מערכת COL | יום י' טבת ה׳תשס״ח 19.12.2007

חנוכת הבית לתלמוד-תורה חב"ד בחדרה

אמש, התקיימה חנוכת בית למבנה חדש של תלמוד תורה חב"ד בחדרה, ע"י הרב יהודה לייב וזוגתו מרת איטא ביסטריצקי מירושלים, הודות לתרומת בנו הנגיד ר' אינגי ביסטריצקי, בהשתתפות הרב דוד ורנר רב העיר וידיד המשפחה, המשפיע הרב שלום דובער בוטמן, השלוחים לחדרה וצוות התלמוד תורה בראשות מנהל בית חב"ד בעיר הרב יוחנן בוטמן  לסיפור המלא
חנוכת הבית לתלמוד-תורה חב
השבוע, נערך טקס חנוכת הבית למבנה החדש של תלמוד תורה חב"ד בחדרה, הפועל על-ידי בית חב"ד ומוסדות חב"ד בעיר בהנהלת השליח הרב יוחנן בוטמן.

תלמוד-תורה חב"ד בחדרה, נפתח לפני כשנה וחצי, והילדים הרכים שוכנו במחסן בגדים שהוסב זמנית לכיתה. בקיץ האחרון, הוחלט לרכוש קרוואן חדש ומאובזר שישמש את ילדי התלמוד-תורה, ובו יפעלו שתי כיתות, חדר ספורט ושירותים.

הודות לתרומתו של הנגיד ר' אינגי ביסטריצקי מניו-יורק התאפשרה רכישת הקראוון בסיועו של מנהל הפעילות בבית חב"ד הרב שלמה שוורץ, והשבוע, בטקס חגיגי נחנך המשכן החדש של התלמוד-תורה, בו מתחנכים כ-40 ילדים.

בטקס החגיגי, השתתפו: הרב יהודה לייב וזוגתו מרת איטא ביסטריצקי מירושלים, הוריהם של התורם שייצגו אותו האירוע, רב העיר חדרה הרב דוד ורנר, המשפיע הרב שלום דובער בוטמן, השלוחים לחדרה וצוות התלמוד תורה.

במעמד קביעת המזוזה התכבד הרב יהודה לייב ביסטריצקי, ורב העיר הרב דוד ורנר, התפעל מאוד מהיוזמה של התורם. הוא שיבח אותו על הנתינה המקורית שלו, וציין כי "בוודאי הוא הורגל כך מבית הוריו, לתת ולתמוך ככל האפשר להתפתחות תורה וחסד בעולם כולו".


שמחת והתרגשות הילדים

מנהל בית חב"ד בעיר, הרב יוחנן בוטמן, קישר את האירוע החגיגי, לשליחות, עליה קראנו בפרשת השבוע, שהטיל יעקב אבינו על בנו יהודה: "לפתוח בית תלמוד שמשם תצא הוראה". וציין, כי "כך זכה,  ר' יהודה לייב לחנוך את המבנה החדש, ממנו תצא תורה והוראה".

הילדים, חתני השמחה, קראו פרק תהילים, "מזמור שיר חנוכת הבית", יחד עם יו"ר ההנהלה והמחנך הותיק הרב קלונימוס קופצ'יק, והנעימו את המעמד בשירת "א-לי אתה ואודך" כשבח והודיה לה'.

אביו של הרב בוטמן, המשפיע הרב שלום דובער בוטמן מתל-אביב, העניק לרב ביסטריצקי מתנה מיוחדת, והודה להם בשם ההורים, וכסבא לתלמיד בתלמוד-תורה. הוא סיפר לתלמידים על הזכות שיש להם ללמוד בתלמוד-תורה באין מפריע, לעומת תקופת ילדותו ברוסיה שהייתה רווית ניסיונות ופחדים משלטונות רוסיה, בה פחדו ללמוד ואפילו ללכת כילד יהודי ברחוב מחשש שיעצרוהו.

סמנכ"ל רשת החינוך החב"דית - "רשת אהלי יוסף-יצחק ליובאוויטש", הרב שמואל ביסטריצקי ייצג את הרשת ואת המשפחה וגילה כי זהו הסניף השישים של רשת החינוך החב"דית, וציין את  התרשמותו מההתפתחות במקום, מאז ביקורו בעיר, לפני כשנה וחצי בטרם פתיחת התלמוד תורה. הרב ביסטריצקי הבטיח לדאוג לתרומה של ספרייה חדשה לתלמוד-תורה.


השליח הצעיר שריגש את האורחים

נציג התלמידים, השליח הצעיר מזכרון יעקב, הילד מנחם מנדל פריימן, סיפר לאורחים על הקושי בתחילת השנה בזמן לימודים במבנה הישן. "כעת, אני וחברי, שמחים מאוד ששמעתם על הבעיה שלנו, והחלטתם לדאוג לנו כמו אבא ואמא. אנחנו רוצים לברך אתכם שתמשיכו תמיד לראות אותנו גדלים, הרבה תלמידים ביותר כיתות".

כהמשך לימי חנוכה, חילקה מרת איטא ביסטריצקי, דמי חנוכה לילדי התלמוד-תורה: שטר של 20 ש"ח לכל ילד, עם הקדשה ממשפחת ביסטריצקי.

בהסרת הלוט התכבדה מרת דבורה כהן מאלבני שבניו יורק, אחותו של התורם, שהתרגשה מאוד והביעה את התרשמותה מהמעמד המיוחד של קידוש שם שמים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.