מערכת COL | יום י"ז שבט ה׳תשס״ח 24.01.2008

ראשי הכוללים נאבקים כדי לא לפגוע במילגות לאברכים

ראשי הכוללים נאבקים כדי לא לגרוע מהתשלום לאברכים, לאחר שהדולר הנמוך ממשיך לפגוע ללא רחמים במוסדות התורה ■ היו כאלו שציינו כי הירידה בתרומות מתקזזת מעט עם הירידה המקבילה במלגות לאברכים ולר"מים שמשולמות בערך דולרי, אך ברוב הישיבות ציינו כי כדי לא להעניש את הר"מים והאברכים, הצמידה הישיבה את הדולר לארבעה שקלים  לסיפור המלאהממשלה נגד הכוללים: מלגת האברכים תצטמק בשליש
ראשי הכוללים נאבקים כדי לא לפגוע במילגות לאברכים
תלמידים ב'כולל' אור-יעקב ברחובות (ארכיון)
הדס פוקס ורוחמה פז, 'משפחה'

שערו הבלתי יציב של הדולר האמריקני ממשיך להתל בנו. במסחר במטבע חוץ צנח אתמול (יום רביעי) הדולר ב - 2.2% ושערו היציג נקבע על 3.712 ש"ח. האירו נחלש גם הוא ב - 1.7% והוא עומד על 5.416 ש"ח. למוסדות התורה ובעיקר את הכוללים התנודתיות הזו גורמת לנזקים כספיים משמעותיים.
 
מהו גודל הנזק? בקרב מנהלי הישיבות קיימת תמימות דעים באשר לנזק הכרוך בירידת שער הדולר. היו אמנם כאלו שציינו כי הירידה בתרומות מתקזזת מעט עם הירידה המקבילה במלגות לאברכים ולר"מים שמשולמות בערך דולרי, אך ברוב הישיבות ציינו כי כדי לא להעניש את הר"מים והאברכים, הצמידה הישיבה את הדולר לארבעה שקלים. זאת כאשר מנגד מסוכם כי גם אם הדולר יעבור אי פעם את רמת ה-4.3, בחישוב המלגות ייעצרו בסכום זה ולא יעלו עוד את המלגה. 

השאלה שעומדת בפני הנהלות הישיבות היא כיצד ניתן להתמודד עם בעיית הדולר הצונח. האם ניתן לפתור את בעיית ההשפעה הקשה של ירידת הדולר או לכל הפחות למזער את נזקה?

הפתרון החלקי המסתמן בישיבות רבות הוא ניסיון לגייס תרומות נוספות, משימה קשה מאוד, שכן גם השגת התרומות הקיימות דורשת מאמץ לא קטן.

בעקבות הירידות בשער הדולר האמריקני החלו בישיבות רבות בניסיונות להעביר חלק ממרכז הכובד של התרומות לאירופה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.