא שמעון פרס, תיאר אתמול את לנטוס כ"לוחם ללא חת למען הדמוקרטיה, החירות וזכויות האדם, ידיד אמת וקרוב של מדינת ישראל". לנטוס חלה לפני חודשים רבים, אך הספיק להודיע כי כ"סופר-דלגייט" - ציר לוועידה הדמוקרטית מתוקף תפקידו בקונגרס - יתמוך במועמדותה של הילרי קלינטון".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.