מערכת COL | יום ו' שבט ה׳תשס״ח 13.01.2008

השליח מפלורידה ביקש מבוש שלא לחלק את ירושלים

שליח חב"ד בעיר טמפה שבפלורידה, הרב יוסף דוברווסקי, המיודד עם נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, ביקש מהנשיא שלא לתת יד לחלוקת ירושלים, נוכח ביקורו האחרון של בוש בישראל שנחתם השבוע. טרם צאתו, העביר השליח מסר לנשיא ובו בקשה מהנשיא להתנגד לשיחרור מחבלים על-ידי מדינת ישראל, ובכך להיכנע לטירור  לסיפור המלאב'כתבה מלאה': הרב דוברווסקי חושף את קשריו עם הנשיא >>>
השליח מפלורידה ביקש מבוש שלא לחלק את ירושלים
הרב יוסף דוברווסקי עם נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש

כתב COL

שליח חב"ד בעיר טמפה שבפלורידה, הרב יוסף דוברווסקי, המיודד עם נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, ביקש מהנשיא שלא לתת יד לחלוקת ירושלים, נוכח ביקורו האחרון של בוש בישראל שנחתם השבוע. טרם צאתו, העביר השליח מסר לנשיא ובו בקשה מהנשיא להתנגד לשיחרור מחבלים על-ידי מדינת ישראל, ובכך להיכנע לטירור.

בין הרב דוברווסקי והנשיא בוש, נרקמו יחסים מיוחדים. "הכל החל לפני מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2001", סיפר הרב דובארווסקי בשיחה עם COL. "על מישרת נשיא ארה"ב התמודדו גורג' בוש שהיה מושל טקסס ומועמד המפלגה הדמוקרטית אל גור. פלורידה היא מדינה בעלת השפעה מיוחדת על הבחירות בארה"ב, והמירוץ במדינה היה צמוד במיוחד".

עיתונאים רבים היו מתקשרים אלי מידי יום ושואלים מהי עמדתי בבחירות, כאשר מול בוש הרפובליקן והשמרן ניצב בתפקיד "סגן הנשיא המיועד" הסנטור היהודי ג'ו ליברמן. ההתלבטות היה רבה. באחת ההזדמנויות, כינסנו חברים בבית חב"ד, וג'ורג' בוש, שראה חשיבות גדולה בשכנוע מצביעים שוחח עימנו באמצעות הטלפון, והציג בפנינו את מדיניותו. בתום השיחה, מסר לי גורג' בוש את מספר הטלפון של ג'וש בולטון, והציע שאעמוד עימו בקשר.

הבחירות היו צמודות במיוחד, וההכרעה עברה לבית המשפט העליון בארה"ב, שהעניק לאחר זמן ארוך של דיונים את התפקיד נשיא ארה"ב לידי ג'ורג' בוש. במקביל, יצרתי קשר עם בולטון, והייתי שולח לו מכתבים במייל ומתקשר אליו מפעם לפעם. הוא שמח מאוד על הקשר עימי, והיה מספר לי שאת המכתבים שלי קוראים בעיון רב הוא והנשיא. האמת, שלא התייחסתי לדברים הללו ברצינות, ולא חשבתי לרגע שבוש מקדיש מזמנו בכדי לקרוא מכתבים של רב מפלורידה.

לפני מספר שנים, נערך בבית הלבן בוושינגטון אירוע לכבוד יום הולדתו ה-100 של הרבי. סיפרתי לבולטון כי בכוונתי להגיע לוושינגטון, הוא שמח מאוד, והזמין אותי לביקור בבית הלבן. בשעה היעודה, התייצבתי "בבית הלבן" ובמהלך הסיור הפתיע אותי בולטון ואמר לי שמישהו רוצה לשוחח עימך. הדלת נפתחה, וראיתי את הנשיא בוש יושב בחדר הסגלגל וממתין לי.

הוא לחץ את ידי בחום, ואמר שהוא קורא את מכתבי הרבים ומאוד נהנה מהם. רק אז הבנתי שבולטון לא סתם מספר לי סיפורים... חשבתי שבזה תמה פגישתי הקצרה עם בוש, אך הנשיא המשיך ודיבר על אהבתו לישראל, ועל הצורך להכות במחבלים ללא רחם. נפרדתי מהנשיא בידידות.

באחת הפעמים שנסעתי לישראל ביקש ממני ג'וש בולטון שכאשר אהיה בירושלים אתקשר אליו. כשהגעתי לירושלים, התקשרתי לפלפון של ג'וש ואמרו לי שהוא עסוק, אך ברגע ששמעו שאני על הקו מיהרו להעביר לו את הטלפון. הוא אמר לי שהנשיא מבקש שאתפלל עליו בכותל להצלחתו, והצלחת ארה"ב, וביקש שכאשר אחזור לארה"ב שאשלח לו דיווח על התפילה והביקור בכותל. התפללתי להצלחתו, ואכן, כששבתי  לפלורידה כתבתי לנשיא דו"ח מפורט על הביקור.

הרב יוסף דובארווסקי חושף כי הנשיא בוש וצוות יועציו התנגדו ליישום תוכנית "ההתנתקות", ואמרו שהיא תוכנית לא טובה. כאשר שאל הרב דובארווסקי את אנשי צוות הנשיא מדוע הם לא יוצאים נגדה השיבו: "האם עלינו להיות יותר "דתיים" מאריאל שרון שכל כך רוצה ביישומה"?. "שרון התחייב על כך בבחירות בישראל, ולכן יש לו את היכולת ליישם את התוכנית. ארה"ב הבטיחה שתגבה אותו, אבל התוכנית לא טובה ולא נותנת דבר", אמרו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.