מערכת COL | יום כ"ח שבט ה׳תשס״ח 04.02.2008

אספן, קולרדו: יוקם בית חב"ד חדש

בעוד מספר חודשים, תיהרס אכסניה עתיקה בעיר אספן שבקולרדו, ובמקומו יוקם מבנה מהודר על שטח של מעל 3000 מ"ר שישמש כמרכז היהודי הקהילתי של חב"ד באספן ■ השליח, הרב מענדל מינץ מסר שהבנייה תיערך במשך כ-18 חדשים ומאמצי גיוס הכספים הניבו בינתיים כמחצית הסכום הנדרש, 10 מליון דולר ■ במרכז הקהילתי החדש ימוקם בית כנסת, גן ל-50 ילדים, אולם לארועים, חדר משחקים לנוער, ספרייה אולם הרצאות, מקווה, קפטירה כשרה, ומרכז לתרבות ולהרצאות אקדמאיות  לידיעה בהרחבה
אספן, קולרדו: יוקם בית חב
בעוד מספר חודשים, תיהרס אכסניה עתיקה בעיר אספן שבקולרדו, ובמקומו יוקם מבנה מהודר על שטח של מעל 3000 מ"ר שישמש כמרכז היהודי הקהילתי של חב"ד באספן.

השליח, הרב מענדל מינץ אמר שהבנייה תיערך במשך כ-18 חדשים ומאמצי גיוס הכספים הניבו בינתיים כמחצית הסכום הנדרש, 10 מליון דולר, שרובו התקבל כתרומות מהקהילה המקומית ואשר חלק מהתרומות עלו על מליון דולר, כל אחת.

הקהילה היהודית ביצעה את רכישת השטח באפריל 2003 ב-$6.3 מליון ואילו לבנייה זקוקים לסך שבין $16 ל-$17 מיליון. המארגנים מתכננים להותיר 6 מהביתנים ההיסטוריים על מכונם לאורך הסימטה שליד האתר.

במרכז הקהילתי החדש ימוקם בית כנסת, גן ל-50 ילדים, אולם לארועים, חדר משחקים לנוער, ספרייה אולם הרצאות, מקווה, קפטירה כשרה, ומרכז לתרבות ולהרצאות אקדמאיות. במרכז יופעלו פעילויות שיתאימו לכל הגילאים ולכל שכבות האוכלוסיה.

הרב מינץ אמר, שעם היות המרכז - מרכז יהודי במוצהר, הוא ישרת את כל האוכלוסיה המקומית. בניית המרכז מהווה מענה לצרכים של האוכלוסיה היהודית הגדלה במקום בשנים האחרונות.

הרב מינץ צופה לגדילה והתפתחות של מערכת החינוך המקומית ולעומת מערכת חינוכית יהודית שבה לומדים 65 ילדים שלומדים במיקום זמני במרכז הקהילתי של מחוז איגל ובביתן נוסף במיקום הנוכחי שבו ייבנה המרכז החדש.

למרות שחב"ד לא דורשת חברות רשמית, כ-1000 מתפללים מגיעים לתפילות המאורגנות בעונת הימים הנוראים. הפרוייקט קיבל אישורים ממשלתיים ואישורי בנייה אמורים להתקבל בקרוב.

לשמחת השלוחים הבנייה המתוכננת לא נתקלה בהתנגדות שכנים כפי שקרה במקומת אחרים ברחבי ארה"ב. בתיאום עם אופי המקום הנחשב לאתר היסטורי ימוקם מחצית מהמבנה המתוכנן מתחת לפני האדמה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.