מערכת COL | יום י"ג שבט ה׳תשס״ח 20.01.2008

לצד הניגונים, הבדיחה שג'יי לנו לא קיבל ● וידאו מיוחד

הרכב מוצלח של חזן, זמר, פסנתרן ומנצח הלהיב את משתתפי המלווה-מלכה לטובת הארגון RCCS המסייע לחולי 'המחלה הידועה'. לוי קפלן, בני פרידמן, גרשון וואכטל ולהקת אברמי ג' ניגנו בדביקות את הפולטבער רב'ס ניגון ונוספים ■ "רצינו להביא חיזוק לקהילה בדרך שאנחנו עוזרים לחולים", הסביר ל-COL ר' מענדי כהן, מנהל הפיתוח בארגון ■ 500 אנשים ונשים מילאו את רז"ג והקשיבו למונולוגים קורעי-לב של נתמכים שהפכו לתומכים: ר' משה קליין והגב' בלה רובשקין ■ המרצה הידוע הרב יוסי יעקבסאהן סיפר את הבדיחה שלא הושמעה לבסוף בתוכנית של ג'יי לנו ■ צוות COL בניו-יורק מגיש: דיווח, גלריית תמונות וקטע וידאו  לסיפור המלא  
לצד הניגונים, הבדיחה שג'יי לנו לא קיבל ● וידאו מיוחד

מאת בנימין וייס, כתב COL בניו-יורק
צילומים: אלי קאהן, COL
צילום וידאו: מענדי לואיס, COL

ערב שלם נסב על נושא אחד ויחיד, אולם הוא עצמו לא הוזכר במפורש. כמו פיל גדול באולם אירועים, המחלה הסופנית שממיתה המונים הייתה הסיבה ש-500 איש התכנסו אמש (במוצ"ש) באולם רז"ג בקראון-הייטס כדי להצדיע לארגון RCCS: רופא חולים חיים סוסייטי.

כידוע, הרבי נזהר בשימוש בלשון נקייה ושלל שימוש במילים שליליות. אם אפשר "בית רפואה", למה לומר "בית חולים". ואמרו "יענע מחלה", המחלה ההיא, במקום "סרטן". כפי שדווח ב-COL, ראשי הארגון הסכימו בתבונה לשנות את השם של הסניף בקראון-הייטס מ"אגודת הסרטן" ל"אגודת החיים". מבלי משים, השלילי נשאר על דוכן הנואמים.

אנשים ונשים, עם מחיצה מפרידה, מילאו את האולם הנאה. היה שולחן כבוד בצד של הגברים עם ראשי הארגון ר' הערשל קאהן, הרב משה בוגאמילסקי ומספר רופאים. במרכז עמד במה עם הפסנתרן גרשון וואכטל מטורונטו, להקתו של אברמי ג', החזן לוי קפלן והזמר בני פרידמן. ומנחה האירוע הרב יוסי יעקבסאהן.

הערב שילב דינר סביב שולחנות עגולים, הוקרה לתורמים והופעה מוסיקלית של ניגוני חב"ד. "אנחנו פה היום עבור אנשים שמנגינת חייהם עלולה להיפסק", אמר הרב יעקבסאהן שנתן דברי הקדמה בפני כל ניגון שהושר בדביקות.

"רצינו אירוע שיביא חיזוק רוחני לקהילה שלנו, כמו שהארגון עצמו מעניק", אמר ל-COL ר' מענדי כהן, תושב קראון-הייטס העובד כמנהל הפיתוח בארגון RCCS הכללי. התוצאה הייתה מחממת את הלב והראתה שניתן לשמור על סטנדרטים של חסידישקייט בערב חברתי.

כולל לאברכים חולים?

ארגון RCCS ידוע בזכות ביטוח-חיים שהוא מממן עבור נפגעי "המחלה ההיא". הוא גם מציע סיוע נפשי ותמיכה מוראלית. ורק מי שעד לחיים המתפרקים בצל איזה גידול סרטני יכול להעיד על עבודתם הנפלאה.

