מערכת COL | יום ט' שבט ה׳תשס״ח 16.01.2008

חב"ד בארגנטינה לעזרת אישה אלמונית

תעלומה בבואנוס איירס: אישה כבת 40, דוברת עברית שוטפת במבטא ישראלי, אושפזה לפני ימים אחדים בבית-חולים פסיכאטרי ציבורי בבירת ארגנטינה, לאחר ששוטרים מצאו אותה משוטטת ללא תכלית ברחוב. עם זאת, זהותה נותרה לוטה בערפל ■ לבית-החולים בא הרב מנחם בלומנפלד מבית חב"ד בבואנוס איירס, צילם את האישה והפיץ את תמונתה באי-מייל ■ הרב בלומנפלד הביע חשש לגורל האישה: "בתי החולים הממשלתיים מסוכנים, יש דיבורים על כל מיני ניסויים שעושים לחולים שם. אם לבן אדם אין קורטוב משפחה יכולים להיות לו שם חיים מאוד אומללים", הסביר בשיחה עם ynet  לסיפור המלא
חב
ynet

תעלומה בבואנוס איירס: אישה כבת 40, דוברת עברית שוטפת במבטא ישראלי, אושפזה לפני ימים אחדים בבית-חולים פסיכאטרי ציבורי בבירת ארגנטינה, לאחר ששוטרים מצאו אותה משוטטת ללא תכלית ברחוב. עם זאת, זהותה נותרה לוטה בערפל.

חוסר הוודאות בנוגע לאישה גבר לאור העובדה שהיא דוברת באופן שוטף אל פחות גם ספרדית במבטא לטיני, שאינו נפוץ בארגנטינה. בפני הצוות הרפואי בבית החולים "מושנוס" טענה האישה כי היא אזרחית ישראלית. אולם כאשר הנושא נבדק מול הקונסול הישראלי בבואנוס איירס, התברר כי הפרטים שמסרה אינם קיימים או שאינם תואמים את זהותה.

הידיעה על האישה הנמצאת במוסד הסגור וטוענת כי היא ישראלית הגיע לאוזני אנשי הקהילה היהודית בעיר, שמצידם החלו במאמצים אינטנסיבים לעלות על עקבות זהותה. לבית-החולים בא הרב מנחם בלומנפלד מבית חב"ד בבואנוס איירס, צילם את האישה והפיץ את תמונתה באי-מייל.

תמונותיה והשם שמסרה הופצו גם בבתי מלון בו נוהגים ישראלים לשהות, ואף נוצר קשר עם רופאים ישראלים שינסו לבדוק האם קיים רישום כלשהו על האישה בבתי חולים בישראל, מאחר שהמחלה בגינה אושפזה מאובחנת כהפרעה כרונית, הנמשכת כמה שנים ועלולה להחריף. 

במקביל, גם אנשי הסוכנות היהודית נרתמו לסייע. מחר יועברו טביעות אצבעותיה של האלמונית לשגרירות הישראלית, שתנסה לבדוק אם יש התאמה כלשהי במאגרים משטרתיים בישראל.

הרב בלומנפלד הביע חשש לגורל האישה: "בתי החולים הממשלתיים מסוכנים, יש דיבורים על כל מיני ניסויים שעושים לחולים שם. אם לבן אדם אין קורטוב משפחה יכולים להיות לו שם חיים מאוד אומללים", הסביר בשיחה עם ynet.

את ההתגייסות המהירה תולה הרב בלומנפלד באופי החם של הקהילה היהודית בבואנוס איירס. "זאת קהילה מאוד ציונית ויהודית, וכשיש יהודי במצב קשה כולם רוצים לעזור לו. לפני שנה ישראלית נפצעה בתאונת דרכים וכל הקהילה רצה לעזור".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.