מערכת COL | יום י"ג שבט ה׳תשס״ח 20.01.2008

עו"ד ציבין הגיש תלונה נגד שרת החוץ

עו"ד מרדכי ציבין, הגיש ללשכת עוה"ד תלונה נגד שרת החוץ ציפי לבני, ואנשי משרדה, בטענה כי כי השרה וראשי המחלקה פעלו בניגוד לכללי האתיקה המקצועיים, כאשר ניצלו מצוקה של לקוחו, יאיר קליין הכלוא ברוסיה ועומד בפני הסגרה לקולומביה, וכפו אותו להיפגש עמם ללא נוכחות עורך דינו ■ "שרת החוץ ואנשי משרדה, פעלו בניגוד להוראות כלל 25 לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית) התשמ"ו-1986 האוסר מגע עם אדם מיוצג, לרבות פגישה שלא בנוכחות עורך דינו של האדם המיוצג", כתב ציבין בתלונתו ללשכת עורכי הדין ■ בשיחה עם COL הוא חושף: "דווקא פעילות סמויה של גורמים חב"דיים בכירים תביא, כנראה, לגירוש קליין לישראל"  לסיפור המלא ● האם שרת החוץ תגיש תביעת דיבה נגד עו"ד ציבין?
עו

עו"ד מרדכי ציבין, הגיש ללשכת עוה"ד תלונה נגד שרת החוץ ציפי לבני, עורכת דין בהכשרתה, נגד היועץ המשפטי למשרד החוץ עו"ד אהוד קינן ונגד עו"ד עמנואל נחשון מנהל המחלקה למשפט דיפלומטי ואזרחי במשרד החוץ. בתלונה טוען ציבין, כי השרה וראשי המחלקה פעלו בניגוד לכללי האתיקה המקצועיים, כאשר ניצלו מצוקה של לקוחו וכפו אותו להיפגש עמם ללא נוכחות עורך דינו.

עקב פעולות רבות שיזם ציבין, ביניהן, הפעלת לחץ תקשורתי כבד, התערבות אישים בכירים, ביניהם סגן השר מתן וילנאי, ח"כ אפרים סנה, יעל ופלמ"ח זאבי ולשכתו של השר ברק ולאחר שעשרים ח"כים חתמו, בהתאם לבקשת ציבין, על בקשה לכינוס דחוף של ועדת חוץ ובטחון על מנת לדון בטענתו כי, משרד החוץ מתרשל בטיפול ועלול לגרום לסכנת מוות של קליין אם יוסגר מרוסיה לקולומביה, יזמו שרת החוץ לבני, עו"ד קינן ועו"ד נחשון פגישה עם בניו של יאיר קליין הכלוא ברוסיה ועומד בפני הסגרה לקולומביה, שם נשפט למאסר של 14 שנים.

משרד החוץ היתנה כי הפגישה עם בני משפחת קליין תערך ללא נוכחות עורך דינם מרדכי ציבין.   יום לפני הפגישה, שיגר עו"ד ציבין מכתב מחאה לשרת החוץ, לעו"ד קינן ולעו"ד נחשון, ובו טען כי משרד החוץ מנצל את מצוקת מרשו, הזקוק נואשות לעזרת משרד החוץ, על-מנת לכפות עליו פגישה שלא בנוכחות עורכי דינו.

"בעשותם כאמור לעיל פעלו שרת החוץ, שהיא עו"ד במקצועה, עו"ד קינן ועו"ד נחשון, בניגוד להוראות כלל 25 לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית) התשמ"ו-1986 האוסר מגע עם אדם מיוצג, לרבות פגישה שלא בנוכחות עורך דינו של האדם המיוצג", כתב ציבין בתלונתו ללשכת עורכי הדין.

הפגישה המדוברת של בניו של קליין עם שרת החוץ לבני, התקיימה, בנוכחות עו"ד קינן ועו"ד נחשון ושלא בנוכחות עורכי הדין של משפחת קליין. בפגישה הבהיר שירי קליין, בנו של יאיר כי העובדה שעורכי דינו של אביו אינם נוכחים לא מקובלת עליו. מנגד, הבטיחה שרת החוץ כי תטפל שלא באופן רשמי בעניין מעצרו של יאיר קליין במהלך ביקורה ברוסיה ובפגישתה עם שר החוץ הרוסי לברוב.


