מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשס״ח 28.01.2008

סמל הצניעות אינה סתירה לעוצמת הפעילות

בעוד שעות ספורות, עת ינטו הצללים, ויום ההילולא העשרים יפרוש את כנפיו על פני כל היקום, נתוועד אודות דמותה ואישיותה של בעלת ה'יארצייט', ונוסיף בהתקשרות בחבלי עבותות אהבה לרבי ולרבנית, ה'אבא' וה'אמא' של כל חסיד באשר הוא שם ■ אף סמל הצניעות אינה סתירה לעוצמת הפעילות: כשמגיע דיווח, ידיעה או חדשה, בעקבות פעילות של שלוחה כזו או אחרת, מיד מזדעקים כל אותם צדיקים בעיני עצמם, ומתחילים לירות ללא הבחנה, הייתכן – תמונה של אשה, איך יכול להיות – האדרת הצלחה של אשה, מדוע מרשים – סיפור פעילותה של אשה ■ מחשבות ליום ההילולא העשרים של הרבנית הצדקנית ע"ה למאמר המלאמה דעתכם? הגולשים מוזמנים להביע את דעתם בתגובות >>>
סמל הצניעות אינה סתירה לעוצמת הפעילות
הרבי והרבנית
שליח שכואב

בעוד שעות ספורות, עת ינטו הצללים, ויום ההילולא העשרים יפרוש את כנפיו על פני כל היקום, נדליק כולנו נר, ונפליג אל המראות והרגשות, עשרים שנה לאחור. נלמד את ה'הדרן' שיצא לאור עולם על ידי וועד הנחות בלה"ק, נשב ונכתוב פ"נ, נתוועד עם המקרובים ובני המשפחה אודות דמותה ואישיותה של בעלת ה'יארצייט', ונוסיף בהתקשרות בחבלי עבותות אהבה לרבי ולרבנית, ה'אבא' וה'אמא' של כל חסיד באשר הוא שם.

השלוחות שתחיינה, חוד החנית בהצלחה של עבודת השליחות, זוכים להיות ממש על יד, להתרפק 'אצל אמא', לשפוך את צקון לחשם בבקשה (בשם כל המשפחה) להצלחה של עבודת הקודש 'פון מיינע קינדער', ביטוי שהרבתה הרבנית להשמיע באוזני מקורביה.

מאות אלפי ה-חיה מושקא'ס ישמעו מהוריהם וממחנכיהם, את משמעות השם, את סוד אישיותה של בעלת השם, ובמיוחד לאחר שהרבי זיכה אותנו בשיחות ארוכות בפענוח צפונות השם.

חסידי חב"ד ליובאוויטש, לא ישכחו את הדיווחים, את השידורים, את השער השחור של 'כפר חב"ד', ובעיקר את מראה פניו הקדושות והמאוימות, במהלך ההלוויה, בימי ה'שבעה', השיחות בבית, וכל המעבר הזה מהמפקדה הראשית מ 770, אל תוך היכל המלך בבית המלך, החששות להכנס, הדחיפות כשניתנה הרשות, ההפתעות, התורות וההגרלות.


עשרים שנה

אלפי מוסדות, גמ"חים, קרנות ומבנים, קרויים על שמה, אולם ספק אם אותם האלפים והרבבות המבקרים או נהנים מהם, יודעים את סודה, כי כזאת היתה הרבנית במשך כל ימי חייה.

ידוע ומפורסם הסיפור אודות פרסום תמונתה [לראשונה!!!] של הרבנית הצדקנית ע"ה בימי השבעה בעיתון היידי אלגעמיינר זשורנאל, על ידי החסיד ממקורבי בית הרב ר' גרשון בער יאקאבסהן ע"ה, חששנים וחצופים מבית ומחוץ, שלחו ביקורת אל בית המלך וההמשך ידוע.

רבים מהקוראים ודאי ירימו גבה, אולם זה היה המצב אז, ואילו עשרים שנה אחרי... כיום נפוץ הדבר, ואף התקבל בחוגים הכי שמרנים וקנאיים, להעלות על נס את דמותה של 'הרעבעצין' [=הרבנית].

רק בחג הסוכות האחרון התהדרו 4 העיתונים החרדיים המובילים בעולם, בראיון בלעדי עם הרבנית בת שבע קנייבסקי, ואחד אף זכה לדווח בפרוטרוט על יומיים במחיצתה, ועוד כהנה. גבה לא הורמה, התקפות לא באו, לא מבית ולא מבחוץ, כי היום זה דבר רגיל, כי היום הקנאות שלא במקומה ב"ה הוסרה.

