מערכת COL | יום כ"ז שבט ה׳תשס״ח 03.02.2008

"התעוררות מזוזה" בעקבות ביקור ניצול השואה ● וידאו

לאחת מסידרת ההרצאות שהועברו על ידי חב"ד בלגונה ניגואל, קליפורניה, הוזמן מר ליאון לייסון, השריד הצעיר ביותר של רשימת שינדלר לשאת דברים בפני הקהל המרגשעם ■ הרב מנדי פלטיאל, מנהל בית חב"ד מלגונה ניגואל, הודה למר לייסון וכמחווה הגיש לו מזוזה עם כיסוי מפואר והסביר לו שהמזוזה טומנת בחובה את המלים 'שמע ישראל' ■ "בזכרוני, אני שומע את קולות סבי וסבתי, כשהם קוראים קריאת שמע. היה אפשר לראות את פניהם זוהרות בעת תפילת 'שמע'", אמר בהתרגשות ■ הרב פלטיאל ניצל מעמד זה לעורר את הקהל על רכישת מזוזות לבתיהם ולמקום עבודתם  לסיפור המלא 
לאחת מסידרת ההרצאות שהועברו על ידי חב"ד בלגונה ניגואל, קליפורניה, הוזמן מר ליאון לייסון, השריד הצעיר ביותר של רשימת שינדלר לשאת דברים בפני הקהל בתיאור עבודתו בבית החרושת של אוסקר שינדלר - שהציל 1200 יהודים מציפורני הנאצים בזמן השואה.

ליאון, שנקרא בשם לייב לג'זון בעיר הולדתו בפולין חי חיים מאושרים עם הוריו ואחיו עד לשנת 1939 שבה הועברו כל היהודים לגטו בקראקאו, ושלש שנים מאוחר יותר הביאו אביו לעבוד בבית חרושת שבבעלותו של אוסקר שינדלר. בהיותו צעיר וקטן נעמד על גבי ארגז הפוך על מנת שיגיע אל המכונות. בעיני בעל הבית אוסקר שינדלר מצא חן היהודון הקטן והרזה, והוא הפלה אותו לטובה עם תוספות מזון ווויתור על עבודות לילה כאשר לקה בראייתו.

בעוד שני אחיו הגדולים ניספו במלחמה הוא, הוריו, אחיו ואחותוו ניצלו על ידי שינדלר. ומאז מחפש לייסון הזדמנויות לספר בכל פורום אפשרי על נס הצלתו, כפי שסיפר אותו מכלי ראשון לקהל שהגיע לבית חב"ד.

הרב מנדי פלטיאל, מנהל בית חב"ד מלגונה ניגואל, הודה למר לייסון וכמחווה הגיש לו מזוזה עם כיסוי מפואר והסביר לו שהמזוזה טומנת בחובה את המלים 'שמע ישראל' המדברים על הציווי לאהוב את השם ולקיים את מצוותיו והיא מהווה שמירה לבית ולדרים בו.

"בזכרוני, אני שומע את קולות סבי וסבתי, כשהם קוראים קריאת שמע. הייתי עומד ליד סבי בבית כנסת הקטן, הם היו שומרי תורה ומצוות, ואפשר היה לראות את פניהם זוהרות בעת תפילת 'שמע'", אמר בהתרגשות.

הרב פלטיאל ניצל מעמד זה לעורר את הקהל על רכישת מזוזות לבתיהם ולמקום עבודתם.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.