מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשס״ח 17.12.2007

נשות חב"ד התכנסו בחנוכה בחברון

מאות נשים מכל רחבי הארץ זכו להשתתף ביום נפלא, עמוס חוויות בלתי נשכחות, עשיר בלמידה ובתכנים חסידיים, שהתקיים מטעם ארגון נשי ובנות חב"ד כבכל חנוכה – אך האטרקציה הפעם הייתה שיתוף הפעולה עם חב"ד שבחברון, מה שהקנה לו גוון מיוחד ■ מחזה שכזה נדמה שטרם היה בחברון עיר הקודש, ובוודאי גם האימהות הקדושות הטמונות בה, ביחד עם 'הסבתא הצדקת' הרבנית מנוחה רחל סלונים, בתו של האדמו"ר האמצעי, התמוגגו למראה מאות בנותיהן שבאו לפקדן לדיווח מלא
נשות חב

מאות נשים מכל רחבי הארץ זכו להשתתף ביום נפלא, עמוס חוויות בלתי נשכחות, עשיר בלמידה ובתכנים חסידיים, שהתקיים מטעם ארגון נשי ובנות חב"ד כבכל חנוכה – אך האטרקציה הפעם הייתה שיתוף הפעולה עם חב"ד שבחברון, מה שהקנה לו גוון מיוחד פי כמה וכמה.

מחזה שכזה נדמה שטרם היה בחברון עיר הקודש, ובוודאי גם האימהות הקדושות הטמונות בה, ביחד עם 'הסבתא הצדקת' הרבנית מנוחה רחל סלונים, בתו של האדמו"ר האמצעי, התמוגגו למראה מאות בנותיהן שבאו לפקדן.

השכם בבוקר יצאו האוטובוסים ממוגנים מהקריות, מתל אביב, מכפר חב"ד, מרחובות, מקריית מלאכי ואספו עמם נשים מסניפים ויישובים רבים, בדרך חברונה.

התחנה הראשונה ב'טיול השנתי' הייתה, איך לא? מערת המכפלה. כבר למראה המערה אדירת המימדים על רקע השמיים התכולים נמלאו הנשים בהתרגשות. לאחר טעימה קלה עלו למערה לשפוך את לבן בתפילה. משם התפצלו הנשים לקבוצות מסודרות מראש, כשכל קבוצה מבקרת בארבע תחנות מרתקות: בית הכנסת אברהם אבינו בשכונה היהודית ובית הכנסת חב"ד העתיק, שער שלהבת והשוק הסמוך לו, בית הדסה והמוזיאון השוכן בו ובית רומנו שם חודש לאחרונה היכל הרש"ב.

בכל תחנה ותחנה שמעו המסיירות הסבר מקיף, מרתק ואפילו מרגש שכלל סקירה היסטורית מדויקת לצד תיאור מציאות החיים העכשוית. האווירה הייתה רגועה ונעימה. יכולתם לראות נשים הנעזרות במקל הליכה מטיילות להן במעלות ומורדות חברון, ועומדות באתגר מרוצות.

השיא היה בבית הדסה שם סיפרה הגב' שרה נחשון, מחלוצות היישוב היהודי בחברון, סיפורי מסירות נפש של נשים צדקניות, צעירות, מטופלות בילדים רכים, ברגעים קריטיים שהצילו את גחלת היישוב היהודי בעיר. הגב' נחשון גם סיפרה על יחסו של הרבי אליהן כאל בנות צלפחד.

שיא נוסף היה בהעפלה אל הנקודה הגבוהה ביותר בחברון – מקום קבורתה של הרבנית מנוחה רחל. אוטובוס אחר אוטובוס טיפס ועלה במעלה הכבישים התלולים, בליווי כוח צבאי ואיפשר לנשים להתפלל על קברה של הסבתא הצדקת שנודעה גם בקרב ערביי חברון כמחוללת נסים ובעלת מופת.

בתום הסיור שארך כשלוש וחצי שעות, ירדו כולן לאולם המליאה, שם נהנו מארוחת צהרים טעימה ומתוכנית עשירה שעסקה בסיפור גבורתן של נשים יהודיות. אם הסיור עסק ברובו בגבורתן של נשים יהודיות בהיסטוריה, הרי שהתוכנית לימדה פרק בגבורה יהודית-נשית בימינו.

הפאנל בהנחיית הגב' פרדי ברוד העלה דילמות בנושא והגב' שרה זילברשטרום והגב' יונה אליטוב נתנו מענה. את גישתו של הרבי הביא בטוב טעם הרב שמואל בראון. הגב' איילת ויינטרוב הגישה את הדברים בפסים מעשיים.

היום הונחה על ידי שליחת הרבי ונציגת נשי חב"ד בחברון הגב' בת שבע כהן, שולבו בו קטעי נגינה ומקהלה בביצוע הגב' רחל פרנסי ובנות סמינר 'שושנת ירושלים', ששיוו למעמד מימד של התוועדות חסידית אמיתית.

קטעי הדרמה רעננו את הנשים והמחישו שוב, את ההווי המיוחד של החיים בעיר הקודש. את מכתב הרבי ליהודי חברון משנת תש"מ קראה הגב' דבורה עטייה, שליחת הרבי ונציגת נשי חב"ד בקריית ארבע-חברון.

האירוע הסתיים בשעה 18:00 כשמאות נשים שמחות ומלאות כוח מבקשות לשלבו על לוח האירועים השנתי הקבוע של ארגון נשי ובנות חב"ד וחב"ד חברון. תודה ניתנה לרב דני כהן, שליח הרבי בחברון ולצוות הארגון על שיתוף הפעולה המבורך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.