מערכת COL | יום ה' טבת ה׳תשס״ח 14.12.2007

אלפים בחגיגות החנוכה בבוקרשט ● גלריה

שרשרת אירועי הדלקת נרות החנוכה התקיימה השבוע בבוקרשט, עיר הבירה של רומניה באירגון שליח חב"ד הרב נפתלי דייטש. הגדולה מביניהם היתה בהדלקת הנר השמיני של חנוכה שנערכה באולם התיאטרון הלאומי של רומניה ■ אורחים מיוחדים השתתפו והדליקו את נרות החנוכה: שר התשתיות הלאומיות מר בנימין בן אליעזר, שר החוץ הרומני אנדריאן צ'ריאנו, שגריר ישראל ברומניה מר אורן דוד, שגריר ארצות הברית ברומניה מר ניקולס טאובמן, הנספח הצבאי הישראלי והנספחת הכלכלית הישראלית ואנשי עסקים בכירים נוספים לסיפור המלא
אלפים בחגיגות החנוכה בבוקרשט ● גלריה
הרב דייטש וראש הקבל מעניקים חנוכייה לשר החוץ הרומני אנדריאן צ'ריאנו
שרשרת אירועי הדלקת נרות החנוכה התקיימה השבוע בבוקרשט, עיר הבירה של רומניה. הגדולה מביניהם היתה בהדלקת הנר השמיני של חנוכה כאשר למעלה מאלף איש חגגו בקונצרט מרגש במיוחד שנערך באולם האטנאום - אולם התיאטרון הלאומי של רומניה.

הדלקה ומסיבה מיוחדת לסטודנטים ישראלים ומקומיים נערכה במוצ"ש בהדלקת נרות חנוכה בידי הרב משה סטאריק במלון לב אור הממוקם בלב העיר. במסיבה נכחו כמאה סטודנטים ישראלים שהדליקו נרות והשתתפו בחידון מיוחד על משמעות והלכות החג ועל חייו של הרבי.

מסיבת חנוכה לילדים התקיימה עם הדלקת הנר הראשון של חנוכה במלון מינרוה המפואר. השגריר הישראלי ברומניה מר אורן דוד הדליק את החנוכיה וקוסם מיוחד שימח את הילדים. בני הנוער פעלו בבית האבות היהודי והדליקו עם הזקנים חנוכיות וחילקו סופגניות.


קונצרט ענק באולם התיאטרון הלאומי בבוקרשט

אולם התיאטרון הלאומי הרומני לא ראה מחזה כזה מעולם. למעלה מאלף איש גדשו את מושבות התיאטרון, את תאי הצפייה ואת במת הכבוד להדלקת נרות פומבית וקונצרט חנוכה מיוחד בהשתתפות הרב לוי מטוסוב ממרכז רבני אירופה.

אורחים מיוחדים השתתפו והדליקו את נרות החנוכה: שר התשתיות הלאומיות מר בנימין בן אליעזר, שר החוץ הרומני אנדריאן צ'ריאנו, שגריר ישראל ברומניה מר אורן דוד, שגריר ארצות הברית ברומניה מר ניקולס טאובמן, הנספח הצבאי הישראלי והנספחת הכלכלית הישראלית ואנשי עסקים בכירים נוספים.

"זה לא יאומן", אמר ראש הקהילה היהודית ברומניה ד"ר אאורל וינר, "בנין האטנאום, התיאטרון הלאומי של רומניה היה מעוז קומוניסטי ורק חברי מפלגה יכלו לערוך בו מסיבות והנה אנחנו בחנוכה בשנה זו רואים אולם מלא עד אפס מקום ביהודים. אתם יודעים איזה נס חנוכה זה?".

הקונצרט החל בסרטון מיוחד המתאר את פעילות חב"ד רומניה בתמיכת משפחת רוהר והרב משה קוטלרסקי.

מנחת הערב היתה השחקנית היהודיה הגב' מאיה מורגנשטרן, אשר תיארה בצבעוניות ובכישרון רב את משמעות חג החנוכה ואת הנס הגדול של ההדלקה המרכזית בערב זה. הקהל הזיל דמעות כאשר סיפרה את סיפורו של החייל במלחמת האזרחים האמריקאית אשר הדליק את החנוכיה הקטנה שלו והגנרל ג'ורג' ושינגטון הפתיעו ובירכו על כך.

