מערכת COL | יום י"א טבת ה׳תשס״ח 20.12.2007

נחשפה תרמית כשרות לשיווק פרחים בשביעית

ניסיון הונאה חסר תקדים בחומרתו נחשף השבוע בתחום הכשרות. משווק פרחים מוכר, מצא דרך מקורית להחתים את מוצריו בחותמת כשרות מבלי להזדקק לשירותיו של וועד הכשרות. הוא הזמין מיצרן מדבקות, כמות של 25,000 הולוגרמות חתומות בחותם הכשרות של כשרות למהדרין ■ התרמית נחשפה מאחר ויצרן המדבקות ביקש להעביר את עבודת הייצור למפעל אחר המתמחה בתחום  לסיפור המלא השמיטה ופלונטר הפרחים
נחשפה תרמית כשרות לשיווק פרחים בשביעית
חנות פרחים (אילוסטרציה)
חיים יודלביץ, 'משפחה'

ניסיון הונאה חסר תקדים בחומרתו נחשף השבוע בתחום הכשרות. משווק פרחים מוכר, מצא דרך מקורית להחתים את מוצריו בחותמת כשרות מבלי להזדקק לשירותיו של וועד הכשרות. הוא הזמין מיצרן מדבקות, כמות של 25,000 הולוגרמות חתומות בחותם הכשרות של כשרות למהדרין בראשות הגר"י אפרתי, התרמית נחשפה מאחר ויצרן המדבקות ביקש להעביר את עבודת הייצור למפעל אחר המתמחה בתחום. גורמי כשרות אמרו ל'משפחה' "אם תרמית מסוג זה הייתה יוצאת אל הפועל, היה הדבר מהווה חורבן לכל מערך הכשרות בארץ".

משווק הפרחים שתעודת הכשרות נלקחה ממנו מצא דרך מקורית להתמודד עם סירובו של וועד הכשרות להחתים את מוצריו בחותמת הכשרות. המשווק רכש זר פרחים חתום בחותמת הכשרות, הסיר ממנו את המדבקה וערך סבב בין יצרני מדבקות שונים מהם ביקש הצעת מחיר להדפסת מדבקה כמו זו שהוא מציג בפניהם.

משווק הפרחים לא ידע כי מדבקות מסוג זה לא ניתן לייצר באופן עצמאי והן מיוצרות באופן בלעדי על ידי חברת סטמפלסט, שהיא חברה המשמשת כיצרנית ויבואנית בלעדית לאמצעי לאבטחת מוצרים ומניעת זיופים בכשרות (פלומבות לבשר, הולוגרמות לפרחים וכדו') ובמוצרים שונים. יצרן מדבקות תל אביבי ממנו ביקש המשווק הפרחים לקבל הצעת מחיר העביר את פרטי ההזמנה לחברת סטמפלסט כדי שזו תעניק הצעת מחיר ובמידת הצורך תייצר את המוצר המבוקש.

"הופתעתי כשפנו אלי מחברת סטמפלסט ושאלו אותי האם אני מנסה לארגן לעצמי הצעת מחיר זולה יותר", מספר ל'משפחה' ר' שבתאי מרקוביץ המנהל הלוגיסטי של כשרות למהדרין בראשות הגר"י אפרתי. "בסטפלסט חשבו שמדובר בתרגיל מצידנו כדי להוריד את מחיר האולוגרמות. מאחר וידעתי שאיש מאצלנו לא ניסה להזמין הולוגרמות הסקתי שמדובר בניסיון הונאה.

"מנהלי החברה סירבו בתחילה להאמין שלא אנחנו ביצענו את ההזמנה. מעולם לא שמענו על הונאה כזו, אמרו. ביקשתי מסטמפלסט לאפשר למי שביקש את הצעת המחיר לבצע את ההזמנה. העדפתי לעלות על עקבותיו ולהגיש נגדו תלונה במשטרה כדי שלא ינסה מחר להזמין מוצרים כאלו במקום אחר".

"הודענו לו שאנו יכולים לבצע עבורו את העבודה למרות שבשעת ההזמנה ידענו שהמזמין אינו מורשה לעשות שימוש במוצר", מספר ל'משפחה' יעקב מנהל חברת סטמפטלסט. "ביקשנו מיצרן המדבקות שישאל את המזמין מה טיבם של כל מיני קודים שהיו על ההולוגרמה ועד מהרה נוכחנו לראות שאין לו כל מושג במה מדובר ולא נותר כל ספק שההזמנה לא הגיעה מוועד הכשרות. הצענו לו מחיר מאוד נמוך והבטחנו לו אספקה מיידית למרות שהדבר איננו אפשרי. המשווק מיהר לקפוץ על המציאה וחתם על ההזמנה. כעת אנו אמורים להעביר את טופס ההזמנה למשרדי מערכת הכשרות, הטופס ישמש להגשת תלונה במשטרה וכהוכחה לתביעה משפטית.
"באופן כללי אין אפשרות לזייף את סממני הכשרות שלנו. אנו יצרנים בלעדיים בארץ ואיננו מאפשרים לאיש להזמין אצלנו חותם הדומה למה שלקוח אחר מייצר. גם האפשרות להזמין מחו"ל מוצר דומה כמעט ואיננה מעשית מאחר והמוצר בנוי מקודם הידועים רק למזמין המוצר ולנו מדובר בקודים שאינם ניתנים לחיקוי".

"נכון ליום רביעי השבוע משווק הפרחים עדיין אינו יודע כי ניסיון התרמית נחשף", אומר מרקוביץ "והוא עדיין סבור שמזימתו עומדת לצאת אל הפועל. במקביל לניסיון ההונאה הוא מנסה בכח הזרוע להכריח את וועד הכשרות להדביק על מוצריו מדבקות כשרות. המשווק ניסה להטיל אימתו על עובדי המשרד ולאחר מכן חסם את מכונית המשגיח שהחזיק בידו הולוגרמות. המשווק דרש שהם יודבקו על מרכולתו. כשנקבל את המסמך נוכל להגיש נגדו תלונה במשטרה ולסיים את הפרשייה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.