מערכת COL | יום ו' שבט ה׳תשס״ח 13.01.2008

מלווה-מלכה לגמ"ח שאין לו משרדים וטלפון

עשרות תושבי קראון-הייטס השתתפו אמש (מוצ"ש) לטובת הגמ"ח על-שם אח הרבי ר' ישראל אריה-לייב שניאורסון המסייע בהלוואות כספיות לתושבי השכונה ■ הוא הוקם בשנת 1972 אולם לעולם לא החזיק משרד רישמי או טלפון. "אנשים תמיד ידעו לגשת לרב הרשל פאקס ב-WLCC או בדרכו לבנק", תושבים מספרים. יש גם האופצייה לפגוש חבר הגמ"ח במנחה-מעריב ■ הערב הונחה על-ידי אחד המנהלים הרב משה בוגאמילסקי. החזן ר' משה טלישבסקי השמיע קטעי שירה. וגם: מה היו שתי ההוראת שהרבי נתן למנהלי הגמ"ח  לדיווח המלא ולתמונות 
מלווה-מלכה לגמ
החזן הרב משה טלישבסקי מנעים בניגוני חב"ד, אמש ● צילום: אלי קאהן, COL

מאת בנימין ווייס, כתב COL בניו-יורק

אמש (מוצ"ש) נערך המלווה-מלכה השנתי למוסד המעניק הלוואה ללא ריבית לתושבי קראון-הייטס בניו-יורק. שולחנות ערוכים חיכו בבית-הכנסת "מנחם נחום" עבור משתתפי הערב לטובת הגמ"ח על-שם ר' ישראל אריה-לייב שניאורסון ע"ה, אחיו של הרבי.

הגמ"ח הוקם בשנת 1972 לרגל יום ההולדת השבעים של הרבי. בשנה ההיא הוכרז על קמפיין כלל-עולמי להקמת 71 מוסדות ומבנים חדשים לכבוד הרבי. גמ"ח זה היה אחד מהם.

מייסדיו היו החסידים ר' שלום-בער אייכהורן, ר' צבי-הירש מוסקוביץ' ור' שמשון סטאק עליהם השלום. וייבדלו לחיים טובים ר' שמואל צבי פאקס ור' קלמן בריקמן. במהלך השנים הגמ"ח הופעל על-ידי הרב פאקס, הרב משה בוגאמילסקי והרב אלי עבער.

הגמ"ח ייחודי בכך שאין לו משרדים אליו תושבים יכולים לגשת ולבקש או למלא אפליקציה לקבלת הלוואה כספית. אנשים תמיד ידעו לפעול לרב פאקס במשרדי WLCC או בדרכו לבנק, תושבים מספרים. מקום נוסף לפגוש חבר הנהלת הגמ"ח היה בתפילת מנחה-מעריב בבית-הכנסת.

עשירים גם צריכים?

הערב הונחה על-ידי הרב בוגאמילסקי ונפתח בקטעי חזנות מאת החזן החב"די הוותיק ר' משה טלישבסקי. אנ"ש, עדיין בלבוש שבת, מילאו את בית-הכנסת השוכן ברחוב קראון. בשולחן הראשי ישב גם הרב ישראל פרידמן, ראש ישיבת "אהלי תורה" בניו-יורק.

הרבי התייחס לגמ"ח בצורה מיוחדת, כך סופר במהלך הערב. פעמיים בשנה הרבי היה מעניק את תרומתו לגמ"ח: אחד לפני המלווה-מלכה השנתי בתחילת שבט והשני בי"ג אייר - יום היארצייט של אחיו.

במהלך התוועדות ב-770 בשנת תשמ"א, הרבי העניק חתיכת עוגה ויין לרב פאקס כהשתתפות במלווה-מלכה. לדברי ראשי הגמ"ח, הרבי אף נתן הוראה לקיים את האירוע בתחילת שבט - בתקופה שהלילות ארוכות יותר ואורחים מתחילים להגיע ליו"ד שבט - יום קבלת הנשיאות של הרבי.

הרב פאקס מספר כי הרבי העיר פעם כי הלוואות צריכות להיות מוצעות גם לתושבים עם אמצעים. "זה אומר שגמילות חסד הוא עבור העשירים כמו גם לעניים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.