מערכת COL | יום ט' שבט ה׳תשס״ח 16.01.2008

לוס-אנגל'ס רקדה עם הילד המיוחד שהגיע למצוות

לרב דני רוטנברג ורעייתו מלוס-אנג'לס נולד לפני 13 שנה ילד מיוחד, המאופיין כאוטיסט ■ ביודעם שבנם של הרב רוטנברג ואשתו, מחנכים דגולים במוסדות מקומיים, איננו מסוגל לקרוא בתורה, החליטו בני הקהילה כבר לפני שנתיים ליזום כתיבת ספר-תורה שאת כתיבתו החלו בירושלים ■ השבוע, הוכנס ספר-התורה בהשתתפות של 1,000 יהודים: גברים, נשים וילדים ■ COL מגיש: דיווח מיוחד מלוס-אנג'לס ותמונות מהאירוע הגדול לסיפור המלא
לוס-אנגל'ס רקדה עם הילד המיוחד שהגיע למצוות
למעלה: הילד המיוחד מחזיק בידו של הסופר. למטה: התהלוכה ● צילומים: COL
מאת כתב COL בלוס-אנג'לס

ביום ראשון השבוע התאחדו מעל 1000 יהודים, גברים, נשים וילדים מכל הגילאים בבית אחד באזור בברלי לה בריע בלוס-אנג'לס לארוע סיום והכנסת ספר-תורה מיוחד. הקהל הנכבד שהגיע לביתו של הרב דני רוטנברג התקבל על-ידי כל בני המשפחה. כולל בנו האוטיסטי, יעקב, שלאחרונה חגג את בר-המצוה שלו.

ביודעם שבנם של הרב רוטנברג ואשתו, מחנכים דגולים במוסדות מקומיים, איננו מסוגל לקרוא בתורה, החליטו בני הקהילה כבר לפני שנתיים ליזום כתיבת ספר-תורה שאת כתיבתו החלו בירושלים. עם סיום כתיבת הספר השבוע, נערך טקס הכנסת ספר-תורה המוני למיקומו החדש בבית-הכנסת לנוער 'קול יעקב יהודה' שמיועד למתפללי היהלום הצעירים של הרבי בלוס-אנג'לס, ונחשב לבית-כנסת הגדול והפעיל ביותר לנוער בעיר.

בחגיגה שהחלה בשעה 1 בצהריים, בביתם של משפחת רוטנברג ברח' דטרויט, עלו בזה-אחר-זה מנהיגי הקהילה ורבנים חשובים וביניהם: הרב שמעון רייטשיק המרא דאתרא של קהילת לוי-יצחק (בית-הכנסת החב"די הגדול ביותר בלוס-אנג'לס), הרב יוסי שוטסטרמן מברברלי-הילס ואחד מפוסקי-ההלכה החשובים באזור, הרב מענדל דוכמן, מייסד מניין הילדים ופעיל קהילתי. נכבדים אחרים מילאו את האותיות האחרונות שבספר-התורה.

בין הקהל נראו אחיו ואחיותיו של יעקב שהגיעו במיוחד מניו-יורק, אנגליה ומישראל. הם צפו באביהם הרב רוטנברג שהשלים את האות האחרונה בספר-התורה. מחוץ לבית החל להתאסף הקהל, ומעל 1000 אנשים, נשים וילדים ליוו את ספר-התורה בתהלוכה חגיגית בליווי משטרתי ובראשם נסע רכב שעל גביו הופיע להקה שהלהיבה קהל של מאות ילדים שהגיעו מ-6 ישיבות ובתי-ספר באיזור ומאחוריהם צעדו מבוגרים וליוו את ספר-התורה שנישאה מתחת לחופה מקושטת, עם לפידים וריקודים.

להקה נוספת שצעדה עם הקהל הוסיפה נופך משלה וליצנים על קביים ולהטוטנים שיעשעו את הילדים שבקהל. הקהל האדיר שביניהם נראו תושבי קהילות חב"ד, ליטאיות, ספרדיות ואורטודוקס-מודרניות, צעד דרך מרכז סואן של העיר דרך פירסט אביניו שנחסם לתנועה עד שהגיעו לרח' לה בריאה. "נוצר קידוש-השם אדיר שלא במהרה יישכח", אמר אחד המארגנים.

תחת שמי לוס-אנג'לס בהירים כשהשמש זרחה מעל, נערכו ההקפות. בין הנכבדים שכובדו בפסוקי 'אתה הראת' היו: הרב עזרא-בנימין שוחט ראש-ישיבת 'אור-אלחנן' חב"ד, הרב יואל בורשטין מנהל 'בית-יעקב' בלוס-אנג'לס, הרב דניאל קורובקין מנהיג קהילת יבנה, הרב חיים-ברוך רובין רבו של קהילת עץ-חיים בהנקוק פארק, הרב יוחנן הניג ראש כולל, ושלוחים ורבנים רבים מרחבי דרום קליפוריה. ההקפות נמשכו עד שעה שלוש בצהריים ולאחריהם הוכנס ספר-התורה.

לקהל הוגש כיבוד והילדים קיבלו דגלי ספר-תורה ושקיות ממתקים וצפו בהופעות משעשעות. לאחר הפסקה של שלש שעות נמשך התוכנית בשעה 6 בערב עם סעודת בר-מצווה מפוארת שנערכה באולם ע"ש משה גאנז בבית-הכנסת 'מגן אברהם'.

לכל אורך החגיגה, נראה יעקב הצעיר עם חיוך מיוחד על פניו. הרב מענדל דוכמן, אחד היוזמים העיקריים של הארוע, הסביר שלכבוד חתן בר-המצווה נערכה החגיגה המפוארת והחשובה שיצרה קידוש-השם גדול עם שמחה ואחדות של יהודים רבים. "זה זמן רב שלוס אנג'לס לא ראתה קידוש-השם בסדר גודל כזה", אמר הרב דוכמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.