שר התשתיות הלאומיות מר בנימין בן אליעזר דיבר בלבביות ובכנות על פועלה הגדול של תנועת חב"ד. "מאוד התגאתי במעורבות הרבה של גורמים מישראל בכלכלה הרומנית וזאת רק בזכות חבד", אמר.

שגריר ארצות הברית ברומניה, יהודי עם לב חם, מר ניקולס טאובמן, דיבר בהתרגשות על ההיכרות שלו עם חב"ד ואמר: "אני מתקרב יותר ליהדות שלי וזאת הודות לחב"ד". הוא בירך במיוחד את הרב נפתלי דייטש ואת רעייתו על הפעילות האינטנסיבית ברומניה ועל המרץ הרב שהם משקיעים בהפצת יהדות בקרב יהודי רומניה והישראלים החיים בה.

מרגש מיוחד היה כאשר הרב נפתלי דייטש הפתיע את שר החוץ הרומני והגיש לו בשליחותו של הרב לוי מטוסוב חנוכית כסף טהור עם הקדשה מיוחדת. השר התרגש והודה לרב מטוסוב שהגיע במיוחד מבריסל לקבל את פניו במסיבת חבד ברומניה.

בהדלקת החנוכיה השתתפו הרב משה סטאריק והרב נחום שטרסברג שהגיעו לאחרונה עם משפחותיהם לבוקרשט והקהל קיבל אותם בתשואות. אנשי עסקים, סטודנטית וילד מהגן השתתפו גם הם בהדלקת הנרות.

מקהלת ילדים מגן הילדים "אור אבנר" בניצוחה של השלוחה הגב' טובה סטאריק שרו שירי חנוכה בביצוע מיוחד שריגש את הקהל. מחיאות הכפיים הרעידו את תקרת האולם המפוארת.

הזמר אהרן רזאל ולהקתו "הסנה בוער" הגיעו מישראל והופיעו בפני הקהל עם שירים יהודיים בטעם של פעם. ההופעה היתה משמחת מאוד והקהל השתתף בשירה אדירה עם מחיאות כפיים.

לאחר הקונצרט התקיימה התוועדות מיוחדת בביתו של הרב נפתלי דייטש בהשתתפות חברי הלהקה שניגנו ניגוני חב"ד בכליהם בכשרון רב. אהרן רזאל ראש הלהקה תיבל את הניגונים בדברי תורה מיוחדים על משמעות "זאת חנוכה".


מסיבת חנוכה לסטודנטים

מסיבת חנוכה צבעונית ושמחה הוכנה על ידי השליח הרב משה סטאריק הפועל בעיר עם הסטודנטים הישראלים והיהודים. המסיבה התקיימה במלון לב אור הממוקם בלב בוקרשט. השתתפו בה כ-100 סטודנטים הלומדים באוניברסיטאות ברחבי העיר וכן צעירים ישראלים העובדים בערים הסמוכות לבוקרשט. כל סטודנט בירך והדליק חנוכיה אישית. חידון מיוחד נושא פרסים על משמעות והלכות החג ועל חייו של הרבי הוכן לקהל וההשתתפות גרמה לשמחה גדולה בקרב הסטודנטים.

כמה מהם ציינו שחב"ד עושה פלאות עם הסטודנטים בעיר, "אנחנו לא מדליקים נרות אף פעם בבית בישראל, אבל כאן אנחנו עושים את זה בשמחה רבה", התבטאו כמה מהם.

יש לציין שחלק גדול מהסטודנטים החל לאחרונה להשתתף בתכנית "כוכבים" המפעילה שיעורי תורה מיוחדים לסטודנטים, הממומנת על ידי "אור אבנר".


מסיבת חנוכה לילדים

מסיבת צבעונית והדלקת נרות חנוכה התקיימה עם ילדים והוריהם במלון מינרווה בנר הראשון של חנוכה. שגריר ישראל ברומניה מר אורן דוד הדליק את החנוכיה ובירך את הילדים והוריהם בברכת חנוכה שמח.

התנדבות בני הנוער

כ-20 בני הנוער פתחו את פעולתם ההתנדבותית לקהילה במסיבת חנוכה שערכנו בבית האבות היהודי של רומניה. לאחר הדלקת החנוכיה ומחרוזת שירי חנוכה עברו בין החדרים וחלקו לזקנים ערכת נרות וחנוכיה וסופגניות. בני הנוער הבטיחו להמשיך ולבוא לבקר את הזקנים ולסייע בכל הנדרש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.