מערכת COL | יום י"ט טבת ה׳תשס״ח 28.12.2007

טיול שהפך לקרב: שני יהודים נרצחו

פיגוע ירי בנחל ליד חברון: שני מטיילים יהודים, דוד רובין ואחיקם עמיחי הי"ד, תושבי קריית ארבע, נרצחו בצהריים (שישי) מאש שנורתה לעברם בנחל תלם שבאזור חברון ■ האירוע החל מעט אחרי 12:00 בצהריים. המטיילים ירדו למעיין, ובשלב מסוים נתקלו במחבלים. במקום התפתחו חילופי אש, שבהם נהרג מחבל ונפצע קשה מחבל אחר. בחילופי אש שהיו לאחר מכן, הצליחו המחבלים שנותרו לרצוח את היהודים ■ הרב ויקטור עטייה, מנהל בית חב"ד בקריית ארבע אומר ל-COL כי "כולנו המומים ומזועזים מרצח הנפשע. הכרתי את השניים אישית, וליבי עם המשפחות"  לסיפור המלא
טיול שהפך לקרב: שני יהודים נרצחו
פיגוע ירי. ארכיון צילום: איי פי

פיגוע ירי בנחל ליד חברון: שני מטיילים יהודים, דוד רובין ואחיקם עמיחי הי"ד, תושבי קריית ארבע, נרצחו בצהריים (שישי) מאש שנורתה לעברם בנחל תלם שבאזור חברון.

מפרטים שנאספים במערכת הביטחון מתברר כי השניים השיבו באש לעבר המחבלים - כנראה ארבעה במספר. הם הצליחו להרוג את אחד המחבלים, ולפצוע קשה מחבל נוסף. בצה"ל מחפשים אחר שני מחבלים נוספים בחולייה, שייתכן שנפצעו באירוע. הם נפגעו קשה, ובסופו של דבר מתו מפצעיהם. 

האירוע החל מעט אחרי 12:00 בצהריים. המטיילים ירדו למעיין, ובשלב מסוים נתקלו במחבלים. במקום התפתחו חילופי אש, שבהם נהרג מחבל ונפצע קשה מחבל אחר. בחילופי אש שהיו לאחר מכן, הצליחו המחבלים שנותרו לרצוח את היהודים.

אחת המטיילות בקבוצה התחבאה בתחילת האירוע, ובכך ניצלו חייה. היא התקשרה למוקד הביטחון בקריית ארבע ודיווחה: "פגעו בנו, יש פה שני ישראלים פצועים אנושות".

הלווייתם של דוד רובין ואחיקם עמיחי הי"ד, שנרצחו בפיגוע הירי סמוך לחברון תצא מחר, מוצאי שבת, בשעה 19:30 מבית המשפחות בקריית ארבע להר הרצל בירושלים. ההלוויה בהר הרצל תחל בשעה 21:00. אחיקם הוא בנו של הרב יהודה עמיחי, ראש מכון התורה והארץ ונכדו של הרב משה צבי נריה.

הרב ויקטור עטייה, מנהל בית חב"ד בקריית ארבע אומר ל-COL כי "כולנו המומים ומזועזים מרצח הנפשע. הכרתי את השניים אישית, וליבי עם המשפחות. האויב הערבי מבין רק כח, עוצמה ונחישות. ממשלה יהודית צריכה לגרש מתוכה את אויביה וליישב במקומם יהודים", אמר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.