"פגישה ללא נוכחות עורכי הדין עלולה היתה לגרום נזק למרשי, באשר נכון היה להעביר לשרה פרטים רגישים הידועים רק לי ואשר עשויים להיות לה לעזר בטיפולה בעניין", כתב עו"ד ציבין ללשכה. "המדובר בפרטים אודות התנהלות התיק, בפרקליטות הכללית של הפדרציה הרוסית במוסקבה, פרטים אשר ביקשתי להעביר בפגישה אישית עם עו"ד קינן ונחשון ואשר גם לה, כאמור לעיל, נעניתי בסירוב".

לדבריו, הבטחת השרה כי תטפל בעניין קליין בצינורות שאינם רשמיים היא הבטחה מן השפה ולחוץ. "ההבטחה לפנות לשלטונות רוסיה באורח לא רשמי הינה שימוש בלשון דיפלומטית אשר מקומה לא יכירנה כאשר מדובר בסכנת מוות. שרת החוץ אינה בקיאה בפרטים של הפרשה הזאת המורכבת מאוד מבחנה בינלאומית אשר רב בה הנסתר על הנגלה".

"הפגישה של השרה עם מרשיי נועדה לצורך יחסי ציבור. המחלקה המשפטית של המשרד חוששת מהתוצאות העלולות לקרות לקליין ועל כן יוצרים לעצמם תדמית הנחזת כאילו משתדלים עבורו. היועץ נמשפטי של המשרד עו"ד אהוד קינן, שולט לצורך ענין זה, בנושא, אין לשרה כל שיקול דעת והיא אף הודתה בפגישה כי לא תשנה את עמדת המחלקה המשפטית" אמר ציבין.

כפי שדיווחה התקשורת בהרחבה בעבר, ציבין חשף עוולות ופעולות רשלניות, כולל מעשים פלילים לכאורה, במשרד החוץ.  ציבין מהווה אימת המשרד. הוא הגיש תלונות למשטרת ישראל נגד היועץ המשפטי עו"ד אהוד קינן, בין היתר בשל העובדה כי לא העביר מידע למוסד אשר הועבר לו ע"י ציבין, מידע אשר אושר כבעל ערך ע"י תא"ל שמעון חפץ השליש הצבאי לנשיא המדינה. כמו כן התכנסה ועדת הכנסת לביקורת המדינה לפני שנתיים, לבקשת עו"ד ציבין, דנה ברשלנות משרד החוץ בטיפול בישראלים בחו"ל. ציבין הגיש גם תביעת דיבה נגד בכיר אחר במחלקה המשפטית של משרד החוץ.

ציבין הוסיף "העובדה כי השרה וראשי המחלקה המשפטית, סירבו כי אשתתף בפגישה יחד עם לקוחותיי, מצביעה על כך כי התייחסותם לנושא איננה רצינית, יש להם מה להסתיר והם חוששים כי אחשוף את הרשלנות בעיני בני המשפחה, דבר שיביך אותם ביותר".

"לעומת ההתייחסות המבישה של המדינה כלפי קצין עתיר קרבות, אשר סיכן חייו והציל יהודים רבים", ממשיך ציבין כי, "דווקא פעילות סמויה של גורמים חב"דיים בכירים תביא, כנראה, לגירוש קליין לישראל. כרגיל השלוחים משמשים כקבלן מבצע של מדינת ישראל. ההבדל הוא, כי בעוד שחובת הדאגה לאזרח מוטלת על המדינה וקיים תקציב לשם כך, הרי שפורמאלית אין זו חובת השלוחים והמדינה לא השכילה להבין עד היום כי עליה לממן פעילותם בכל הנוגע לישראלים בחו"ל. הם חוסכים הרבה כסף למדינה, הם עושים עבודה טובה יותר והמדינה לוקחת קרדיט" אומר ציבין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.