מערכת COL | יום כ"ח שבט ה׳תשס״ח 04.02.2008

"תתנו לאנשים כסף לתאוותיהם, ותקבלו גם מהקב"ה"

מיוחד: פרוייקט המגורים החדש בכתובת 580 קראון סטריט בקראון-הייטס קיבל השבוע חשיפה מכובדת ב"ניו-יורק טיימס" ■ בעקבות הכתבה, COL יצא לראיין את הבעלים ואיש הנדל"ן החב"די ר' מענדל דרייזין ■ "יש ביקוש גדול מאוד לדירות בקראון-הייטס", אומר דרייזין בראיון ממשרדו הצנוע בשכונה ■ על ילדותו ברוסיה ובישראל, הקירובים הנדירים שקיבל מהרבי, עסקיו בענף היהלומים שהסתיימו, איך הציל בניין דירות עבור מגורי יהודים, ואיזה הוראה לא-שגרתית הוא קיבל מהרבי לגבי נתינת צדקה ■ וגם: מה הוא שלח מידי שבוע לבתים של חסידי סטמאר?  לראיון המלא 
דרייזין בראיון ל-COL ● צילום: אלי קאהן, COL ● וידאו: מנדי לואיס, COL

מאת בנימין ווייס וחיים ברון, כתבי COL בניו-יורק

פרוייקט המגורים החדש בכתובת 580 קראון סטריט בקראון-הייטס קיבל השבוע חשיפה מכובדת בעיתון הנחשב "ניו-יורק טיימס". 70 דירות במבנה הינן בעלי 4 חדרים או יותר ובית-כנסת שיכיל 150 איש ימוקם בקומה התחתונה.

בעקבות הכתבה, COL יצא לראיין את הבעלים ואיש הנדל"ן החב"די ר' מענדל דרייזין שמספר על הפרויקט כמובן, אבל לא רק. הוא גם מדבר על הילדות ברוסיה ובישראל, על ה'קירובים' הנדירים שקיבל מהרבי, עסקיו בענף היהלומים שהסתיימו ועל עוד שורת נושאים מרתקים.

בראיון המרתק הוא מגלה טפח נוסף על המעורבות של הרבי בנוגע לחינוך הנוער בישראל ועל הכנסת משפחות יהודיות לבניינים שברשותו.

על התבטאות מעניינת של הרבי, סיפר דרייזין: "באחד ה'יחידויות' עם הרבי, אשתי אמרה לרבי שאומנם מענדל מרוויח יפה, ב"ה, אבל אנחנו רוצים שיהיה לנו יותר מזה, ולא רק בצמצום. הרבי אמר: תתנו לאנשים גם את התאוות שלהם, ואתם תקבלו גם את התאוות שלכם. כלומר, הרבי התכוון, שנתן לאנשים יותר מהמינימום".

לפני שנים רבות, הוא התעסק עם הפצה של השבועון 'כפר-חב"ד' בקרב חסידי סאטמאר. "אותם אלו שקיבלו הרגישו בזה כבוד שקיבלו", סיפר. את המבצע הזה, עליו הוא מספר בהרחבה בראיון, הוא ארגן, מימן ותפעל.

אחת התאוות הגדולות שלו, זה לימוד בחומש ורש"י. "אני אוהב את זה. אני חושב שאם ממילא יש לי חיוב, אז אני רוצה ללמוד את זה בעומק, לפני התפילה".

חלק נרחב מהראיון, הוא מקדיש כמובן לבניין הגדול ההולך ונבנה בקראון-הייטס. "כמרים רצו לקנות את המקום הזה שהיה בעבר בית-חולים. בהתחלה היה לנו הרבה בעיות עם המקום, כי היה מלא חובות של המדינה על השטח הזה", הוא מספר. לדבריו, "יש ביקוש גדול מאוד לדירות בקראון-הייטס".

הראיון המיוחד מוגש בשני חלקים.

חלק ראשון
לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן 

חלק שני
לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.