מערכת COL | יום י"ב טבת ה׳תשס״ח 21.12.2007

גורמים בצה"ל: "העליהום התקשורתי - השתלחות לשמה"

נגד הרב אליהו פרץ, רב צבאי בשירות פעיל מחטיבת יהודה, לא יינקטו צעדי ענישה. כך מסתמן לאחר בדיקה של מפקד החטיבה, אל"מ יהודה פוקס ■ "מדובר ברב חדש שפעל בתום לב. החב"דניקים קראו לו לקבוע מזוזה, ומתוך נכונות לקיים מצווה הוא הצטרף מבלי להיות מודע לבעייתיות שבהצבת מזוזה בעיר כה מורכבת", אמרו בפיקוד מרכז ■ "עצם העלאת הנושא לכותרת ראשית תוך 'עליהום' תקשורתי על אותו רב - זו השתלחות לשמה", אמרו גורמים בצה"ל לאתר nfc לסיפור המלא
גורמים בצה
נגד הרב אליהו פרץ, רב צבאי בשירות פעיל מחטיבת יהודה, לא יינקטו צעדי ענישה. כך מסתמן לאחר בדיקה של מפקד החטיבה, אל"מ יהודה פוקס. מן הבדיקה עלה כי הרב פרץ פעל בתום לב כאשר קבע מזוזה בשערי הקסבה של חברון.

מדובר צה"ל נמסר כי ההחלטה האם לנקוט נגד הרב הצבאי בהליך משמעתי מסורה בידי מפקד החטיבה. "מדובר ברב חדש שפעל בתום לב. החב"דניקים קראו לו לקבוע מזוזה, ומתוך נכונות לקיים מצווה הוא הצטרף מבלי להיות מודע לבעייתיות שבהצבת מזוזה בעיר כה מורכבת", אמרו בפיקוד מרכז. "שאלו אותו אם הוא רוצה לבוא והוא נענה בחיוב. מבחינה חוקית אין בדבר שום מניעה, וגם אתה יכול להגיע למקום ברכבך הפרטי, משום שהוא אינו סגור לתנועת ישראלים".

גורם בחטיבה מסר ל-Nfc כי הנטייה היא שלא להענישו אולם ייתכן כי בכל זאת יקבל הרב הצבאי נזיפה, בשל העובדה שלא היה רגיש מספיק למצב בעיר חברון הידועה כטעונה רגשית ביחסים שבין ישראלים לפלשתינים המתגוררים בה.

בתוך כך, גורמים בצה"ל מתחו ביקורת על הפרסום באתר Ynet. "מילא העובדה שהציגו את הסיפור כחשיפה שלהם בעוד שהדבר פורסם כבר ביום שני באתר אחר, מילא שהציגו את קביעת המזוזה כ'מבצע' - דבר שלא היה ולא נברא, אבל עצם העלאת הנושא לכותרת ראשית תוך 'עליהום' תקשורתי על אותו רב - זו השתלחות לשמה. גם אם לא הייתה כוונה לנזוף בו, ייתכן שהדבר ייעשה רק בשל הרצון לרצות את התקשורת".

בסביבתו של הרב אליהו פרץ אמרו כי הוא קבע את המזוזה ממניעים טהורים, ובלי לשייך לכך כל משמעות פוליטית, אלא רק דתית, וברגע אחד מצא את עצמו בטראומה כאשר 'כל העולם ואשתו' נגדו. ל-Nfc נודע, כי משנוכח בסערה שהדבר עלול לעורר (בעקבות פניית Ynet אליו), ניגש והסיר בעצמו את המזוזה כבר אתמול - ביום שקדם לפרסום.

(מקור: NFC)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.