מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשס״ח 26.12.2007

ניקורגואה: ספר תורה ראשון לאחר 28 שנה

לאחר תקופה של 28 שנה ללא ספר תורה בני הקהילה היהודית בניקורגואה קיבלו את ספר התורה בשמחה בהשתתפותם בחגיגת הכנסת ספר התורה במעמד מרגש שהצית את הניצוץ היהודי ■ הרב הירש שפלטר, מנהל בית חב"ד בקוסטה ריקה שהינחה את הארוע אמר, כי "אנחנו מחזירים את התורה לניקורגואה וזה מסמל את החייאת היהדות במקום" ■ ספר התורה נתרם על ידי חנה סורהגן, בת ה-90, ממורסיטאון, ניו ג'רסי, וכאשר נודע לה על הקהילה בניקורגואה, היא יצרה קשר עם הרב החב"די המקומי על מנת להעביר את התרומה  לסיפור המלא
ניקורגואה: ספר תורה ראשון לאחר 28 שנה
לאחר תקופה של 28 שנה ללא ספר תורה בני הקהילה היהודית בניקורגואה קיבלו את ספר התורה בשמחה בהשתתפותם בחגיגת הכנסת ספר התורה במעמד מרגש שהצית את הניצוץ היהודי.

הרב הירש שפלטר, מנהל בית חב"ד בקוסטה ריקה שהינחה את הארוע אמר, כי "אנחנו מחזירים את התורה לניקורגואה וזה מסמל את החייאת היהדות במקום".

ממעט היהודים שחיים בניקורגואה שמעולם לא היתה בה קהילה גדולה, עזבו יהודים את המדינה בעת ההתדרדרות הפוליטית ב-1970. לאחר מהפכת סנדיניסטה שנתמכה על ידי הסובייטים ב-1979 יצאו מעט היהודים שעוד נותרו במקום ואיתם ספר התורה.

יהודים החלו לשוב לניקורגואה לאחר מפלת הסנדיניסטים ב-1990, אבל ספר התורה נותר בקוסטה ריקה. היות ואין, נכון להיום, בית כנסת המשרת את הקהילה הקטנה בת ה-60 יהודים, התקיים הארוע בביתו של ג'ימי נג'מן, שהצטרף לבית הכנסת של הרב שפלטר בהיותו בקוסטה ריקה. 

בהכנסת ספר התורה יצאה התהלוכה ובראשה ספר התורה שנישאה מתחת לחופה, לאורך רחוב קול-די-סק ברוב שמחה ושירים לעיניהם המשתאים של הגויים הסקרנים. 

יו"ר הקהילה, ואביו של ג'ימי, מקס נג'מן אמר שהחגיגה היתה היחידה מסוגה שנכח בה מעולם. ספר התורה נתרם על ידי חנה סורהגן, 90, ממורסיטאון, ניו ג'רסי, כשנודע לה על הקהילה בניקורגואה, היא יצרה קשר עם הרב החב"די המקומי על מנת להעביר את התרומה. היא לא יכלה להגיע אישית לאירוע, אך יצרה קשר עם החוגגים בעת החגיגה.

"באוגוסט קיבלתי השראה לתרום ספר תורה, אך לא לאזור שיש בו כבר ספר תורה", היא אמרה להם. "אני מקווה שהתורה הקדושה תעורר אתכם לחיות חיים יהודיים", הוסיפה. ואכן, הכנסת ספר התורה השפיע לטובה גם על היהודים שאינם שומרי מצוות כמו בני משפחת נג'מן, וגם העלתה את הצורך לפתוח מרכז יהודי שבו ימוקם.

"ברגע שיהיה לנו שטח אני יודע שישנן קהילות שיעזרו לנו להקים את המרכז היהודי", אמר נשיא הקהילה אדי טרנסלטר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.