מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשס״ח 28.01.2008

מאות נשים השתתפו ב'שבת קודש לרבנית'

למעלה מ 300 נשים הגיעו בשבת האחרונה להתכנסות המסורתית של ארגון נשי ובנות חב"ד 'שבת קודש לרבנית', במלון 'ניר עציון' שלחוף הכרמל. השנה מציינות נשי ובנות חב"ד בתוך כלל חסידי חב"ד 20 שנה לפטירתה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא נ"ע ■ שבת זו הייתה האירוע הפותח בשרשרת של עשרות ואף מאות התכנסויות והתוועדויות של נשי ובנות חב"ד, שמתקיימים השבוע בסניפי נשי בארץ ובעולם לסיפור המלא
מאות נשים השתתפו ב'שבת קודש לרבנית'
המוטיב שליווה את השבת הנו 'נשים למען בנות' – האחריות שהוטלה על הנשים מאת הרבי לחינוך דור המחר של הבנות. ובלשון קודשו: "להשתדל בתוספת אומץ, קודם כל, לטובת הזולת הקרוב, היינו בחינוך בניהם ובנותיהם, וחינוך בני ובנות ישראל בסביבתם". עם הגיעה נתקבלה כל אישה בזריזות, כשבשקית השי חוברת שהופקה בנושא ומוסף מיוחד של 'משפחה חסידית'.

לאחר הדלקת הנרות, כשמאות להבות האירו את חדר הלובי של בית המלון, עלו הנשים לקבל את השבת. מנהלת השבת, הגב' חדוה סגל, קיבלה את הבאות במילות ברכה חגיגיות. גב' שרה זילברשטרום מארגון נשי ובנות חב"ד עמדה על מחויבות ארגון נשי ובנות חב"ד לחינוך בנות חב"ד, על פי תוכנית העבודה שכתב הרבי לארגון, עם היווסדו. לאחר מכן, נשאה דברים הרבנית סימה רלב"ג מירושלים. בדבריה סיפרה סיפורים אוטנתיים ולא מוכרים מבית רבותינו נשיאינו ומבית הרבי והרבנית. הנשים התפעמו והאזינו בקשב רב.

'המנון השבת' – השיר 'לגלות את האור' שנכתב על ידי הגב' ד.ל. בוטמן מלוד והושר על ידי הגב' ליאת מחיפה, נקלט היטב ונשמע שוב ושוב על ידי הנשים. ההמנון הוסיף גוון חדש ומיוחד לאווירת השבת. מאוחר יותר, בהתוועדות שנערכה לאחר סעודת השבת, סיפרה ליאת מנספלד את סיפור חייה והתמודדותה עם גילוי האור, גם כשבעיניה חשיכה. היא סיפרה על דרכה אל היהדות ושיתפה את הנשים ביתרונות שהיא רואה בחייה, כמו היכולת לשפוט אנשים על פי תכונותיהם האמיתיות ולא על פי מראה עיניים.

הגב' שרה זקלס שהיא יועצת חינוכית בנחלת הר חב"ד, נתנה קווים מניסיונה בחינוך, גב' איה גל מדלתון ונשים נוספות הצטרפו למעגל המתוועדות ושיתפו בקטעים ובסיפורים מניסיון חייהן, לצד ניגוני ההתוועדות.

בוקר יום השבת והנשים נאספו בשעה מוקדמת ללמוד מאמר חסידות בנושא התפילה. הלימוד שהיה בחיות ובעומק, עם הרב ערד מרחובות, גרם לתפילות אחר כך להיות אחרות... לפני סעודת יום השבת נשא את המשא המרכזי הרב שוויכה מנחלת הר חב"ד, בנושא: "בבנינו ובבנותינו..." – המשקל הגדול מאוד שיש לילדים בהבאת הגאולה מחייב אותנו ההורים להשקיע בהם כדי שיצליחו במשימתם ויהיו ראויים לקבל פני משיח. בדבריו שילב שיחות הרבי, סיפורים ונימה אישית. דבריו הקולחים והעמוקים תרמו רבות לכל אחת מהמשתתפות.

אחר הצהריים דיבר הרב אלי וולף ממוסקווה-כפר חב"ד. את דבריו הקדיש לרבי ולרבנית, ולזיכרונות נעימים מהימים בהם זכינו לחזות בפני הקודש בעיני בשר, עם הדגשה על הכבוד הרב שרחש הרבי לרבנית.

כמו בכל שנה נערך 'סדר ניגונים' בשעת רעווא דרעווין' והשבת יצאה תוך קבלת החלטות טובות ושמחה אמיתית שקיבלה ביטוי בריקודים שמחים.

הגב' סיוון, 'בוגרת יד לאחים', סיפרה את סיפורה מסמר השיער, כיצד חולצה עם שני ילדיה מחיים לצד ערבי עוין וניצלה. הסיפור המרגש והכואב גם יחד, סיפור היציאה מהמצר למרחב ומחושך גדול לאור, גרם לנשים לחוש עד כמה חשוב להשקיע בבנות הנעורים ולאתגרן בפעילויות הנותנות חיות רוחנית לשעות הפנאי. הודגשה מטרתה של תנועת 'בת מלך' – והכול החליטו להירתם בכל הכוח לטובת תנועת בנות חב"ד..
בסעודת מלווה המלכה שהתקיימה במוצאי השבת, נערכה בין משתתפות השבת הגרלה לנסיעה לרבי. הזוכה המאושרת היא גב' מיכל כפלין ממגדל העמק. כמה סמלי הוא שדווקא בנותיה של מיכל הן הרוח החיה בסניף 'בת מלך' שבמגדל העמק! על מלחמת הנפשות – הגישו מופע תנועה ושיר שתיים מבנות מגדל העמק – טויבי ומרימי.

השבת התאפיינה ברמת אירוח מצוינת, אוכל מזין וטעים שהוגש בשפע ובאווירה טובה. אחדות הנשים וההחלטות הטובות יהיו לעילוי נשמתה של הרבנית הצדקנית ולזירוז הגאולה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.