מערכת COL | יום ז' אדר א ה׳תשס״ח 13.02.2008

באמצע האירוע, התומכים הפתיעו את הרב ליפסקר

השליח הרב זלמן ליפסקר התפלא במוצ"ש האחרון למראה 270 איש שמילאו את המלווה-מלכה השנתי שהוא עורך לטובת "גמילת חסד ליובאוויטש" בפילדלפיה ■ מה שהוא לא ידע, היה שרבים הגיעו כדי לכבדו. רעייתו הגב' פייגי ליפסקר וידידם ר' לארי קרוליין הפתיעו אותו בהוקרה על 35 שנות חסד ■ המנחה היה יליד איראן שאומץ על-ידי משפחת קרוליין. נשאו דברים: אב"ד פילדלפיה הרב דב בריסמן והשליח הראשי הרב אברהם שם-טוב ■ וגם: מה סך ההלוואות שחולקו בשנה האחרונה ■ COL מגיש: דיווח מלא וגלריית תמונות  לסיפור המלא 
באמצע האירוע, התומכים הפתיעו את הרב ליפסקר
למעלה: הרב ליפסקר נושא דברים. למטה: אב"ד פילדלפיה ● צילומים: COL

מאת בנימין וייס, כתב COL
צילומים: ברוך שוורץ עבור COL


הרב זלמן ליפסקר נערך לערב הגדול שלו. השליח, הפועל עם ישראלים ודוברי עברית בפילדלפיה, מנהל גם את הקרן "גמילות חסד ליובאוויטש" המעניק הלוואות בסכומים גבוהים ליהודי העיר. פעם בשנה הוא עורך מלווה-מלכה חגיגי ב'ליובאוויטשר סנטר' ברחוב קסטור אווניו ומזמין את המשתתפים להמשיך לתמוך בקרן שנוסד בברכת הרבי. ובקביעות, הוא מחפש איש חסד שיהיה אורח הכבוד של האירוע.

הוא לא ידע איזו הפתעה מחכה לו.

כשהרב ליפסקר ניגש למיקרופון באירוע שנערך במוצאי-שבת האחרון בהשתתפות 270 אנשים ונשים, כדי להזמין את אורח הכבוד, מישהו מהקהל נעמד והתקרב אליו עם תמונה ממוסגרת גדולה. השי היחיד שהוא הזמין לאירוע היה עבור ר' לארי קרוליין ורעייתו דינה, מאנ"ש פילדלפיה המסייעים רבות לגמ"ח. הם הסכימו להיות אורחי הכבוד.

במקום, בנו של קרוליין - השליח הרב יוסף קרוליין מפלורידה ניגש למיקרופון והודיע כי "הערב אנחנו מכבדים את הרב ליפסקר". אבי, הוא הסביר, הסכים להיות המכובד המרכזי במטרה להעבירו למנהל הגמ"ח. הרב ליפסקר נראה משתומם והקהל התמוגג ומחא כפיים. את השי העניק הרב אברהם שם-טוב, ממייסדי הגמ"ח והשליח הראשי לפילדלפיה.

"בעלי ביקש מלארי קרוליין שיהיה אורח האירוע", מספרת ל-COL השליחה הגב' פייגי ליפסקר שהייתה שותפה לסוד. "זה כמה שנים שהתומכים מבקשים לכבד את בעלי אך הוא מסרב. לארי טלפן אלי וסיפר כי הסכים לקבל הכבוד, אבל מודיע לי שזה בתנאי שמכבדים את בעלי. הוא אמר לי: תמיד קשה למצוא אורח כבוד – אז לקחתי את זה. אבל אני הולך לתת את זה למי שמגיע".

וכך, הגב' ליפסקר, הזוג קרוליין, אנשי הגמ"ח ר' דוד קליין והגב' לאה בר והרב לוי וובר, השליח הנוסף העובד עם הישראלים בפילדלפיה, שמרו את הדבר בסוד והזמינו את המשתתפים למלווה-מלכה – לחלקם סופר על ההפתעה.

מעורבות הרבי

המנחה היה אומיד מיקנאם, עורך-דין יהודי שנולד באיראן ואומץ עם אחיו ראובן על-ידי משפחת קרוליין בתקופת עליית חומייני לשלטון בטהרן. הקהל מילא את חדר בית-הכנסת והאירועים של בית-חב"ד והתיישב ליד שולחנות ערוכים בצורה מסוגננת. "באמת תהיתי לעצמי למה היה מלא כל-כך השנה", הרב ליפסקר סיפר לאחר-מכן.

הרב שם-טוב התכבד בקריאת אגרת-קודש של הרבי ודברי ברכה נשמעו מאת אב"ד פילדלפיה הרב דב בריסמן. הרבי העניק הוראות לגמ"ח במהלך השנים ואף הדגיש לתלות שלט ניכר המכריז על מטרת האירוע. באחד השנים הרבי העביר סכום של 200 דולר כהשתתפותו.

בדבריו, הרב ליפסקר הודה לעמיתיו בהנהלת הגמ"ח ודיווח כי בשנה האחרונה נלווה 447 אלף דולר. "מצד אחד, יש לדאבונינו צורך בהלוואות. מצד שני אני שמח שאנחנו מסוגלים לענות על הדרישה. וכאן אנחנו רואים את ראייתו של הרבי שכבר חשב על דרך לעזור לנצרכים כאן בעיר", אמר.

לאחר שהמארגנים הפתיעו אותו עם ההוקרה, הוא הוסיף: "בגמרא כתוב שגדולה מצוות גמילות חסדים שמתאימה גם לעשירים. תקוותי היא שנוכל להמשיך עם הגמ"ח ולהלוות בעיקר לעשירים. מה גם שהרבי ראה בגמילות חסד אמצעי לקרב יהודים. כשעושים טובה ליהודי בגשמיות, זה עוזר לקרבו ברוחניות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.