מערכת COL | יום כ"ט שבט ה׳תשס״ח 05.02.2008

משלחת חב"ד ביקרה את פצועי הפיגוע בדימונה

משלחת של שלוחים יחד עם מטה"צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" ביקרו הערב את פצועי הפיגוע בדימונה שנותרו מאושפזים בבית הרפואה סורוקה בבאר שבע. במשלחת השתתפו השליח הרב ישראל גליס ור' ניסים חמו מבית חב"ד בדימונה, השליח בבאר שבע הרב זלמן גורליק, ומנהל מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור הרב מנחם קוטנר. בביקור הם הקשיבו לפצועים ובני המשפחה עודדו את רוחם וערכו בדיקת צרכים ראשונית להגשת סיוע חירום והעניקו לכל אחד ספר תהילים ■ המפגש עם הפוצעים לא היה קל   לסיפורי הפצועים
משלחת חב
(ארכיון)

משלחת של שלוחים יחד עם מטה"צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" ביקרו הערב את פצועי הפיגוע בדימונה שנותרו מאושפזים בבית הרפואה סורוקה בבאר שבע. במשלחת השתתפו השליח הרב ישראל גליס ור' ניסים חמו מבית חב"ד בדימונה, השליח בבאר שבע הרב זלמן גורליק, ומנהל מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור הרב מנחם קוטנר. בביקור הם הקשיבו לפצועים ובני המשפחה עודדו את רוחם וערכו בדיקת צרכים ראשונית להגשת סיוע חירום והעניקו לכל אחד ספר תהילים.

בין הפצועים נותרו פצועים קל ובינוני ופצוע אחד אנוש שרעייתו נרצחה בפיגוע. לבקשת הפצועים ובני המשפחה הציבור נקרא להרבות בתפילה לרפואה קרובה עבור הפצועים: גבריאל בן טטה, דניאל בן שרה, מרים בת פאני, ריטה בת לודמילה, אדוארד בן שרה.

בחדר המיון פגשו המשלחת בגבי בעל חנות לבגדי ילדים שבמרכז המסחרי בדימונה, אל השיחה עם גבי הצטרף גם הפסיכיאטר של בית הרפואה שביקש להשתתף בפגישה עם הפצוע, גבי מספר כי הגיע לבית הרפואה רק בשעות הערב לאחר שחש ברע עקב ההלם הקשה בו הוא שרוי מאז הפיגוע. חנות הבגדים שבבעלותו נמצאת מטרים ספורים ממקום הפיגוע ובעוד הוא עסוק עם לקוחה ובתה הקטנה בבחירת בגד לילדה הקטנה נשמע לפתע פיצוץ עז שמעוצמתו הועפה הילדה לגובה ונחתה לתוך ידיו.

בכך הציל את הילדה שלא נפצעה מעוצמת החבטה שיכלה להגרם מנפילתה ארצה. מיד לאחר מכן נחשף לכל מראות הזוועה שהגיעו עד לתוך חנותו ומאז המראות לא עוזבים אותו. במהלך המפגש הוא פורץ מידי פעם בבכי ועוצם את עיניו שאינן מותירות מקום לספק מה הוא רואה כשעיניו עצומות.

בסמוך למיטתו שוכב דני פצוע הלם קשה ביותר שאינו מגיב כלל לסביבה, הפצוע דמות מוכרת בעיר סובל כעת מטראומה עמוקה הגורמת לנתק מהסביבה, הפסיכיאטר אומר שאין מה לגשת אליו כי הוא בכל מקרה לא יענה לכם הוא כבר מהצהריים כאן ואינו מדבר עם אף אחד. אנו מתעקשים להכנס כדי שישמע את ברכתנו להחלמתו ר' ניסים אוחז את ידו ומלטפו ובמילים חמות מרעיף עליו שפע ברכות וקרא בשמו "דני, זה אנחנו מחב"ד באנו לבקר אותך", אך ההלם הקשה לא מרפה ואנו נותרים ללא מענה..

את גב' מרים שהגיעה לגור בדימונה יחד עם בתה בת השנתיים אך לפני חודשיים, אנו פוגשים במחלקה הארטופדית עם פגיעת רסיסים ברגל ומחר צפויה לעבור ניתוח, אנו מעודדים את רוחה והיא מודה לה' על הנס הגדול שנותרה בחיים, בעוד אנו מדברים והנה ממקרן החדשות מדווחים על סיכום הפיגוע בדימונה, מרים מצביעה על אשה הנראית על הרצפה כשהיא פצועה"זאת אני, זאת אני הפצועה שם בתמונה, ראו איזה נס קרה לי היום". אנו מאחלים לה ברכת רפואה שלימה לבבית. הרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד מוציא את פנקסו ורושם את פרטיה כדי לבדוק את דרכי הסיוע לה ולבתה בחודשים הקרובים.

גב' ריטה מתקשה לשמוע את אשר בפינו היות ואוזן ימין נפגע בפיגוע, לאחר בדיקת צרכים איחלנו לה רפואה שלימה והצלחה בטיפולים הרפואיים שעליה לעבור ברגלה הימנית.

את אדוארד המאושפז במצב אנוש לא ניתן היה לבקר, אך נשאנו תפילהמתוך ותקווה עמוקה לשיפור במצבו, פרופ' אדוארד בגיל מתקדם דמות אקדמאית מוערכת איבד את רעייתו בפיגוע שאף היא הייתה יחד איתו באקדמיה. כמה קשה לבקר חולה טלגלות שאתה בעצם צריך לנחם אבל על רציחת רעייתו.

מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור ובית חב"ד דימונה שוקדים בשעות אלו על מגוון פעולות רוחניות להגברת הבטחון הרוחני בעיר, ופעולות סיוע פיזי לפצועים ובני משפחותיהם. דוא"ל ליצירת קשר עם מטה צעירי חב"ד" [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.