מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשס״ח 10.01.2008

ירושלים: מאות הפגינו נגד ביקור בוש

הערב (חמישי) התקיימה הפגנה בירושלים תחת הכותרת "בוש ואולמרט: ירושלים שלמה ומאוחדת לעד - עצרת תפילה וזעקה". בהפגנה השתתפו מאות יהודים ובניהם חסידי חב"ד. אתמול (רביעי) אמר ראש-הממשלה אהוד אולמרט במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא ארה"ב גו'רג' בוש, כי "גם האמריקנים והפלשתינים יודעים שיש ריבוי טבעי בתהנחלויות, אך הם גם יודעים כי ירושלים אינה במעמד הזה". בתוך-כך, השר אלי ישי העביר לבוש מהרב עובדיה יוסף. במכתב מבקש הרב יוסף את שחרורו של המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב, יונתן פולארד. לצד המכתבו, צירף ישי גם את מכתבה של אשת המרגל, אסתר פולארד, המבקשת לחון את בעלה. ● הרב ירוסלבסקי: "לא שולל השתתפות בהפגנה בירושלים"
ירושלים: מאות הפגינו נגד ביקור בוש
ירושלים לא תחולק. חסיד חב"ד בהפגנה שהתקיימה בירושלים, הערב ● צילום: AP

בארוחת ערב חגיגית שנערכה הערב, קיים בוש את הבטחתו מיום רביעי, וניצל את הארוחה לשיחות עם ישי, וכן עם השר אביגדור ליברמן, המהווים את הגרעין הקשה שמתנגד לוויתורים משמעותיים בתהליך השלום. בוש ביקש מהם שלא לפרוש מהממשלה, גם אם אולמרט יבצע פשרות מרחיקות לכת.

השר ישי הקריא לבוש פסוק מספר תהילים, בירך אותו לרגל ביקורו בישראל, אולם אמר לו: "ראינו מה קרה כשיצאנו מעזה. החמאס השתלט והטרור גבר. לא נוכל להשלים עם מהלך דומה ביהודה ושומרון. מכל מקום שממנו יצאנו בעבר – החמאס נכנס אליו. ש"ס לא תתפשר על ביטחון ישראל".

כבר עם נחיתתו של בוש בישראל הוא הבהיר את כוונותיו לסייע לאולמרט בשמירה על הקואליציה שלו. בטקס קבלת הפנים שנערך לבוש עם נחיתתו בנתב"ג, חלף הנשיא האמריקני על פני שרי הממשלה ביחד עם נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה אהוד אולמרט, ולחץ ידיים בחום.

כאשר הגיעו המנהיגים לישי, אולמרט הציג אותו לבוש. אז הפתיע בוש ופנה לישי ואמר: "אני מבין שאיתך אני אמור לקיים, בארוחת הערב אצל אולמרט, שיחה ארוכה ואינטנסיבית, כדי לשכנע אותך שלא לפרוש מהממשלה?".

ישי, שהופתע מהפנייה הישירה, חייך והשיב: "אכן עוד נדבר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.