מערכת COL | יום ד' שבט ה׳תשס״ח 11.01.2008

מחיר נרות שעווה העפיל במכירה "לזכות הצדיק"

גם מעבר לים ציינו את יום ההילולא לרבי ישראל אבוחצירא זצ"ל: עשרות אנשים התכנסו אמש (חמישי) בבית-הכנסת מייפל סטריט בשכונת קראון-הייטס ■ הרב אליהו מטוסוב, חבר מערכת "אוצר החסידים" שאביו ע"ה היה משלוחי הרבי למרוקו והקים רשת של מוסדות חינוך, סיפר על הקשר הקרוב בין אביו ל'בבא-סאלי' שמעיד גם על אופן התנהלותם המעודנת של בני-הדור הקודם ■ הנואם המרכזי היה הרב דוד-רפאל באנון, רבה של העיר שומאדי וחבר בית-הדין במונטריאול בקנדה לסיפור המלא
מחיר נרות שעווה העפיל במכירה
מימין: הרב דוד-רפאל באנון מונטריאול נושא דברים, אמש ● צילומים: אלי קאהן, COL

מאת כתב COL בניו-יורק

תמונה של בעל ההילולא לא נראתה אמש (חמישי) בבית-הכנסת מייפל סטריט בקראון-הייטס. גם תמונה של הרבי לא הוצבה מאחורי השולחן הראשי או דוכן הנואמים בערב ההילולא ל'בבא-סאלי', רבי ישראל אבוחצירה זצ"ל. די היה להסתכל על פני המשתתפים ללמוד על זהותם: חסידי חב"ד ממוצא מזרחי.

קרוב לשישים איש - נשים ואשכנזים בניהם - השתתפו בחגיגת ההילולא השנתית עם תקרובת מזון לא צפוייה. סיגרי בשר ואורז צהוב הוצעו לצד פיסטוקים וסלט כרוב סגול. "תבוא, תבוא", נשמע אחד המשתתפים משכנע חבר בטלפון לבוא. "יש פה פיצוחים וזיתים".

הקהל הורכב ממתפללי בית-הכנסת ע"ש ר' זלמן שגלוב ע"ה בראשו עומד בנו הרב מענדל שגלוב. הוא הנחה בעברית והציע לעבור באנגלית בכל פעם שהקהל לא היה בריכוז מוחלט. וכשהיה צורך, הוא העיר ברוסית לנגן "ראבוטה" (יענו, בסלנג המוכר כאן, לעבודה. תתחיל לנגן).

זמר-פייטן הנעים בשירים מזרחיות וחזנות קלה בעוד שהנוכחים קיבלו בחמימות אחד את השני. בשולחן הראשי עמדו 6 נרות שעווה שערכן העפיל במכירה הפומבית של הזכות להדליקן "לזכות הצדיק".

הרב אליהו מטוסוב, חבר מערכת "אוצר החסידים" שאביו ע"ה היה משלוחי הרבי למרוקו והקים רשת של מוסדות חינוך, סיפר על הקשר הקרוב בין אביו לבבא-סאלי שמעיד גם על אופן התנהלותם המעודנת של בני הדור הקודם. "אבי ע"ה סיפר מעט מאוד מהקשר ביניהם", אמר.

התנאי לפתיחת מוסד

אף שהם מעולם לא נפגשו, הרבי וה'בבא-סאלי' שמרו ממרחקים על הערכה הדדית עמוקה. הנואם המרכזי הרב דוד-רפאל באנון, רבה של העיר שומאדי וחבר בית-הדין במונטריאול בקנדה, הדגיש זאת בדבריו.

"אני עצמי בוגר מוסדות חב"ד במרוקו", הוא סיפר. "כששלוחי הרבי הגיעו לפתוח מוסד חינוך באחד הערים, הם נכנסו לבבא סאלי לבקש רשות. הוא שאל אותם מה הם ילמדו. הם ענו שחומש, רש"י, משנה, גמרא ותוספות. הוא שאל אותם: וזהו? הם היססו ולבסוף ענו שגם ילמדו חסידות.

"ה'בבא-סאלי' שמח ואמר להם: 'ללמד את הילדים חומש אני לא צריך אתכם. כבר יש לנו מוסדות ומורים. אבל אם באתם ללמד תניא - ברוך בואכם'. ואז הוא ניגש לארון הספרים והוציא ספר תניא ממהדורה ישנה וסיפר כי הוא לא עולה על יצועו לפני שהוא לומד פרק תניא.

"ה'בבא-סאלי' אף אמר שמי שלא תניא לא יידע יראת שמים", הרב באנון סיים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.