מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשס״ח 26.12.2007

NRG: בית דין רבני לגיור סירב לגייר משיחיסט

בית דין רבני לגיור סירב לגייר חב"דניק משיחיסט. ככל הנראה הדיינים לא מצאו פגם בהתנהלותו הדתית, אך פסלו אותו בשל בעיות באמונתו בעיקרי היהדות, שכן הוא מגיע מישיבה שבה מאמינים כי הרבי מלובביץ' שהלך לעולמו בשנת 1994 עדיין חי והוא המלך המשיח, כך מדווח אתר NRG ■ במערך הגיור אמרו כי מדובר בהרכב דיינים ציוני דתי וכי הם התייעצו עם ארבעה רבנים, ששניים מהם מהבולטים ברבני הציונות הדתית אמרו להם כי אין לגייר את הבחור ושני האחרים בעלי אוריינטציה חרדית יותר פסקו כי אפשר לגייר אותו לסיפור המלא
NRG: בית דין רבני לגיור סירב לגייר משיחיסט
אבישי בן חיים, מעריב

בית דין רבני לגיור סירב לגייר חב"דניק משיחיסט. ככל הנראה הדיינים לא מצאו פגם בהתנהלותו הדתית, אך פסלו אותו בשל בעיות באמונתו בעיקרי היהדות, שכן הוא מגיע מישיבה שבה מאמינים כי הרבי מלובביץ' שהלך לעולמו בשנת 1994 עדיין חי והוא המלך המשיח.

מדובר בבחור בשנות העשרים לחייו שעלה לארץ מרוסיה לפני למעלה מעשר שנים, ובתקופה האחרונה לומד בישיבה חב"דית משיחיסטית.

לטענת הבחור סבתו מצד אמו בכלל הייתה יהודייה ובכל זאת הוא הלך ללמוד במכון לגיור, סיים את לימודיו בהצלחה והועלה לדיון בפני בית הדין לגיור.

גורמים במערכת הגיור שהיו קשורים להליך לימודיו תקפו בחריפות את הרכב הדיינים וטענו כי הדבר גרם למשבר קשה בכיתת הלימוד שבה הוא למד.

"זה היה פשוט חורבן. הוא הראשון מהכיתה שעלה לשלב הגיור. התלמידים אמרו ש'אם אותו לא גיירו אז את מי כן יגיירו?' אם בחור ישיבה לא מסכימים לגייר מה צריכה לחשוב סווטלנה הזבנית שיושבת איתו בכיתה? איך נגיד שאנחנו מעודדים גיורים. בשביל מה בכלל הדיינים נכנסו איתו לנושא הרבי מלובביץ' והמשיח?" אמר אחד מהם והוסיף: "יש דיינים שמשעמם להם והם רוצים נושא להרצאה או למאמר: 'מעמדו של הגר שבא מחב"ד'. הכל על גבו של המסכן הזה".

במערך הגיור אמרו כי מדובר בהרכב דיינים ציוני דתי וכי הם התייעצו עם ארבעה רבנים, ששניים מהם מהבולטים ברבני הציונות הדתית אמרו להם כי אין לגייר את הבחור ושני האחרים בעלי אוריינטציה חרדית יותר פסקו כי אפשר לגייר אותו.

"יוצא מצב א-נורמלי שדווקא רבנים ציונים דתיים יותר מחמירים מדיינים חרדים" תקף אותם אחד מאנשי מערך הגיור והוסיף כי "עכשיו אחרי שהם התייעצו עם הרבנים שלהם הם באים לסבך את הרב עמאר עם חב"ד". זאת מכיוון שהתיק אמור להגיע לשולחנו של הרב הספרדי הראשי הרב שלמה עמאר בכדי שיכריע בעניין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.