מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשס״ד 13.02.2004

המצוקה במוסדות חב"ד ברחובות

תחת הכותרת "המצוקה במוסדות חב"ד שוברת שיאים" מסקרת גלית גנדלמן כתבת המקומון של רחובות את המצב של בית הספר חב"ד והמצוקה הקיימת שם. COL מגיש את הכתבה במלואה. "אין לי מה להגיד לילד שלי שחוזר הביתה עצבני בכל ערב", מתלונן א. שוקרי, אב לתלמיד בכיתה ח' בבית הספר של קהילת חב"ד בעיר. "צריך לראות כדי להאמין, אבל 20 בני נוער מצטופפים בכיתה קטנה של 15 מ"ר, עם אשנבים קטנים המשמשים כחלונות וכך הם אמורים ללמוד.
המצוקה במוסדות חב
מוסדות חב"ד ברחובות
"אין לי מה להגיד לילד שלי שחוזר הביתה עצבני בכל ערב", מתלונן א. שוקרי, אב לתלמיד בכיתה ח' בבית הספר של קהילת חב"ד בעיר. "צריך לראות כדי להאמין, אבל 20 בני נוער מצטופפים בכיתה קטנה של 15 מ"ר, עם אשנבים קטנים המשמשים כחלונות וכך הם אמורים ללמוד. בימי החורף הם נחנקים שם מריח של טחב ובימי הקיץ הם נחנקים מריח חריף של זיעה. להפסקות הם יוצאים לסירוגין. כאשר הקטנים חוזרים לכיתות, הם, הבוגרים מורשים לצאת, וכך הילד שלי נאלץ להעביר את ימיו. הוא יוצא בשש בבוקר וחוזר בשש בערב, ובמשך רוב השעות הללו הוא נמצא במבנה אסבסט שמזכיר צינוק ולא כיתת לימוד." לדבריו של שוקרי אף אחד מההורים אינו יכול להתמודד עוד עם הסבל של הילדים. 220" ילדים בכיתות א'-חת, ונידמה שלאף אחד לא איכפת מהם. התנאים הגרועים בכיתות פוגעים באופן משמעותי בהשגיהם הלימודיים והופכים את כולם שם לפצצת זעם ותסכול. היכן נשמע שילדים דתיים מתנהגים באלימות? דברים כאלה המתרחשים כיום כתוצאה מהצפיפות הבלתי נסבלת, מעולם לא היו בקהילה שלנו". ארז קרלנשטיין, סמנכ"ל מוסדות חב"ד, מקווה לטוב: "בעקבות הליך הפשרה שהתנהל בבית המשפט העליון, ויתרנו על בית הספר החדש שהובטח לנו והסכמנו לקבל את המבנה של שז"ר. אך מאחר והתעכבו במסירת בית הספר ברחוב בר-לב לתלמידי שז"ר, ילדי חב"ד ממשיכים ללמוד בתנאי צפיפות. חשוב לציין כי מחזיקת תיק החינוך בעירייה, אורלי אברהמי וראש העיר שוקי פורר, מנסים ללחוץ על כל הנוגעים בדבר כדי שמסירת המבנה החדש לשז"ר תהיה כבר בקיץ הקרוב. אז נוכל לעבור לבית ספר ראוי. בינתיים המצב בלתי נסבל. אין שיעורי ספורט ואין איפה לשחק. הגינה הציבורית שאיננה מוגנת או בטיחותית הפכה לחצר המשחקים שלנו, למורת רוחם של השכנים. בפועל יש לנו רק כיתות לימוד. אין לנו חדר מעבדה ואין חדר מחשבים ולבטח אין חדר מורים, הכל על כרעי תרנגולת. אני חייב לציין שמגיעים אלינו ילדים ממשפחות ברוכות ילדים, וממשפחות חד הוריות, שלא זוכים להעשרה בבית ולצערנו גם לא בבית הספר, כי אין מקום. בשל כל אלה אנחנו עדים להידרדרות מדאיגה. בשנה האחרונה יש יותר מקרים של התקוטטות וגילויי אלימות שלא הכרנו בעבר. גם לילדים נגמרה הסבלנות".
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
שמענו עליו כבר
כ"א שבט ה׳תשס״ד
שקורי מזמן מוגדר אצלנו "המתלונן הסדרתי" זה לא חידוש


אחד מרוחובות
2.
שקורי כשמו כן הוא...
כ"א שבט ה׳תשס״ד
הפוך-הת"ת דווקא השתפר בזמן האחרון מאוד ואנו מאוד מרוצים מהבן שלנו שמאוד נהנה ולומד טוב בת"ת ברחובות


הורים של ילד מהת"ת
3.
סול-תראו את התגובה שלי
כ"א שבט ה׳תשס״ד
אני חייב שיראו את השקר שעשו לת"ת של חב"ד!!
4.
דרך אגב
כ"א שבט ה׳תשס״ד
המבנה שאתם מראים הוא לא מעוכן בכלל, זה לפני אני מעריך-10 שנים לפחות כיום- הבית ספר בשכונת דניה ובבניין שהראתם באתר ממוקמת הפנימייה של ישיבת תות"ל ליובאוויטש רחובות
5.
רק שתדעו
כ"א שבט ה׳תשס״ד
שבבית ספר חב"ד ברחובות יש הרבה יותר הפעלות, חוגים ומקצועות מכל שאר בתי הספר ואם מה שכתוב בכתבה נכון שיקצצו בשומנים
עריכה: א' שי' אלף
6.
כמה שקרים בדבר אחד
כ"ב שבט ה׳תשס״ד
אסור לשקר זה בית הספר הכי מצוין שיש !!!!!!!!!
7.
שטויות
כ"ג שבט ה׳תשס״ד
מה פתאום הבן שלי מאד מבסוט מאז שעברנו דירה לרחובות בני חוזר מרוצה מאד מת"ת ברחובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.