מערכת COL | יום כ' שבט ה׳תשס״ח 27.01.2008

כשש"ס, יהדות-התורה, העבודה והמפד"ל ישבו יחד...

לא בכל יום מזדמן לשישה חברי-כנסת מסיעות יריבות לשבת יחד לסעודת שבת משותפת ■ השבת, זה קרה לחברי-הכנסת הרב מאיר פרוש ('אגודת-ישראל'), הרב ניסים זאב (ש"ס), ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל), קולט אביטל (עבודה), יורם מרציאנו (עבודה) וסטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) שהתארחו בביתו של השליח בקרקוב הרב אליעזר גוראריה ■ "כאן אנו יושבים באחדות מיוחדת וכל אחד עם המנהגים ומנגינות שלו ושרים יחד, ורק הבניין בארץ מפלג בינינו" ■ וגם: הנס שאירע לרב פרוש עם אחד מספרי הרבי ואיזה ח"כ פצח בניגון חב"די במהלך הסעודה לסיפור המלא ותמונות 
כשש
למעלה (מימין): ח"כ הרב פרוש, הרב מטוסוב, ח"כ מיסז'ניקוב, ח"כ זאב, הרב גוראריה, ח"כ מרציאנו, ח"כ אביטל וח"כ סלומיאנסקי ● צילומים בלעדיים: COL
מאת כתב COL

משלחת של 6 חברי-כנסת מישראל נחתה ביום שישי בקרקוב לרגל יום השנה לשחרור מחנה אושוויץ לפני 63 שנים ע"י הצלב האדום. הביקור נערך ביוזמת ארגון ידידי ישראל-אירופה.

המשלחת מנתה את חברי-הכנסת: הרב מאיר פרוש ('אגודת-ישראל'), הרב ניסים זאב (ש"ס), ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל), קולט אביטל (עבודה), יורם מרציאנו (עבודה), סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) המשמש כיו"ר וועדת הכספים.

לאחר נחיתתם, התקבלה המשלחת על-ידי השליח בקרקוב הרב ביום שישי נחתה בקרקוב והרב לוי מטוסוב מבריסל.

הביקור המיוחד נפתח בסיור מודרך על-ידי השליח - בבית-הכנסת הרמ"א ובית-הקברות הסמוך לו (שקבורים בו הרמ"א, תוס' יו"ט, הב"ח, מגלה עמוקות). לאחר-מכן המשלחת פנתה לביקור בבית-חב"ד השוכן במבנה העתיק והמרשים של בית-הכנסת אייזיק.

את סעודות השבת ערכו הח"כים בבית השליח באווירה מיוחדת במינה שאליהם נלוו ר' לוי מטוסוב, ועוד שלושה בחורים מהישיבה בוורשא בראשות השליח הרב שלום-בער סטמבלר: שמואל גליצנשטיין, יוסף גליצנשטיין ושמואל וולס. הח"כים היו מלאי התפלאות מהאווירה המיוחדת של סעודת השבת שלוותה בדברי-תורה ושיחות של הרבי.

מאיר פרוש, העומד בקשרים הדוקים עם אביו של השליח, רבה של חולון הרב יוחנן גוראריה, סיפר על מופת מיחד שזכה לו באמצעות ספריו של הרבי, כשהיה חבר בעיריית ירושלים בשנת תשמ"ו.

"כתבתי מכתב ובו התלבטות האם להמשיך בפעילות הפוליטית. הכנסתי את המכתב לכרך של התוועדויות תשמ"ט חלק ד. העמוד שנפתח לי היה 174. הרבי כותב במכתב בין-היתר 'לאחרי החלטות הכוללות ומוסיפות (כהציווי להעלות בקודש)... וכמתאים לשנת הארבעים'". יצויין שהרב פורוש חגג אז את יום הולדתו ה-40.

רגע השיא היה כשח"כ מרציאנו פצח בניגון חב"ד "אשרנו מה טוב חלקנו" כשכולם נתנו ידם על כתפו של חברו ושרו יחד "הנה מה טוב ומה נעים". ח"כ סלומיאנסקי אמר "כאן אנו יושבים באחדות מיוחדת וכל אחד עם המנהגים ומנגינות שלו ושרים יחד, ורק הבניין בארץ מפלג בינינו".

במוצאי-שבת נערך 'מלווה-מלכה' בהשתתפות 30 חברי הפרלמנט האירופאי. ראש המשלחת הישראלית וסיו"ר הכנסת, קולט אביטל, נתנה מתנות למספר מהנוכחים, ואות הוקרה מיוחד העניקה לרב גוראריה. "אני מודה לך בשם כנסת ישראל על האירוח שלא נשכח לעולם", אמרה בהתרגשות.

ח"כ פרוש התבטא ש"רק בחב"ד אפשר למצוא אווירה כזאת. ברוב ביקורי בחו"ל אני פוגש את שלוחי חב"ד שעושים עבודת-קודש ודואגים לכל צורכי יראי שמים, החל ממניין, מקווה, כשרות, ועוד. אבל זאת לי הפעם הראשונה שאני יוצא במשלחת הכנסת, ולכל עמיתיי ישנה את אותה הרגשה מיוחדת שאין לה אח ורע במקום אחר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.