מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשס״ח 22.01.2008

לאחר 37 שנים: הפצועה מצאה את מי שהציל את חייה

פגישה מרגשת במיוחד התקייימה השבוע באווירה חמה ולבבית בטקס של מטה "צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור" ■ חנה כהן מבית שאן, היתה תלמידה בבית הספר היסוד תחכמוני בשנת תש"ל, כאשר מחבלים שיגרו מטח קטיושות. היא נפצעה קשה, מאוחר יותר נקטעה רגלה, אבל חייה ניצלו בזכות אלמוני שקפץ אל התופת ותחת אש הציל את חייה ■ השבוע, היא סגרה מעגל, ונפגשה איתו  לסיפור המלא
לאחר 37 שנים: הפצועה מצאה את מי שהציל את חייה
פינוי הפצועים מהרצח בבי"ס תחכמוני בשנת תש"ל (צילום: אוסף התצלומים הלאומי)
פגישה מרגשת במיוחד התקייימה השבוע באווירה חמה ולבבית בטקס של מטה "צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור". חנה כהן מבית שאן, היתה תלמידה בבית הספר היסוד תחכמוני בשנת תש"ל, כאשר מחבלים שיגרו מטח קטיושות. היא נפצעה קשה, מאוחר יותר נקטעה רגלה, אבל חייה ניצלו בזכות אלמוני שקפץ אל התופת ותחת אש הציל את חייה. השבוע, היא סגרה מעגל, ונפגשה איתו.

מטה "צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור" מקיים בשנים האחרונות, פעילות עניפה לטובת נפגעי הטרור, ומשפחות שכולות. אחת הפעולות היתה כתיבת ספר-תורה על-ידי משפחות שכולות, ונפגעי טרור. אחת פעולות היתה כתיבת ספר-תורה על-ידי משפחות שכולות ונפגעי הטרור, שכתבו את אותיות הספר בעצמם באמצעות ובליווי של סופר סת"ם. בערב מרגש הוכנס הספר ולטקס הוזמנו המשפחות של נפגעי טרור, וכן משפחות שכולות ופצועים.

אחת המשתתפות באירוע היתה חנה כהן, ובמהלך הערב, היא סיפרה על המקרה המרגש שלה ליעיש, אב שכול, שבתו נרצחה בפיגוע קו 20 בירושלים. בעוד היא מתארת את סיפורה המדהים, נזכר עייש, תושב בית שאן, כי שמע את הסיפור במדוייק מאחיו שהתגורר באותו זמן בבית שאן, והוא זה שהציל את חייה.

מיד נוצר קשר טלפוני, בין השניים, והאיש שיחזר במדוייק את סיפור הצלתה. לבקשתה, ניגשה חנה לדוכן הנואמים, וסיפרה את מה שאירע לה באותו ערב. חנה כהן לא הסתיר את התרגשותה, כאשר שמעה את קולו של האיש שהציל את חייה.

חנה היתה אז תלמידת כיתה ו', בת 12 בבית הספר "תחכמוני". במהלך ירי הקטיושות, מצאו את מותן התלמידות ציפורה סבג, ושולה לוי. חנה שכבה פצועה, אך למרות הפציעה האנושה והשריפה הגדולה שפרצה במקום היא נותרה בחיים בזכות עובר אורח שקפץ ללהבות, וחילץ אותה. עכשיו התברר כי אותו עובר אורח הוא אחיו של האיש.
הסיפור התפרסם במקומון 'ידיעון הגליל' מאת מורן גורן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.