אבל אותה דמות זוהרת, חידת הדור, ההדר שביופי בהתגלמות המושג "כל כבודה בת מלך פנימה", לא בחלה בשום אמצעי כדי להבטיח שדבר כזה ואף מעין זה לא יקרה במהלך כל שנות נשיאותו של הרבי, ובמשך כל ימי חייה, בקנאות הכי גדולה, קנאות אמיתית, קדושה וטהורה.

אלפי מאמרים נכתבו בעניין זה, מאות שיעורים וקורסים נמסרו סביב מושג הצניעות האמיתי, לא זה המוחצן והמזוייף, אבל כנראה שיש עדיין מה ללמוד, ויש עדיין איפה לתקן.


סמל הצניעות אינה סתירה לעוצמת הפעילות

כלפי מה הדברים אמורים: כשמגיע דיווח, ידיעה או חדשה, בעקבות פעילות של שלוחה כזו או אחרת, כשמתפרסם סיפור או מופת מפי פעילת אנ"ש בעיר פלוני או בעיירה פלמונית.

מיד מזדעקים כל אותם צדיקים בעיני עצמם, ומתחילים לירות ללא הבחנה, הייתכן – תמונה של אשה, איך יכול להיות – האדרת הצלחה של אשה, מדוע מרשים – סיפור פעילותה של אשה, וכל מי שקורא זאת ומרים גבה מוזמן לקרוא תגובות באתר זה, כל אימת שמתפרסם משהו הקשור עם נשי ובנות ישראל.

ותמה תמה אקרא, במיוחד שבדרך כלל, יושבים 'צדיקים' אלו, בריכוזי אנ"ש באה"ק או במדינות אחרות, ולאו דווקא שהם או נשותיהם עוסקים, ולו במקצת היום, בעניניו או במבצעיו של הרבי, ואין בראש מעיינותיהם לגרום נחת רוח 'לרעבעצין' או 'לרעבע', אבל לשבת ולבקר, או למחות או להזדעק, מה יותר קל מזה.

ואין כוונתי ח"ו להקל ראש בעניין בוער כשלעצמו, תיקון חיזוק וביצור חומות הקדושה והצניעות במחנינו פנימה, שכבר דשו בזה רבים וטובים, רבנים ומשפיעים, ועוד ועוד.

כוונתי רק לתופעה המעוררת בחילה של ביקורת לא מוצדקת על עניינים שאינם היפך ההלכה, אינם מנוגדים חס ושלום לשום הנהגה או דרך חסידית והתקשרותית, ואדרבה, מוספים חיל ועוז, ומחזקים את משפחת השלוחים או החסידים בבחינת כזה ראה וקדש, איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק, והשימוש בלשון זכר הוא כמובן בגלל הציטוט.

וארשה לענ"ד להניח אצבע על לוז הבעיה, ומכאן כנראה תבוא גם פתרונה. כל אותם חסידים מבקרים צריכים לעכל משהו בסיסי שלכל שליח ושלוחה זה ברור ומובן מאליו:

הרבי מליובאוויטש, הוא מנהיג של כלל ישראל, הוא מנהיג אוניברסלי ובין לאומי, ליהודים ולהבדיל לכאלו שאינם יהודים, אמנם - זכינו אנחנו להמנות על דגלו כחסידיו המוצהרים, אנשי משה, אולם, הרבי לא דוגל, ואף אמר זאת וחזר והדגיש בפירוש למן הרגע הראשון, שאין שיטתינו בהסתגרות פנימה, והנהגת עדה קדושה ודאגה לצרכיה הגשמיים והרוחניים בלבד.

אלא הרבי, נשיא הדור השביעי, תפקידו להביא גאולה לעולם, גאולה כלל עולמית ואנושית, ועל כן, כל דבר [על פי דרך התורה והמצוות והחסידות כמובן, ללא כל סטייה] קדוש וטהור להביא לאותה מטרה נכספת שנחתמה בחותמו של כהן גדול בסיום מאמר קבלת הנשיאות, אותה מטרה למענה מסרה את נפשה הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא שניאורסאהן ע"ה, שהיום נציין 20 שנה להסתלקותה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.