מערכת COL | יום י"ג שבט ה׳תשס״ח 20.01.2008

"אם לא אזכה למשיח לפני מותי - אעדיף ללכת לגהינום"

אנ"ש ברחובות, התוועדו בליל י' שבט בבית כנסת חב"ד עם המשפיע הרב אברהם מייזליש שהתוועד מתוך חיות רבה, וסיפר ששמע מהמשפיע הרב שלמה חיים קסלמן פעם: שאם לא יזכה למשיח לפני מותו, אזי כשיגיע לבית דין של מעלה, יעדיף ללכת לגהינום. ולתמיהת השומעים השיב במשל...   לסיפור המלא
אנ"ש ברחובות, התוועדו בליל י' שבט בבית כנסת חב"ד עם המשפיע הרב אברהם מייזליש שהתוועד מתוך חיות רבה, וסיפר ששמע מהמשפיע הרב שלמה חיים קסלמן פעם: שאם לא יזכה למשיח לפני מותו, אזי כשיגיע לבית דין של מעלה, יעדיף ללכת לגהינום. ולתמיהת השומעים השיב במשל...

לחתונת בן המלך הגיעו מוזמנים רבים שראו לעצמם כבוד להופיע. אך בעיר הבירה, חי אדם פשוט שלפרנסתו התעסק בעיבוד עורות, מלאכה לא מכובדת שמותירה את "רישומה" על העוסקים בה.

"לא אלך לחתונה כשנודף ממני ריח לא נעים", אמר אותו בעל מלאכה, "הרי אגיע לשם ופשוט אסריח את המקום, והבושות"..., וכך הסביר ר' שלמה חיים, אם יקחוהו לגן עדן הוא רק יתבייש. ככל שאדם מטהר ומזכך את נשמתו, אף פעם לא די. והוא, לא נעים, פשוט מסריח. וכל זה בגן עדן?! לפני כל צדיקי עולם היושבים שם.

והבושות....... לעומת זאת הגהינום, הוא כמכונת כביסה. שלאחר כל ה'עינויים' וה'סבל' שהבגד עובר. הרי הוא מתכבס ומתנקה, ומקבל בסופו של דבר ריח נעים. כך הגהינום, שם ינקו את נשמתו העלובה מכל החטאים והגסויות שדבקו בו, והוא לא יסריח יותר.

הרב מייזליש ביאר בהרחבה, איך שהחסידות מבהירה מושגים, ונותנת את המבט הנכון על התורה והמצוות. ההתוועדות בשיתוף עם בית כנסת והמועצה הדתית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.