מערכת COL | יום א' שבט ה׳תשס״ח 08.01.2008

בשידור-חי, הרב שוחט תקף את הכנסייה האנגליקנית

הרב יצחק שוחט, רבה החב"די של קהילת מיל היל בלונדון, הוזמן ביום ראשון השבוע לתוכנית דיון פופולרית בערוץ הטלוויזיה 1BBC לצד שדרן הרדיו ג'יימס אוברייאן והפובליציסטית יסמין אליביי-בראון. הכותרת: "האם הכנסייה האנגליקנית כושלת" ■ הבישוף ניקולס ביינס ניהל קרב מאסף בניסיון לגונן על הכספים הרבים של הכנסייה. "יש יותר אנשים ההולכים לכנסייה ביום ראשון מאשר הצופים בתוכנית הזו עכשיו", הוא ירה. הרב שוחט ממש לא נשאר חייב והשיב מנה אחת אפיים ■ וגם: האם הבישוף ייענה להזמנה של הרב שוחט  לסיפור המלאבאנגליה, אין מי שלא שמע על הרב שוחט
בשידור-חי, הרב שוחט תקף את הכנסייה האנגליקנית

מאת בנימין וייס, כתב COL

הרב יצחק שוחט, בהופעתו השבוע בתוכנית הפופולרית "השאלות הגדולות" בערוץ BBC1 בטלוויזיה הבריטית, חבט בכנסייה האנגליקנית והעיז לומר כי יש לראשיה הרבה ממה ללמוד מהיהדות.

כותרת הדיון הייתה "האם הכנסייה האנגליקנית כושלת", והרב שוחט הוזמן כפאנליסט קבוע בתוכנית לצד האורחים שדרן הרדיו ג'יימס אוברייאן והפובליציסטית יסמין אליביי-בראון. שוחט, רבה החב"די של קהילת מיל היל בלונדון, הוא דובר לא-רישמי של יהדות אנגליה.

בקהל נכח גם הבישוף של קרוידון ניקולס ביינס שניסה שוב ושוב להגן על הכנסייה ועל סכומי העתק הנמצאים בקופתם. אולם הרב שוחט הדגיש: "מה העניין לשמור כסף בבנק אם אין לכם נשמות על הכיסאות (בכנסייה)? אלוקים לא צריך אנשי עסקים אלא משקיעים. לא אנשים שיצברו נכסים אלא אלה שמוכנים להשקיע באנשים".

שלושה מיליון איש, כך מוערך, צופים בתוכנית.

הבישוף ניסה להתגונן בדרך עקיפה: "יש יותר אנשים ההולכים לכנסייה ביום ראשון מסביב המדינה מאשר אנשים הצופים בתוכנית הזו עכשיו".

אולם הרב שוחט מיהר לענות: "וכמה מהם מתחת לגיל 40? אני מנחש שאולי פחות מאחוז אחד. אולי תמכרו כמה מהרכוש שלכם ותתחילו לחשוב איך מגיעים לדור הבא. שם מונח השינוי האמיתי".

"תסלח לי בישוף", הרב שוחט הוסיף. "אני מזמין אותך לבקר בבית-הכנסת מיל היל כדי לראות איך זה נעשה. תראה למה 100 ילדים באים לבית-הכנסת מידי שבת ובשאר השבוע".

לאחר התוכנית הבישוף ניגש לרב ואמר לו "אני אולי באמת אענה להצעה שלך".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.