מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשס״ח 30.01.2008

הרב דרוקמן מצטרף למחאה נגד הממשל הסיני ● וידאו

גוברת המחאה נגד קיום האולימפיאדה הבאה בסין בשל רמיסת זכויות האדם שם על ידי המשטר שם. לקראת הגעתו של לפיד זכויות האדם בישראל הצטרף גם הרב דוד דרוקמן, רבה של קריית מוצקין למחאה וקבע כי המתרחש בסין הקוצרת אברים מאנשים חיים ומוכרת אותם חמור לעיתים אף ממעשי הנאצים, וכי "דווקא אנחנו - העם היהודי, שסבל מפשעי הנאצים יימח שמם, וגם מפשעי הקומוניסטים בתקופת סטאלין... אז מי כמו העם היהודי יכול שלא להבין את פשר שתיקת העולם לנוכח כל זה?"  לצפייה בראיון המלא
הרב דרוקמן מצטרף למחאה נגד הממשל הסיני ● וידאו
הרב דרוקמן במהלך הראיון (צילום: מתוך הוידאו)

גוברת המחאה נגד קיום האולימפיאדה הבאה בסין בשל רמיסת זכויות האדם שם על ידי המשטר שם. לקראת הגעתו של לפיד זכויות האדם בישראל הצטרף גם הרב דוד דרוקמן, רבה של קריית מוצקין למחאה וקבע כי המתרחש בסין הקוצרת אברים מאנשים חיים ומוכרת אותם חמור לעיתים אף ממעשי הנאצים, וכי "דווקא אנחנו - העם היהודי, שסבל מפשעי הנאצים יימח שמם, וגם מפשעי הקומוניסטים בתקופת סטאלין... אז מי כמו העם היהודי יכול שלא להבין את פשר שתיקת העולם לנוכח כל זה?"

בדברים המתפרסמים באתר 'הלפיד' מציין הרב דרוקמן כי "גדול הפוסקים בעם ישראל, הרמב"ם, מדבר על כך שגם מי שאינו יהודי יש לו מצוות שהבורא מחייב אותו. בלשון הרמב"ם זה נקרא 7 מצוות בני נוח, ואחת מ-7 המצוות האלה היא איסור שפיכות דמים. והרמב"ם פוסק שכל יהודי תפקידו, כחלק מעבודת הבורא שלו...לפרסם את אותן 7 מצוות בני נוח – לא רק בקרב יהודים אלא בכל רחבי תבל – וכפי שאמרתי אחת מהן זהו האיסור המוחלט על שפיכות דמים. כך שמכל היבט – היסטורי, רגשי, הלכתי, תורני - אנחנו כיהודים חייבים לעמוד בחזית המלחמה הזאת, ולנקוט בכל טקטיקה אפשרית כדי שהעולם יקיא מתוכו תופעות זוועה שכאלה".

הרב דרוקמן תוקף בדבריו את ההתעלמות ותחושת הריחוק בישראל מהמתרחש בסין: "יש יהודים שאומרים מה לנו לצרה זו...סין נמצאת בסוף העולם...אגב זה לא כך גם הבד שאני לבוש בתוכו גם הוא תוצרת סין... אבל נניח לטיעון הזה... כל העולם הוא כפר גלובלי קטן, ואם אנחנו לא נעמוד בפרץ ולא נעצור את המגפה הזאת אף אחד לא ערב שדברים מזעזעים מסוג זה לא יבואו גם לאזורנו".

"כשיש רוע בעולם, אז כל אדם עם מצפון אנושי, כל אדם אינטליגנטי, חייב למחות נגד זה. על אחת כמה וכמה אנחנו כיהודים. ההלכה דורשת מאיתנו להחדיר ערכים של אמונה בבורא עולם, ערכים של אי-פגיעה בדמות האנושית בכל התבל כולו... הווה אומר, אותה תורה שאומרת לנו לשמור את השבת ולאכול כשר – אותה התורה גם דורשת מאיתנו להשפיע על כל המין האנושי, ודי להזכיר את הפסוק 'כי מציון תצא תורה...ודבר השם מירושלים' ", הוסיף הרב.

לדבריו "כל פעילות שמבחן התוצאה שלה הוא נידוי חריף של אותן חיות אדם שעושים את מה שהם עושים בסין, היא מבורכת וחיובית, והלוואי וירבו פעילויות שכאלה. זה בסך הכול מהווה תרומה להעלאת הרמה האנושית של המין האנושי בעולם, וככל שהעולם ישתפר יותר, יהיה עדין יותר וטוב יותר, כל זה אך ורק יקרב אותנו לקראת חזון אחרית הימים, לקראת ביאת הגואל והגאולה השלמה, שכולנו תפילה שיבואו במהרה בימינו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.