מערכת COL | יום כ"ה טבת ה׳תשס״ח 03.01.2008

ביתר-עילית: ועדת האיכלוס התפטרה, החב"דניקים שמחים

ועדת האכלוס של ביתר שהייתה הגוף הרשמי ששמר על צביון העיר וקיבל את ההחלטות מי יגור בה ומי לא, הודיעה השבוע בקול דממה דקה על סגירתה. ההודעה ניתנה באמצעות מודעה לקונית במקומונים בביתר בה הודתה הוועדה לתושבים על העזרה שהושיטו לה בכל שנות קיומה, כך מדווח עיתון "בקהילה" ■ כזכור, אחד הנושאים המרכזיים שהעסיקו את חסידי חב"ד בביתר עילית הוא וועדת האיכלוס, שכזכור, בעבר כבר פירסמנו ב-COL, מונעים מחסידי חב"ד להתגורר בעיר ■ כעת עם פירוק וועדת האיכלוס, שמחים העסקנים חב"דיים, שתמכו ברשימת ר' מאיר רובינשטיין, שהסתמן בעיר כמי שמתנגד לוועדת האיכלוס  לסיפור המלא
ביתר-עילית: ועדת האיכלוס התפטרה, החב
המודעה שהופצה ברחבי העיר

יצחק הלוי 'בקהילה', וכתב COL

הבחירות בביתר עילית מאחורינו. המועצה החדשה יצאה לדרכה וכעת מתחיל 'שלב ההוכחות' בכל הקשור להבטחות שנישאו באוויר ערב הבחירות.

עם קשר לבחירות או בלי, ועדת האכלוס של ביתר שהייתה הגוף הרשמי ששמר על צביון העיר וקיבל את ההחלטות מי יגור בה ומי לא, הודיעה השבוע בקול דממה דקה על סגירתה. ההודעה ניתנה באמצעות מודעה לקונית במקומונים בביתר בה הודתה הוועדה לתושבים על העזרה שהושיטו לה בכל שנות קיומה.

כזכור, בתקופת הבחירות הסוערת בביתר הייתה ועדת האכלוס במוקד הפולמוס בין הצדדים כשמחנה ראש העיר לשעבר, יצחק פינדרוס, טוען בלהט כי אילו ייבחר מאיר רובינשטיין לראשות העיר הוועדה תיסגר כשהם מסתמכים, לטענתם, על הסכמים חתומים בעניין זה עם סיעת ש"ס. לעומת זאת, טען מחנה רובינשטיין כי מדובר בהשמצות שאין להן כל בסיס וכי ועדת האכלוס תישאר על מכונה.

השבוע התבשרו, כאמור, תושבי ביתר על פירוק ועדת האכלוס. בשיחה ל'בקהילה' אמר אחד הגורמים בוועדה כי הסיבה לסגירת הוועדה הוא "בגלל בחישתם של גורמים מסוימים בוועדה שביקשו לשנות את כללי הוועדה. לנוכח דרישות כאלו, לא יכולנו להמשיך בתפקידנו והחלטנו להתפטר".

בשבוע האחרון התרוצצו שמועות לפיהן ראש העיר, מאיר רובינשטיין, קיים בנושא כמה פגישות עם רבני העיר.

בתגובה אומר דובר עיריית ביתר עילית, משה פרידמן: "אין כל קשר בין העירייה לבין ועדת האכלוס. הנושא נתון למרות וסמכותם הבלעדית של רבני העיר ואין קשר בינה לבין מועצת העיר או ראש העיר". בהתייחסו לשמועות, אומר פרידמן: "צר לי, אך לא אוכל להתייחס לשמועות".

כזכור, אחד הנושאים המרכזיים שהעסיקו את חסידי חב"ד בביתר עילית הוא וועדת האיכלוס, שכזכור, בעבר כבר פירסמנו ב-COL, מונעים מחסידי חב"ד להתגורר בעיר. בוועדה שולטים חסידות בויאן. עסקנים חב"דיים טענו לפני הבחירות כי יש להם סיכום עם חסידי בויאן לפיו תתאפשר איכלוס חסידי חב"ד בעיר, זאת בתמורה לתמיכת חב"ד ברשימת בויאן. בהסכם שנכתב (אך הופר בידי העסקנים החב"דניקים חודש לפני הבחירות), צויין כי ימונה נציג חב"די לוועדת האיכלוס שיהיה אחראי בלעדי על כל הבקשות שיגיעו מחסידי חב"ד.

מנגד, טענו עסקנים חב"דיים, שתמכו ברשימת ר' מאיר רובינשטיין כי אסור לסייע לבויאן שבמשך כל השנים מנעה את איכלוס חב"ד בעיר. כעת עם פירוק וועדת האיכלוס, עולצים חברי קבוצה זו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.