מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשס״ח 28.01.2008

הנגיד משקביץ ביקר במוסדות חב"ד בביתר עילית

יו"ר הקונגרס היהודי האירו אסייתי, הנגיד מר אלכסנדר משקביץ המתגורר בקזאחסטאן היה השבוע אורחו של ראש עיריית ביתר עילית, הרב מאיר רובינשטיין ומוסדות 'אהלי מנחם' חב"ד בעיר ■ משקביץ שהתקבל בקבלת פנים מרשימה בבית העירייה זכה לתואר יקיר העיר ביתר עילית. בטקס קצר שנערך ברחבת העירייה המתינו לאורח מקהלת ילדי חיידר אידיש "אהלי מנחם" שפצחו בשירת "בואכם לשלום"  לסיפור המלא ולגלריית תמונות
הנגיד משקביץ ביקר במוסדות חב
(צילום: ישראל ברדוגו)
יו"ר הקונגרס היהודי האירו אסייתי, הנגיד מר אלכסנדר משקביץ המתגורר בקזאחסטאן היה השבוע אורחו של ראש עיריית ביתר עילית, הרב מאיר רובינשטיין ומוסדות 'אהלי מנחם' חב"ד בעיר.

משקביץ שהתקבל בקבלת פנים מרשימה בבית העירייה זכה לתואר יקיר העיר ביתר עילית. בטקס קצר שנערך ברחבת העירייה המתינו לאורח מקהלת ילדי חיידר אידיש "אהלי מנחם" שפצחו בשירת "בואכם לשלום".

לאחר ישיבה קצרה בלשכת ראש העיר הסבו האורחים באולם מועצת העיר לקבלת הפנים הרשמית. בקבלת הפנים השתתפו: רבה של קהילת חב"ד בעיר, הרב אשר לעמיל הכהן, ובנו, הרב ישעיה אלעזר כהן, רבה הראשי של קזאחסטאן, ר' יעקב לרנר, ח"כ הרב מאיר פרוש, ידידו של משקביץ וממייסדי העיר, מ"מ רה"ע, הרב שלמה שרעבי, ראשי האגפים ומחלקות העירייה, מנהל מוסדות חב"ד בעיר, הרב מנחם מענדל הכהן וסגל המוסדות, ואישי ציבור.

רבה של קהילת חב"ד בעיר, ראשון המברכים העלה על נס את תרומתו של משקביץ למוסדות חב"ד באלמא אטא, בפאבלדר ובאסטנה שבקזחסטאן. הגרא"ל כהן סיפר בהתרגשות על ההיכרות הראשונה עם ה'לב החם' של הנגיד בעת שבנו, רבה של קזאחסטאן, החל את שליחותו בעיר אלמא אטא בחוסר כל ועד לימים בהם זוכה אביו לארח את אותו נגיד התומך רבות במוסדות חב"ד בביתר עילית בשקט ובצנעה כאופיו.

הרב ישעיה כהן אמר בדברי ברכתו כי אין כיבוד אב גדול מזה שבן יכול לגמול לאביו. "ידידי, אלכסנדר משקביץ שהקים לתפארה ועדיין בהליכי הקמה של עשרות מרכזים יהודיים לזכר אמו ע"ה הוא המתנה היפה ביותר שאני יכול להעניק לאבי שיחי'".

ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין שהעניק למשקביץ את התואר 'יקיר העיר' אמר כי העיר ביתר המחברת את העבר המפואר של יהודים בארץ ישראל עם העתיד. "עלינו לזכור כי בעיר ביתר מתגוררים כשני שליש עד גיל 17. בעיר זו גדל דור העתיד של עם ישראל. יבוא מי שמייצג את שיקום עתידם הרוחני והגשמי של יהודי הגולה הקומוניסטית והעושה רבות כאן בביתר בארץ ישראל ויזכה לתואר 'יקיר העיר'. שכן הוא מגלם במעשיו את החיבור בין העבר לעתיד".

ח"כ הרב מאיר פרוש שהעניק למשקביץ יצירה אומנותית של קבר רחל אמר כי כמי שהיה ליד ערש לידתה של ביתר הוא שמח ליטול חלק נכבד בביסוסה של העיר. "אלכסנדר משקביץ, אנחנו הסמוכים למצבת קבורתה של רחל אמנו מקיימים מידי יום את הבטחתו של הקב"ה לאמא רחל - ושבו בנים לגבולם. כמה עונג יש לאמך, רחל ע"ה, שבנה זוכה לסייע לילדיה של רחל. ילדי העיר ביתר עילית".

בתום הקרנת מצגת על פיתוחה של העיר ביתר יצא ראש העיר ואורחו לביקור חיידר אידיש 'אהלי מנחם' חב"ד השוכנים עדיין במבנים יבילים בעיר. כאן ציפתה לאורח הפתעה מרגשת. התלמיד דוד גלוכוב קיבל את פניו של משקביץ בדברי ברכה בשפה הרוסית. משקביץ שהתקשה להסתיר את התרגשותו אמר כי הוא שמח לראות בעיניו את ילדי החמד של החיידר וכי הוא מקבל בחום את ברכתם של תינוקות של בית רבן.

בתום שירת ילדי החיידר "כי בשמחה תצאו" יצא ראש העיר ואורחו למוסדות 'אהלי מנחם – עטרת חיה מושקא' לבנות. את פניהם קידמו תלמידות בית הספר והסגל החינוכי שהעניקו לו תשורה נאה פרי עבודתן. לאחר דברי ברכה קצרים יצאה הפמליה לטקס חנוכת פארק השעשועים שברחוב מוצפי בעיר.

הפארק המשתרע על פני כחמישה דונם ישא את השם "ילדי רחל" ע"ש אמו של משקביץ. דקות ארוכות עמד הבן, אלכסנדר כשלצידו ראש העיר וח"כ הרב מאיר פרוש ליד מצבת האבן המנציחה את שם אמו ועיניו נצצו. בדברים שנשא לאחר הסרת הלוט אמר מר משקביץ כי הוא מודה מאוד לראש העיר על ההנצחה הנפלאה לה זכתה אמו ע"ה וכי נרקמה היום ידידות אמת בינו לעיר הילדים ביתר עילית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.