מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשס״ח 14.01.2008

מזכיר הממשלה: רבנים שלא יכירו בגיורים - יפוטרו

מזכיר הממשלה, עובד יחזקאל, מאיים בפיטורים על רבנים מטעם המדינה שאינם מוכנים להכיר בגיורים. יחזקאל קיבל לפני שלושה שבועות את האחריות על הנושא מטעם ראש הממשלה  ■ רושמי הנישואים בחלק מהמועצות הדתיות הגדולות מסרבים לרשום כיהודים את מי שהתגיירו בבתי הדין המיוחדים לגיור ■ לדברי בכיר במשרד ראש הממשלה, יחזקאל נחוש להפסיק את התופעה ומחפש דרך להדיח את רושמי הנישואים והרבנים שיעמדו בסירובם להכיר בגיורים רשמיים ■ רבה של קריית מוצקין הרב דוד מאיר דרוקמן בחר להגיב במילה אחת: "בושה"  לסיפור המלא
מזכיר הממשלה: רבנים שלא יכירו בגיורים - יפוטרו
(צילום: רויטרס)
מזכיר הממשלה, עובד יחזקאל, מאיים בפיטורים על רבנים מטעם המדינה שאינם מוכנים להכיר בגיורים. יחזקאל קיבל לפני שלושה שבועות את האחריות על הנושא מטעם ראש הממשלה.

רושמי הנישואים בחלק מהמועצות הדתיות הגדולות מסרבים לרשום כיהודים את מי שהתגיירו בבתי הדין המיוחדים לגיור. הם פוסקים לפי דעת רבנים חרדים המכנים את בתיה"ד המיוחדים "מגיירים סיטונאיים", הפועלים בניגוד להלכה. מדובר במועצות דתיות בירושלים, ת"א, רחובות, פתח תקוה, אשדוד והרצליה. לרושמי הנישואים יש גיבוי מהרבנים הראשיים בערים.

יחזקאל התוודע לתופעה בפגישה שערך בשבוע שעבר עם ראשי התנועות הרפורמית והקונסרבטיווית. "זה ביזיון שרבנים שמקבלים את משכורתם ומקור סמכותם מהמדינה, לא יכירו בתעודת גיור רשמית של המדינה והם לא יוכלו להמשיך להתנהל כך", אמר יחזקאל.

לדברי בכיר במשרד ראש הממשלה, יחזקאל נחוש להפסיק את התופעה ומחפש דרך להדיח את רושמי הנישואים והרבנים שיעמדו בסירובם להכיר בגיורים רשמיים.

רבה של קריית מוצקין הרב דוד מאיר דרוקמן בחר להגיב במילה אחת: "בושה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.