אחד כזה הוא ר' יוסי רובשקין שאצל התגלה רעייתו בלה גידול ממאיר. במאמר, שהוקרא לקהל על-ידי איש הארגון, היא סיפרה על הגילוי בערב ראש-השנה ואיך הוא צלחה את החגים במחשבה שחייה נהרסים. "החלטנו במשפחה ששמחה היא הפיתרון", היא סיפרה על תלאותיה וסיכמה, שמאז, "למדתי לחשוב ולהודות להקב"ה".

תושב נוסף העומד בראש הסניף בקראון-הייטס הוא ר' משה קליין, סופר סת"ם ידוע ועסקן קהילתי, ורעייתו קריינדיל. לשניים יש נכדה, ל"ע, שחלתה ומצפה כעת לישועה ורפואה שלימה. "ביטוח-חיים זה החייאת נפשות של אלפים", אמר קליין בנאומו, עת שהתגלה כנואם איכפתי וקליל. "ילד בן שנתיים שלא בריא הורס את ההורים, הסבים, הדודים, השכנים וכל אנ"ש".

הוא עצמו ביקר באגף בית-רפואה המטפל במצבים אלו, ולדבריו, נחרד למראה כמות שומרי תורה ומצוות הנמצאים שם. "אפשר לפתוח כולל", העיר. "היה לי חבר בעל אמצעים שהיה לו ביטוח אולם כשבנו אובחן דחו אותו כי לא בכל מקום מקבלים כל ביטוח. אני שומע זאת שוב ושוב: אם לא היה RCCS לא היינו שורדים".

הבדיחה שלא נאמרה

קליין, שהינו כתובת לבקשת לקבלת תמיכה ואישר תמיכה לבנים של שני שלוחים בישראל, הוזמן בחזרה לבמה לקבל תעודת הוקרה עבור מאמציו הרבים והבלתי נלאים. יוסי רובשקין, שהיה לאחר התוועדות הגונה בשבת, העדיף לצעוד בכיוון הנגדי לעבר היציאה מאשר לקבלת את הכבוד.

זה לא השפיע על התוצאה: משפחת קליין הודיעה על תרומה בת 18 אלף דולר, ומשפחת רובשקין הכריזה על 37 אלף דולר שהיא תתרום לארגון בשנה הקרובה.

בהקדמתו לניגונים, הרב יעקבסאהן חזר על סיפור ששמע באחרונה מאחד מזכירי הרבי: אישה פנתה לרבי בנושא רפואי קשה וקיבלה את ההוראה לפנות לרופא ידיד. היא התאכזבה קשות. "ביקשתי ברכה, לרופא אני יודעת ללכת". היא התלוננה למזכיר והלה קיבל תשובה מהרבי: האם הרופא הראשון שהיא הלכה אליו היה המענה שלי או אחרי?

הרב יעקבסאהן, או ג'ייקובסון כפי שמבטאים אותו כאן, גילה כי הוא היה אחת הכתובת של השליח במליבו הרב לוי קונין לאחר שהתבקש לספר בדיחה על "כומר, מיניסטר ורב" בתוכנית הבידור הפופולרית בטלוויזיה האמריקאית של ג'יי לנו.

"לוי בחר שלא להשתמש בבדיחה שלי, אז אני אומר אותה כאן, לראשונה":

שלושה אנשי דת נפגשים ומתחילים לדבר בידידות עד שהתחילו לדבר על מוות וכל אחד התבקש לומר מה רצונו שיגידו עליו בהספד בהלווייתו לפני שהוא נקבר.

הכומר אמר: שיגידו שהייתי משרת נאמן ומסור לאלוקים.

המיניסטר ביקש: שיגידו שהייתי חבר אמיתי ותמיד עזרתי לאנשים.

רצונו של הרב? שבאמצע ההלווייה יגידו "אוי, אני חושב שהוא עדיין חי".

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.