מערכת COL | יום י"ט טבת ה׳תשס״ח 28.12.2007

במשך שעות, חסידים ותמימים רקדו "דידן נצח"

באולם "אהלי-תורה" אמש (חמישי) בקראון-הייטס, חסידים ותמימים התנשקו ואיחלו "מזל-טוב" אחד לשני ולא רק בגלל חתונת משפחות וועג-קלמנסון ■ השמחה הרבה על הניצחון ב'משפט 770' השתלבה היטב בשמחה המשפחתית שאבותיה נטועים עמוק במימסד החב"די ■ "זהו יום גדול", התבטא הרב אברהם שם-טוב, יו"ר 'אגודת-חסידי-חב"ד' העולמית ■ "עכשיו מתחיל העבודה האמיתית. הרבי נתן לנו צ'ק וצריך לפרוט אותו", אמר ל-COL השליח הרב ישראל דערן מקונטיקט החבר בהנהלת ה'מרכז-לענייני-חינוך' ■ יו"ר ה'מרכז' הרב יהודה קרינסקי אמר ל-COL: "זהו לא רק יום-טוב, אלא שנה טובה. סיימנו שלוש שנות מאבק"  לסיפור המלא
במשך שעות, חסידים ותמימים רקדו
הרב שם-טוב והרב קרינסקי. למטה: השמחה הגדולה, אמש ● צילומים: אלי קאהן, COL
מאת בנימין וייס, כתב COL בניו-יורק

חסידים ותמימים התנשקו ואיחלו "מזל-טוב" באולם "אהלי-תורה" אמש (חמישי) בקראון-הייטס ולא רק בגלל חתונת משפחות וועג-קלמנסון. זה היה כאילו הבשורה על הניצחון ב'משפט 770' רק חיפשה במה להתבטאות. חיוכים נראים לרוב והריקודים רק התגברו כשר' פיצ'קה בן-שמעון החל לנגן את הניגון המיתולוגי והמתאים "דידן נצח".

השמחה על הניצחון השתלבה היטב בשמחה המשפחתית שאבותיה נטועים היטב במימסד החב"די. אב החתן הרב יהודה וועג הוא שליח חב"ד באוקלהומה החבר בועד המארגן של כינוס השלוחים העולמי ואב הכלה הרב ישראל-שמעון קלמנסון הוא חבר ועד הנחות בלה"ק המפיצה את תורת הרבי מבניין המשרדים 788 איסטרן-פארקוויי של מרכז חב"ד העולמי.

"זהו יום גדול", יו"ר 'אגודת-חסידי-חב"ד' העולמית השליח הרב אברהם שם-טוב נשמע מתבטא אחרי שהרים 'לחיים' מבקבוק "קראון רויאל" עם ידידו וסב הכלה השליח הרב אברהם ששונקין מהיישוב אביטל בצפון הארץ.

המאבק המשפטי התנהל מול הפלג המשיחי בחב"ד ונסב על בניין 770 הידוע והצמוד אליו 788 המלא משרדים. החתן עצמו, ר' מענדי וועג, הוא אחד העובדים במשרדים אלה. בריקודים הצטרפו אליו חברים לספסל הלימודים וחבריו-עמיתיו למכון JLI ללימודי יהדות שהוא מרכיב מרכזי בפעולותיו.

"עכשיו מתחיל העבודה האמיתית", אמר ל-COL השליח הרב ישראל דערן מקונטיקט החבר בהנהלת ה'מרכז-לענייני-חינוך'. ימים רבים הוא עשה בשימועים בבית-המשפט העליון של מדינת ניו-יורק. "הרבי נתן לנו צ'ק וצריך לפרוט אותו".

יו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך' הרב יהודה קרינסקי גם היה שם. שעות קודם לכן כתב COL חיים ברון ראה אותו נכנס אל רכבו באיסטרן-פארקוויי עם 12 דפים וחיוך על פניו. עכשיו הוא היה נראה קצת מהורהר, אולם שמח להגיד ל-COL: "זהו לא רק יום-טוב, אלא שנה טובה. סיימנו שלוש שנות מאבק".

עוד נראו: הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך' שהעדיף שלא למסור תגובה רישמית; השליח הראשי לאילינוי הרב דניאל מוסקוביץ' שנראה עם בנו הת' לייבל ולא היה ניתן לטעות לסיבת חיוכו הרחב; הרב טוביה טלדון, השליח הראשי ללונג-איילנד, היה בין הרוקדים.

היו בחתונה יותר ריקודים מאשר מאכלים. וגם דיבורים אינטנסיביים. שלוחים מאוהיו, פילדלפיה וניו-ג'רזי ניתחו את פסק הדין של השופט היהודי איירה הארקאוויי ואת הסיכויים שהפלג המשיחי ישיג תורם עבור ערעור חסר-הסיכוי. "אפילו שלנתבעים יש זכות לערער תוך 60 יום, הפסיקה נותנת גושפנקא חוקית למאבק בן 15 שנים לעצור את הפלג המשיחי של התנועה", דווח אמש בסוכנות הידיעות היהודית JTA.

אחד הנוכחים בשיחה, שהחזיק ביד תדפיס מספר "תורת מנחם" חלק ל"ו שחולק למשתתפים, דיווח כי בחורים משיחיים רוקדים עכשיו ב-770 "לרגל הניצחון".

"נו, שוין", ענה אחד מהם. "גם בג' תמוז תשנ"ד היו ריקודי שמחה. נקווה שהסוף קרב להזייה שנמשכה 12 שנה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.