מערכת COL | יום י"ד טבת ה׳תשס״ח 23.12.2007

ליטשפלד: נדחתה הבקשה להרחיב את בית חב"ד

כפי שדווח ב-COL, וועדת הבניה בליטשפלד, קונטיקט ערכה ישיבה מכרעת בקשר לבקשת הרחבת מבנה היסטורי והפיכתו לבית חב"ד ■ במשך ששה החודשים האחרונים הרב יוסף אייזנבך, שליח חב"ד לליטשפלד ניהל משא ומתן עם הוועדה לגבי הרחבת המבנה שברחוב ווסט לכדי 1800 מ"ר אבל הוא נתקל בסירוב שהוקרא בישיבה ביום חמישי שעבר, ויקבל את בקשת ההרחבה ל 557 מ"ר בלבד ■ הרב אייזנבך ועורך דינו יוכלו להגיש ערעור בבית הדין הפדרלי 15 ימים מאז הנפקת הסירוב הרשמי  כל הפרטים וועדת הבניה של ליטשפלד תחליט על הקמת בית חב"ד קונטיקט: חב"ד בליצ'פלד הגישה תוכנית בנייה למבנה ישן  'שומרי העתיקות' בליצ'פילד לא רוצים בית-חב"ד
ליטשפלד: נדחתה הבקשה להרחיב את בית חב
הרב יוסף אייזנבך, שליח חב"ד לליטשפלד על רקע הבניין המדובר
מערכת COL

כפי שדווח ב-COL, וועדת הבניה בליטשפלד, קונטיקט ערכה ישיבה מכרעת בקשר לבקשת הרחבת מבנה היסטורי והפיכתו לבית חב"ד.

במשך ששה החודשים האחרונים הרב יוסף אייזנבך, שליח חב"ד לליטשפלד ניהל משא ומתן עם הוועדה לגבי הרחבת המבנה שברחוב ווסט לכדי 1800 מ"ר אבל הוא נתקל בסירוב שהוקרא בישיבה ביום חמישי שעבר על ידי יו"ר הוועדה יוסף מונטבלו ויקבל את בקשת ההרחבה ל 557 מ"ר בלבד.

בתשובה בת 7 עמודים שהקריא היושב ראש נאמר, בין השאר, שהוועדה עמלה קשות למנוע איפה ואיפה והתייחסה לשתי החלטות פדרליות לגבי חופש דת בהקשר להקצאת מיקום.

הרב אייזנבך, ועורך דינו דווייט מרים מהרטפורד ציינו שאינם מוכנים להתפשר על גודל המבנה וימשיכו להיאבק על היתר בנייה המעוגן בזכות לחופש דת.

הם גם ציינו שבית הכנסת אמור להיבנות באזור בו קיימים שלשה מבני דת נוצריות הגדולים במידה משמעותית מבית החב"ד המוצע.

עורך הדין מרים ציין שלאור האפלייה במתן היתר בניה הנוגד את עקרון חופש הדת יינקטו צעדים חוקיים על מנת לקבל את אישור הבנייה מיוחל, ש-70 משפחות מקומיות יצא נגד הכוונה לבניית מרכז חב"ד בתואנה שהמבנה החדש לא יתאים למראה הכללי של השכונה והעסיקו את עורך הדין ניל מרקוס שיפעל למענם.

הרב אייזנבך ציין שבמשך 6 חודשים התבקשו מתכנני הבניין לערוך בו כ-40 שינווים על ידי הוועדה ולבסוף לאחר שהשינויים בוצעו, לא ניתן האישור המיוחל והוא ציין שתוך שבוע יוחלט באיזה דרך להמשיך את המאבק.

הרב אייזנבך ועורך דינו יוכלו להגיש ערעור בבית הדין הפדרלי 15 ימים מאז הנפקת הסירוב הרשמי או להגיש ערעור בהתאם לחוק שנחקק על ידי הנשיא קלינטון בשנת 2000 ומיועד לחשק את ההגנה לחופש הדת לגבי ניצול שטחים לצרכי דת ולמתן חופש דת לאסירים.

יש לציין, שבמכתב בן 13 עמודים הסביר הליגה נגד השמצה שלא תהיה לרב אייזנבך כל בעיה להוכיח שהחלטת הוועדה מהווה פגיעה משמעותית בחופש הדת של הקהילה היהודית ומכתב נוסף השולל את החלטת הוועדה נכתב על ידי ארגון איגוד חירויות האזרח האמריקני.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.