מערכת COL | יום ה' אדר א ה׳תשס״ח 11.02.2008

קראון-הייטס: התומך ביקר ב'אהלי-תורה' ● גלרייה ווידאו

הרב יצחק רייטפארט, נגיד ומחבר ספרי הלכה החבר בבית-דין קראון-הייטס וראש כולל ביקר בסוף-השבוע האחרון במוסדות 'אהלי-תורה' בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק ■ הקשר בין הרב רייטפארט והמוסד, תחתיו עוברים אלפי תלמידים מידי שנה - קיים כבר עשרות שנים, במהלכן הוא תרם לישיבה סכומי כסף רבים. "אני ממשיך את מורשת אימי שתרמה רבות למוסד", סיפר בביקור ■ גולת הכותרת של הביקור היה ב'זאל' הישיבה-גדולה ■ COL מגיש: דיווח מלא, גלריית תמונות, ווידאו מהביקור   לסיפור המלא
קראון-הייטס: התומך ביקר ב'אהלי-תורה' ● גלרייה ווידאו
הרב יצחק רייטפארט עם הרב הירשל' לוסטיג ● למטה: בבית המדרש ● צילום: COL
הרב יצחק רייטפארט, נגיד ומחבר ספרי הלכה החבר בבית-דין קראון-הייטס וראש כולל ביקר בסוף-השבוע האחרון במוסדות 'אהלי-תורה' בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק. הקשר בין הרב רייטפארט והמוסד – תחתיו עוברים אלפי תלמידים מידי שנה - קיים כבר עשרות שנים, במהלכן הוא תרם לישיבה סכומי כסף רבים. "אני ממשיך את מורשת אימי שתרמה רבות למוסד", סיפר בפתח הביקור.

עם היכנסו בשערי המוסד, קיבל את פניו מנהל המוסד הרב חיים-יוסף (הכהן) רוזנפלד ובנו ר' שלום. הביקור נפתח בכיתות-הלימוד של ה'חיידר', כשהוא מלווה גם במנהל ה'חיידר' הרב הירשל' לוסטיג. כשנכנס לכיתה ח', הוא ביקש לבחון את התלמידים הלומדים אצל הרב אשר אוסטר ולעמוד על רמת ידיעותיהם במסכת הנלמדת, מכות. התלמידים ענו על התשובות אחת לאחת והפליאו הרב רייטפארט.

הביקור ב'חיידר' נחתם בכיתה ה', שם נחשף הרב רייטפארט לראשונה לניצול הטכנולוגיה למען חינוך ולימוד עם הילדים: במקום בו אמור להיות הלוח, הוצב מסך ועליו הוקרן מצגת עם ציורים והסברים על החומר הנלמד. הרב רייטפארט צפה במשך דקות ארוכות במצגת, כשהוא לא מסתיר את התפעלותו מהמצגת, פרי-ידיו של המחנך המסור הרב משה רובינסון.

גולת הכותרת של הביקור היה ב'זאל' הישיבה-גדולה. בכניסה להיכל שנקרא על-שמו, קיבל את פניו ידידו משכבר-הימים ראש-הישיבה הרב ישראל פרידמן. לאחר קבלת-פנים חמה, הוא שוחח עם איש יחסי-הציבור של המוסד ר' נתן בלומעס ולאחר-מכן מסר שיעור-תורה בישיבה. נושא השיעור היה על השיטות בפעולה החזקה.

בתום השיעור, בחן הרב רייטפארט קבוצת תלמידים מצומצמת על החומר הנלמד. הבחינה נערכה בספרייה הקרויה על-שם בנו, הת' שלום-בער ע"ה שהיה סופר סת"ם ירא-שמים. גם פה, הרב רייטפארט הביע קורת-רוח משליטת הבחורים בחומר.

הביקור המיוחד נחתם בבית-המדרש הקרוי על-שם חמיו.

ביציאה מהמוסד, הודו מנהלי המוסד לרב רייטפארט על הביקור במוסד הכול-כך קרוב.

לצפייה בוידאו: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.