מערכת COL | יום כ"ט שבט ה׳תשס״ח 05.02.2008

חסידי חב"ד יכריעו בשאלת יהדותם של התלמידים

במסגרת פעילות אגף בירורי יהדות במרכז רבני אירופה, סוכם עם "קרן לאודר" המעניקה מלגות לסטודנטים יהודיים מכל רחבי העולם הלומדים באוניברסיטה היהודית בוינה "לאודר ביזנס סקול" (LBS), כי הקרן תעניק מילגה לסטודנטים שיקבלו את אישור מרכז רבני אירופה ■ בית הספר לכלכלה ומינהל עסקים בוינה מיסודו של קרן לאודר, נחשב למקום לימודים יוקרתי המושך אליו סטודנטים רבים. "קרן לאודר" משלמת בכל שנה מלגת לימודים לתלמידים יהודים, כעזרה ותמיכה  לסיפור המלא
חסידי חב
במסגרת פעילות אגף בירורי יהדות במרכז רבני אירופה, סוכם עם "קרן לאודר" המעניקה מלגות לסטודנטים יהודיים מכל רחבי העולם הלומדים באוניברסיטה היהודית בוינה "לאודר ביזנס סקול" (LBS), כי הקרן תעניק מילגה לסטודנטים שיקבלו את אישור מרכז רבני אירופה.

בכל שאלה שתתעורר לגבי יהדותם של סטודנטים המבקשים מלגה, ייעזר האגף לבירורי יהדות בבית הדין "מקור חיים" בראשותו של הרב אברהם דוב לוין, הידוע כבי"ד המתמחה בבירורי יהדות והכרעתו תהיה מקובלת על "קרן לאודר".

צוות החוקרים של בית הדין יכלול את הרב זלמן פליצנסקי והרב אלכסנדר דן. בית הספר לכלכלה ומינהל עסקים בוינה מיסודו של קרן לאודר, נחשב למקום לימודים יוקרתי המושך אליו סטודנטים רבים. "קרן לאודר" משלמת בכל שנה מלגת לימודים לתלמידים יהודים, כעזרה ותמיכה. מנהל בית הספר לכלכלה ומנהל עסקים, הרב ישעיה בועז, הוא אחראי על המלגות.

במקום לומדים סטודנטים לתואר ראשון ושניB.A , M.A. בית הספר מוכר על ידי משרד החינוך האוסטרי והוא פועל בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת בר –אילן בישראל.

עלות הלימודים יקרה מאוד, ומאות תלמידים מכל רחבי העולם מבקשים להתקבל לבית הספר בשל מעמדו היוקרתי.

את מילגת הלימודים לצורך מימון שכר לימוד מעניקה "קרן לאודר" ליהודים בלבד.

בעבר הסתפקו בבית הספר במסמכים מרבני הקהילות השונות, אך בעקבות חוסר בהירות לגבי זהות רבנים ומעניקי תעודות יהדות באם הם מוכרים או לא וכן לגבי תעודות גיור אותנטיות - הוחלט ב"קרן לאודר" כי הגורם המכריע בקביעת שאלת בירור יהדות יהיה בידי מרכז רבני אירופה.

הרב אברהם אבא טורצקי פנה לביה"ד לבירורי יהדות ויוחסין בראשות הגרא"ד לוין על-מנת שיואיל לסייע בידי מרכז רבני אירופה לחקור כל מקרה לגופו.

בית הדין אכן נאות לטפל בפרוייקט, אשר לפי ההערכה יכלול כ- 150 תיקי בירורי יהדות בשנה, מתלמידים ממדינות שונות באירופה, אמריקה ואוסטרליה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.