מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשס״ח 30.01.2008

"אסור להתרגל למצב" ● משתתפת במסע כותבת ל-COL

"אסור לנו להתרגל למה שאסור לנו להתרגל, ואנחנו התרגלנו..." משפט טעון. נמצאים אצל הרבי, טוב לנו, אבל זה לא המצב האידיאלי, עד מתי??!! ■ ומה יותר מתאים מלהתפלל בממלכת הרבנית ביום הסתלקותה. הגענו לבית שהרבי והרבנית היו גרים שם משנת תשי"ג ואילך ועד היום האחרון, הרבי היה הש"ץ בשנת האבלות, חילק דולרים ואמר שם שיחות מאלפות, תורה תפילה וצדקה, שרנו ניגונים בצוותא והמשכנו לחדרו של הרבי לתפילת מנחה ■ נחמה-דינה, אחת מבנות הקבוצה מישראל של הרב אהרן-אליעזר צייטלין כותבת ל-COL טור נוסף מהמסע  לסיפור המלאמשתתפת במסע מישראל כותבת ל-COL: טור קודם
הרב אליעזר צייטלין נושא דברים בפני הבנות ע"י הציון הק' ● צילום: COL

"למישהי יש שאלות?" פתחה הגב' לאה כהן (אשת החוזר ר' יואל כהן) את דבריה... אין תגובה מצד הבנות, הבנות כנראה לא ערונית לגמרי, לאחר שביום קודם חזרו לביתם רק לקראת שלוש לאחר התוועדות לתוך הלילה עם הרב צייטלין.

"יש שאלה?, היא מרעימה בקולה "למה משיח לא בא!", ואם אי מי מהבנות חלמה על ליובאוויטש או על נעוול היא קולטת שהיא נמצאת בבית רבקה תיכון וסמינר בתוכנית לכ"ב שבט לכבוד הסתלקות הרבנית...

"אסור לנו להתרגל למה שאסור לנו להתרגל, ואנחנו התרגלנו..." משפט טעון... נמצאים אצל הרבי, טוב לנו, אבל זה לא המצב האידיאלי, עד מתי??!!

עבר עלינו יום מלא וגדוש, 20 שנה להסתלקות... קבוצת בנות התפללה עם המנין ע"י חדרו הקדוש של הרבי ולאחר מכן זכו לשמוע שיעור מפי החוזר ר' יואל כהן, בנות הסמינר שמעו הרצאה מאלפת מפי הרב ויגלר.

את הערך של הרבי לקבוצות שאורגנו ע"י הרב ציטלין אין לשער. צפינו בווידיאו מיוחד שהופק לקראת הנסיעה לרבי, דולר נוסף למדריכות, דולר נוסף לסוכנים, ברכות עד בלי די לכל המשתתפים.

ומה יותר מתאים מלהתפלל בממלכת הרבנית ביום הסתלקותה. הגענו לבית שהרבי והרבנית היו גרים שם משנת תשי"ג ואילך ועד היום האחרון, הרבי היה הש"ץ בשנת האבלות, חילק דולרים ואמר שם שיחות מאלפות, תורה תפילה וצדקה, שרנו ניגונים בצוותא והמשכנו לחדרו של הרבי לתפילת מנחה.

מספר הרב צייטלין: "באחת הקבוצות, הכנסתי לרבי את תמונת המחזור וכתבתי שלא כולם היו בתמונה, הגיב הרבי בכתב ידו הקדושה: "ולפלא"...

אומנם לא היינו 2000 שלוחים וגם ה-CNN לא בא לסקר את האירוע, אבל גם 160 בנות זה מבצע לוגיסטי לא קל, דבר מלכות ביד, קובץ משניות לעילוי נשמת הרבנית, מנצלים את הזמן... בסופו של דבר נעמדנו לתמונה מרשימה שללא ספק תהווה נחת לרבי.

לקראת הערב זכינו לנסוע לבית חבד בג'ורג' טאון בהנהלת הרב אברהם הולצברג. שמענו על חיי השליחות דור אחרי דור מפי השליחה חני מנדלסון מערד, בהמשך ההתוועדות סביב שולחנות ערוכים כיד המלך שמענו מפי מזכיר הרבי הרב יהודה קרינסקי יו"ר מרכז לעניני חינוך והנהלת מרכז לעניני חינוך והנהלת אגו"ח העולמי, על הרבנית ועל שהותו במחיצת הרבי במשך שנים ארוכות.

פעם אמר הצ"צ חסידות בקול נמוך ולא היה אפשר לשמוע את המאמר. באו חסידים בקובלנה לאחד מזקני החסידים: נסענו במסירות נפש לרבי ולא שמענו כלום! ענה ואמר: אילו קרבנו לפני הר סיני ולא נתן לנו את התורה דיינו.

אולם עלינו לזעוק לגאולה לא דיי לנו, משיח נאו!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.